Ad Bakker
In Memoriam
hallo
maar waarom zou ik me eigenlijk nog druk maken PFFFFFFF
en het proberen uit te leggen en dan tot de constatatie komen dat er toch niemand iets mee doet
groetjes raf
Beste Raf,
Jij, met jouw meerjarige ervaring, weet als geen ander dat ook modelbouw een leerproces is. En sommigen draaien nu eenmaal nog niet lang genoeg mee om al jouw eerdere adviezen gezien te hebben. Dit is een vluchtig medium, en niet iedereen weet alle oude discussies terug te vinden. Dus af en toe je wijze adviezen herhalen moet dan maar.
Toen ik zo oud was als Stefan begon ik met het maken van zweefvliegtuigen. En in het begin: zweven ho maar, maar ze doken beter dan menige van jouw duikboten. Toen was er nog geen internet, dus moesten we alles zelf uitzoeken. Laten we blij zijn dat er nu jongeren zijn die met deze hobby beginnen, en ze optimaal helpen en laten leren van de fouten die wij zelf ook ooit gemaakt hebben. De jeugd heeft de toekomst, en deze hobby heeft alleen toekomst als de jeugd er niet alleen enthousiast mee begint maar dat enthousiasme ook vasthoudt. En wij oude l*ll*n kunnen ze daarbij misschien een handje helpen.
Dus wat mij betreft Raf, lekker doorgaan met je adviezen en af een toe een herhaling: het zij zo.
Met vriendelijke groet,
Ad Bakker