Hallo,
Voor iedereen alvast een prettige jaarwisseling en en opbouwend 2009.
Net de eerste 17 delen Bismarck in elkaar geplakt en ga vanmiddig het hele huis ontdoen van schuurstof. Man van middelbare leeftijd, grafisch vormgever met wat vrije tijd. Ervaring in 1:87 bouw, maar zoekende naar es wat anders bij de Bismarck terecht gekomen. Nu gaat alles wel ok. maar ik denk dat zo af en toe ruggespraak geen kwaad kan. Het aanleveren in delen is geen probleem maar, ik mis bijvoorbeeld een duidelijke bouwtekening en zie aan een aantal duscussies dat er meer zijn. Want plak je dat latje nou net onder, op, of boven dat lijntje?
Ook tips kan ik wel gebruiken, want hoe krijg je dat verbandgaas in de boeg?
En weet iemand waar je messingbuigapparaatjes kunt kopen, want die heb je toch nodig?
Lopen wij hier in NL allemaal gelijk wat de uitgaven betreft? Ik wacht op 18 t/m 21.
M.vr.gr. Leo
Hoi Leo,
Ik ben ook net zo ver als jij. Ik had via een andere site gelezen dat verbandgaas ertussen proppen niet echt een fijne klus is. De stevigheid die je wilt verkrijgen met verbandgaas en lijm is te doen. Maar je kunt ook zelfklevend wapeningsband een de binnenzijde zetten. Dit heeft als voordeel dat het makkelijk knipt. Het blijft ook direct op zijn plek zitten wat weer als voordeel heeft dat je niet loopt te kliederen met de lijm. Zelfklevend wapeningsband gebruikt men normaliter voor het afvullen van 2 voegen tussen de gipsplaten. Een rolletje van 20 meter kost je niet veel. Doe met deze tip wat je wilt. Alvast, en dat geldt voor iedereen, een goed uituinde en veel bouwplezier voor komend jaar.