Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
hallo
60 cm en dat met 4 van die magneten vast houden ?????
en het bol staan wel dat is het hout dat aan het werken is
maar ja wie ben ik om iets te zeggen he
ik bouw nog maar een 30 tal jaren boten dus ik zal het zeker wel niet weten
groetjes raf
@all,
Ik kom er zo juist achter dat mijn Bismarck iets bol is gaan staan. Vraag me niet waarom? Ik wil hem nu op een vlakke ondergrond gaan zetten met een gewicht er op. Is dit voldoende??
Lagopus
hallo
als je die 60 cm opening verdeelt en je magneten op de uiteinden zet zoals je gedaan hebt dan blijft er ongeveer 40 cm over wat niet vast zit
ik zelf zou er nog twee extra in het midden zetten
het is niet dat de bovenbouw door de magneten niet goed vast zit
maar als je nu in de flank aangevaren wordt door iemand die zijn model door storingen of onachtzaamheid niet onder controle heeft
dan is de kans groot dat door de schok ,de hoogte van de opbouw en omdat je boot (in het slechtste geval)in het midden van de romp wordt gepakt ook nog eens aan de tegenover gestelde kant omlaag gedrukt wordt en zo door de rammende boot dwars wordt voortgeschoven
ontstaat er een golf waar je romp in wordt gedrukt en zo begint over te hellen
als je dan je bovenbouw verliest dan is er een gat van 60 cm waar water in stroomt
en dan wordt je boot tijdelijk een duikboot tot hij de bodem bereikt heeft en dan is het plots een titanic die rustig op de bodem licht
ik zou er een paar extra zetten je hebt ze toch gekocht en in vergelijking met je model is de prijs te verwaarlozen
groetjes raf
hallo
als je die 60 cm opening verdeelt en je magneten op de uiteinden zet zoals je gedaan hebt dan blijft er ongeveer 40 cm over wat niet vast zit
ik zelf zou er nog twee extra in het midden zetten
het is niet dat de bovenbouw door de magneten niet goed vast zit
maar als je nu in de flank aangevaren wordt door iemand die zijn model door storingen of onachtzaamheid niet onder controle heeft
dan is de kans groot dat door de schok ,de hoogte van de opbouw en omdat je boot (in het slechtste geval)in het midden van de romp wordt gepakt ook nog eens aan de tegenover gestelde kant omlaag gedrukt wordt en zo door de rammende boot dwars wordt voortgeschoven
ontstaat er een golf waar je romp in wordt gedrukt en zo begint over te hellen
als je dan je bovenbouw verliest dan is er een gat van 60 cm waar water in stroomt
en dan wordt je boot tijdelijk een duikboot tot hij de bodem bereikt heeft en dan is het plots een titanic die rustig op de bodem licht
ik zou er een paar extra zetten je hebt ze toch gekocht en in vergelijking met je model is de prijs te verwaarlozen
groetjes raf
hallo
60 cm en dat met 4 van die magneten vast houden ?????
en het bol staan wel dat is het hout dat aan het werken is
maar ja wie ben ik om iets te zeggen he
ik bouw nog maar een 30 tal jaren boten dus ik zal het zeker wel niet weten
groetjes raf
ff off topic,
ook een manier om je schip met werkende kanonnen uit te rusten
[URL="- Big Gun Navy[/URL]=
greetz Paul
hallo Tom
er zijn reeds twee boten BOL komen te staan ?????
eens alle postings lezen
dit is geen varend model maar een model dat je KAN laten varen en dat is een groot verschil
er ontbreken belangrijke verstevigingen in deze boot en die oplossing de ze hebben willen inbouwen die werkt niet want ze zijn uit 3 stukken en een versteviging moet uit 1 stuk zijn
groetjes raf
Hi Rafhallo
waarom denk je dat ik in heel veel postings aan het melden was KIJK UIT met water
in houtlijm zit water
ga je die gaasjes zetten wel in die lijm zit water
schuren moet je droog doen maar sommige gebruiken water
en die verwarmings buis daar wil ik nog niet meer over praten
dan over die latjes
een bastenen muur daar zetten ze de bakstenen ook niet recht boven elkaar
![]()
bekijk bij deze foto eens de kielbalk die jullie ook niet hebben
![]()
en op deze foto zie je het verspringen van de latjes
![]()
en hier zie de oplossing van het bol komen te staan
![]()
een huis heeft een fundament waar het op staat
deugt dit niet dan stort het gewoon in
een schip heeft geen fundament het is zelf dragend maar dan moet het ook wel goed gedaan zijn want anders gaat het net zoals dat huis beginnen vervormen tot het instort (bijwijze van spreken)
groetjes raf