Bouwverslag 1:200 Bismarck

Hoi Raf, thanks voor je snelle antwoord :p

Ja ik heb me eigen suf gezocht op de buitenlandse fora.
wat ik eigenlijk bedoelde is: is er bovendeks, maar onder het voorste kanon genoeg ruimte om een servo te plaatsen. want als dat niet geval is zul je toch met een as of iets dergelijks onder het dek moeten uitkomen om dat ding te kunnen laten draaien (zou eventueel met 1 servo voor allebij de voorste kanonnen, schijven met dissels, kunnen) en als je dek dan al vast zit kun je er niet echt lekker meer bij.

gr Rene

Hoi Raf, thanks voor je snelle antwoord :p

Ja ik heb me eigen suf gezocht op de buitenlandse fora.
wat ik eigenlijk bedoelde is: is er bovendeks, maar onder het voorste kanon genoeg ruimte om een servo te plaatsen. want als dat niet geval is zul je toch met een as of iets dergelijks onder het dek moeten uitkomen om dat ding te kunnen laten draaien (zou eventueel met 1 servo voor allebij de voorste kanonnen, schijven met dissels, kunnen) en als je dek dan al vast zit kun je er niet echt lekker meer bij.

gr Rene

daarom gebruik ik voor het hele dek dus ook de voorkant die normaal vast komt te zitten magneten zodat ik er altijd bij kan komen.

Wat betreft een apart topic maken voor een lijst van bouwers:

Liever niet, maar op zich ben ik het wel met je eens dat het op deze manier ook niet echt werkt. Op zich ben ik wel bereid om, als iemand een nieuwe versie van de lijst post, de postings met de oude lijst te verwijderen, zodat er altijd maar 1 lijstje met bouwers in dit topic staat?

Een andere optie zijn de interessegroepen, je kunt op dit forum ook interessegroepen vormen. Als iemand een interessegroep 'bouwen van bismarck' maakt, ofzo, dan kunnen de andere bouwers daar lid van worden.

Hoe dan ook, een apart topic met een lijst van bouwers, zou eigenlijk direct weer hiernaartoe verplaatst worden of gesloten worden, omdat het op zichzelf geen onderwerp is en echt alleen maar interessant voor menzen die deze schoonheid bouwen.

De lijst kan natuurlijk ook in een foto album van een van de bouwers worden gezet en daar regelmatig worden bij gewerkt.

@all,

Dan stop ik toch met die lijst. Hij is nu redelijk gevuld en we hebben nu dus een redelijk inzicht van de Hachette Bismarckbouwers.

Lagopus

hallo

wat het voorste kanon betreft
tussen het dek en de bodem van de romp is meer dan genoeg plaats
het is niet zo dat je enorme kracht nodig hebt om het kanon te laten draaien
dus een mini servo kan je zeker onder het kanon kwijt
je moet als de servo defect is geraakt niet meteen in heel de romp kunnen
je haalt gewoon het kanon los door het omhoog te trekken
en dan kan je de servo schroefjes los maken en de servo er langs boven uit halen
ik zal eens op zoeken hoe ze het gedaan hebben

groetjes raf

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Xaro

Goede middag Xaro inderdat wij wonen niet ver uit elkaar jij in Gent ik in Kortrijk ik heb een vraagje aan jou delen om de bismarch te bouwen krijg ijj ze elke week of moet je twee weken wachten bij mij hier in de winkel zeggen ze om de twee weken al hoe en wel op de papieren die op de frontpagina staat verschijt wekelijks nu twijfel ik wie ik moet geloven tot hoor's

Ok Ton

Heb een keer slecht opgelet, maar zou toch wel even aan de buitenkant willen zien hoe hij die doorvoering van de schroefassen heeft afgewerkt!

Groetjes WielB:confused:

Ik zal later als de verf droog is (die ik er net op gedaan heb ) een paar foto,s maken van de achterkant en de schroef assen.De romp is zo als hij nu is nog niet klaar heb het enkel zo gedaan om twee reden
1 wilde niet tegen die half afgemaakte romp in mijn woon kamer aan kijken
2 heb ander soort hout gebruikt voor de tweede laag en meteen geverft om indringen van vocht tegen te gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik sta ook nog niet in de lijst, nederlandse bouwer met abbonnement.

bouwze!

Vanmiddig even gebelt naar hachette
En krijg deel 12 netjes weer opgestuurd zodat ik weer verder kan :)

Denk dat ik volgende x ff alles nakijk ook al ga ik nog niet eraan beginnen.

Bart

Dek

Het losse middelste dekdeel lijkt van boven op het blad van een vliegtuigpropeller. Helaas van de zijkant ook. Als ik er 3 had kon ik er een plafondventilator mee maken. Ben blij dat ik het toch vast ga lijmen, geen magneetjes of schroefjes, dan hoop ik dat alles zal rechtkommen.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle quotes met alleen de lijst van namen van bouwers met een toevoeging, verwijderd, en lagopus' laatste lijst van bouwers bijgewerkt.

krom dek

Het losse middelste dekdeel lijkt van boven op het blad van een vliegtuigpropeller. Helaas van de zijkant ook. Als ik er 3 had kon ik er een plafondventilator mee maken. Ben blij dat ik het toch vast ga lijmen, geen magneetjes of schroefjes, dan hoop ik dat alles zal rechtkommen.

krijg je wel weer recht maak het een beetje vochtig en leg een paar zware stenen op het dek je heb toch tijd genoeg (2 jaar) voor dat hij klaar is en magnetern als ze strek genoeg zijn trekken je dek ook wel weer recht.

hallo

onder het dek komt toch nog een heel skelet van balkjes te zitten dacht ik???
als je deze vast lijmt en het dek verzwaart tijdens het drogen zal dit zo geen probleem geven denk ik

groetjes raf

Dek

Raf,

Het min of meer gaan wringen is juist tijdens het drogen gekomen.
Ik heb de fout gemaakt om met kromgetrokken triplex aan de slag te gaan.
Heb het triplex wel met vocht vlak gekregen, maar nu (na een paar weken) is het toch weer gaan kromtrekken. Zelfs met alle balkjes eronder. Het staat nu weer onder de gewichten, in de hoop dat...

10% korting bij Conrad

medebouwers,

Ik kreeg net een mail binnen van Conrad Nederland met de mededeling dat zij op alles 10% korting geven, doet er uw voordeel mee zou ik zeggen.
staat ook op de site van Conrad zelf

www.conrad.nl

greetz Paul

Moet je nu mee komen

FirstTimer,

Das voor mij mosterd na de maaltijd. Heb er net van het weekend een complete airbrush installatie besteld. Wordt morgen geleverd. :-)
Heb die mail trouwens ook gehad.

Laatst bewerkt:
Back