Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo

een vmixer is niet nodig als je een computer zender gebruikt
mc 12 BV heeft een Vmixer ingebouwd
wat je dan wel nodig hebt zijn twee regelaars maar die had je ook nodig bij een losse vmix modulle
3 assen/motoren zijn niet nodig maar als je op 3 motoren (400 speed)vaart dan is de boeg golf reallistieser dan op 2 motoren

maar inderdaad moet je de keuze reeds in een vroeg stadium maken
je kan altijd de derde as inbouwen ook zonder motor en die er later nog bij in bouwen
bij mij heeft die een regelaar en de buiten boord motoren een aan uit schakelaar
ze werken toch alleen maar in vooruit
maar dat komt omdat ik een aeronaut bismarck heb en die heeft maar 1 roer
dus zonder middenste motor zou mijn boot enorm slecht sturen

groetjes raf

Hallo,zijn er nog bouwers die ook foto's op deze topic zetten.Kunnen we ook eens zien hoever jullie zijn!Eenbouwverslag is leuk maar dan wel met een fotootje af en toe.Van het model dan, er zijn zat bouwers maar ik zie weinig.

Groeten E.J.

Hallo,zijn er nog bouwers die ook foto's op deze topic zetten.Kunnen we ook eens zien hoever jullie zijn!Eenbouwverslag is leuk maar dan wel met een fotootje af en toe.Van het model dan, er zijn zat bouwers maar ik zie weinig.

Groeten E.J.

Zie permalink 978

Lagopus

@Mustang64,

Jij bedoeld vast een foto zoals deze:

1234971960_resized.jpg

Ik denk ook dat door de tand des tijds de verf verdwenen is.

Lagopus
moet je bij de plek kijken waar de ankers zitten die heeft en heel andere vorm dan bij de hachette bismarck ik denk dat die ringen nog wel komen ik bewonder wel dat hij zoveel bewapening heeft meeste schepen van nu hebben mar een of twee kanonnen of wat het zijn ;)

tussen stand van bismarck bouwers

weet er zelf ook nog wel een paar bismarck bouwers maar die hebben geen internet ,een hoop mensen in mijn leeftijd hebben geen computer
ben benieuwd wanneer Hachette eidenlijk die delen 22-23-24en 25 stuurt

hallo

die openingen dat zouden weer zo losse stukken in kunststof zijn zoals bij de midden as
die moeten ingewerkt worden in het dek en de romp
bij mijn model was dat een kwestie van vijlen toen in dien tijd

en ik denk dat gerard wel gelijk heeft dat er heel veel bouwers deze en andere modellen aan het bouwen zijn
maar dat ze ofwel geen internet hebben of gewoon weg het beste Nederlandstalig
forum nog niet gevonden hebben

groetjes raf

die kunstof dingen kan je het best lijmen met 2 componenten lijm dat word ook in de boekjes bescheven ik heb hier ook 2 of 5 paginas gemist

Laatst bewerkt:
@stefan12,

Ook wij komen nog aan het schuren, dan ziet het er bij de ankers wel uit zoals het moet zijn.

Hoever ben jij al met de bismarck?

Lagopus

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort lid van dit forum en volg dit draadje al vanaf het begin.

Ook ik ga de Bismarck bouwen zodra ik deel 1 heb mogen ontvangen. Deel 2 t/m 25 liggen al op mijn werktafel te wachten om uitgepakt te worden.

In dit draadje kom ik veel interessante tips tegen waar ik zeker wat aan zal hebben. Ook de links naar andere site's / bouwers bieden mij veel informatie. Allen bedankt daarvoor.

Voor wat betreft mijn ervaring in de modelbouw kan ik aangeven dat ik ooit op m'n 16de jaar ben begonnen met het bouwen van de Smit Rotterdam (Billing Boats). Dit viel in een vakantie tussen 2 scholen in en heb hem toen in 4 maanden tijd gebouwd. Daarna nog een aantal schepen gemaakt zoals de Smit Nederland en San Diego. Na verloop van tijd kreeg ik andere interesses waardoor de modelbouw stil kwam te liggen.

Inmiddels heb ik de "kriebel" weer gekregen en wil nu starten met dit project.

Blijf allemaal voorla doorgaan met het geven van tips en het plaatsen van foto's (zeggen vaak meer dan tekst)

Gr.

Jan.

Ps. Heeft iemand wellicht nog een deel 1 liggen?

Dag allemaal over de foto van de gezonken Bismarch spreken jullie over de anker punten maar ik dach dat ik op de forum ergen een foto gezien te hebben over iemand die een klein verhooging had gemaakt en dan met een draad kram de ogen voor de ankerketting maakte alleen vind ik het niet direct terug maar heb het op deze forum gezien

hoi wat het vinden van de juiste site.

ik vond deze forum ook toevallig.

met de titanic had ik eerst 2 andere sites maar verdwenen op het laats

door problemen .

en vond ik alleen nog de engelse versie, hy bouwt nu ook de bismarck.

dus hoop mensen weten misschien niet dat dit er is

hallo christine

het gaat niet over de ketting meer als je de boeg van het schip bekijkt dan zie je links en rechts twee grote openingen in het dek
daar lagen de ankers op als ze opgetrokken waren(plus eentje in de boeg)
het zijn deze stukken waar het over gaat
als je de duitse site bekijkt zie je dat het kunststof delen zijn die er ingepast worden

de ketting zal in een van de zakjes met beslag wel mee opgestuurd worden

groetjes raf

Hallo terug oké raf je heb wel gelijk maar ik verwijz jullie naar de permalink 969 daar heeft Danny een link gezet daar moet je scrollen tot bij David en daar ziet je hoe hij het aan boord gelegd heeft om het meer orgineel te laten uitzien

vandaag eindelijk deel 22 en 23 gehad met een briefje dat deel 24en 25 wordt na geleverd kan nu weer verder bouwen aan mijn bootje

Even voor de mensen die ook magneten willen gebruiken i.p.v schroeven ,neem de grotere magneten want die houden beter.De kleine zijn te zwak. deze zijn verkrijgbaar bij elke goede kantoor boekhandel 10 stuk voor 5 euro deze magneten worden normaal gebruikt voor plan borden .de vierkante hout klosjes die je gekregen (betaald) hebt in korten en dan de magneet er op plakken .en dan onderkant van het dek een paar tussen ( o) ringen plakken van 8 cent per stuk.werkt zeer goed kan nu het hele dek weer open maken ook het voor stuk zodat ik er later bij kan voor de anker ketting

Zij die er verlichting op willen maken, denk aan het hek verlichting daar moet je nu al rekening mee houden ik heb een pijpje van 4 mm in het achter stuk in gebouwd waar later de draad door kan voor de verlichting.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de volgende keer: je kunt de teksten van je bericht bewerken door op de 'edit' knop te drukken..

hallo

wil je heeeeeeeeel sterke magneten sloop dan een defecte Harde schijf
daar zitten er 4 in die echt waanzinnig trekken
dit slopen wel buiten doen want er zit een gas in dat nie zo gezond is
voor de rest zitten er nog een paar lagertjes in en veel afval

groetjes raf

Back