Bouwverslag 1:200 Bismarck

buig apparaatje

Hallo allemaal.

Ik heb wat op de site gevonden wat ons wel van pas kan komen.

Kan je zelf maken met heel weinig matriaal.

full

full

full

full
:mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, ik zie dat men de engelse site weer herondekt heeft ;)

Build the Bismarck and Other Models or Partworks - robert's drawings

Tekeningen zijn van een duitse bouwer, die ondertussen zijn Bismarck al verkocht heeft op ebay, en nu bezig gaat met de beperkte oplage 1:100

Een aantal van ons is al uitgeweken naar deze site voor hun bouwrapporten, simpelweg, omdat je daar de tips en tricks, verschillende bouwfase los kunt vermelden.

er staan ook tips om bv je servo's aan te passen, het aanpassen van je kiel voor het doorvoeren van je derde as, etc

hoofdpagina is

Build the Bismarck and Other Models or Partworks - Home

Oh, en bij deze meld ik ook, dat ik mijn ABO stop heb gezet.
Kon namenlijk voor bedrag lager dan het bedrag voor de resterende delen, alle delen ineens overkopen van een duitse bouwer, deze had nog geen tijd om te gaan beginnen met de bouw van zijn Bismarck.
Moet zeggen ziet er goed uit, de kanonnen zal wat aan gesleuteld moeten worden, mn de blastbags zijn een beetje recht door de bocht

Eerst mijn RWS21 gereedmaken, dan kan ik daarna verder met mijn Bismarck

Bijeenkomst Bismarck bouwers

Hallo,
Om mijn prive e-mail te scheiden van mijn zakelijke e-mail heb ik nu een ander e-mailadres geopend te weten paulborsboom@live.nl De bouwers die nog geen interesse hebben getoond voor de bouwersbijeenkomst(en) kunnen zich nu aanmelden op dit e-mailadres.
Inmiddels hebben zich 14 personen aangemeld. Ik stel mij voor de biojeenkomst eind januari 2010 te houden op een centrale plaats voor de nederlanders en de belgen. Ik zal binnenkort aan een korte vragenlijst op stellen waarin ondermeer de volgende onderwerpen:
  • Carpoolen
  • Op welke dag (zaterdag of zondag)
  • Boten meenemen
  • Specifieke onderwerpen
  • Plaats van de bijeenkomst
  • Gebruik van een clubgebouw van modelbouwers
Het is de bedoeling de bijeenkomst zo mogelijk kosteloos te doen zijn. Alleen als er ergens een zaaltje moet worden gehuurd dan zullen wij die hoofdelijk omslaan. In dat geval zal de bijeenkomst hooguit enkele Euro's kosten per persoon.

Ik heb de uitgever een herinneringsmailtje gestuurd, in de hoop dat zij vlug zullen reageren.

:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy::sleepy::sleepy::sleepy:
:sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping:

Polyester

Hallo,
Ik wilde vandaag mijn romp gaan bekleden met Polyster. Ik heb een setje van Alabastine glasmat opengemaakt. Ik ben gaan tweifelen. Het lijkt mij zo'en dikke glasmat. Wie weet of dat wel goed is? En als hetniet goed is wat moet ik dan wel gebruiken. Of kan ik ook zonder glasmat werken, dus alleen met de polyester.

hallo paul

je moet geweven doek gebruiken en geen vezels
een doek van 25 gram m² is meer dan voldoende
je romp een laagje polyester geven en dan met 2 man de doek er over heen spannen
je romp wel onderste boven leggen zodat de zijkenten vrij kunnen afhangen
dan met een borstel de kiel vlak strijken en zo naar de twee kanten toe de plooien glad strijken
de doek gaat vervormen maar je moet zien dat die plooien buiten de romp vallen
daarom moet je plaats hebben om dit te laten afhangen
indien je dit mooi doet dan heb je haast geen schuur en plamuur werk

als alles droog is eventueel een tweede laagje aan brengen nadat je de eerste laag met je dek hebt gelijk geschuurt en eventuele bultjes reeds geschuurt hebt

nadien plamuren en schuren en de primer er op

groetjes raf

Kijk eens bij Hobby-Inn in Waalwijk.
www.Hobbyin.nl****** De site voor vliegend nederland
Die heeft een mooi assortiment doek met bijbehorende epoxyharsen. Ga voor keper geweven doek, dat laat zich makkelijke om ronde vormen heen lamineren.
Epoxy werkt makkelijker dan polyester. Je hebt meer potlife (verwerk tijd), stinkt niet dus je kunt er in huis mee werken. Is al veel over geschreven. Wel nauwkeurig aan de meng en verwerkings termperaturen houden.

Polyester/Epoxy

Kijk eens bij Hobby-Inn in Waalwijk.
www.Hobbyin.nl****** De site voor vliegend nederland
Die heeft een mooi assortiment doek met bijbehorende epoxyharsen. Ga voor keper geweven doek, dat laat zich makkelijke om ronde vormen heen lamineren.
Epoxy werkt makkelijker dan polyester. Je hebt meer potlife (verwerk tijd), stinkt niet dus je kunt er in huis mee werken. Is al veel over geschreven. Wel nauwkeurig aan de meng en verwerkings termperaturen houden.

Bedankt, Ik ga vanmiddag even naar Waalwijk, niet zo ver bij ons vandaan.

glas vezel

Paul

Ik gebruik al jaren deze matten, te koop in de auto handel.

full

full

full

werkt heel fijn, en goed voor deze schaal.:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi mede modelbouwers,
Hebben jullie ook zo'n probleem om bij uitgave nummer 63, onderdelen 447 442 op plaat 440 te monteren. Niets ook maar niets past in de sleuven of gaatjes.

63

Gezien een pas afgeronde bruiloft incl. huwelijksreis, na terugkomst een gecrashte computer vinden en weer ik wat nog meer heb ik op dit moment denk ik 15 delen nog netjes in de verpakking zitten.

Ik zal dus nog niet weten of het gaat passen. Als de rust weer een beetje is wedergekeerd op m'n werk gaat ik echt eerst even beginnen een het schuren en plamuren van de romp.

Daarna ook eens wat foto's plaatsen. Nieuwe camera is gekocht dus dat probleem is ook weer weg.

Gtrss,

Willem

Laatst bewerkt:
ik heb het topic hier eens doorgenomen en je zit al behoorlijk ver. ik zit nog maar aan deel 41, dus ik kan hier aardig wat opsteken;)

hallo

deze twee doeken zijn nog altijd vlies en dat moet je niet hebben
geweven doek is hetgeen ik bedoel en dat kan je heel strak krijgen
polyester of epoxy maat niet uit
het is niet dat het niet stinkt dat het minder giftig is
dus ik zou epoxy ook maar netjes in een goed verluchte ruimte gebruiken

ik haal alles bij vosschemie in genk en laastal hebben ze de gewone zaken op voorraad
ik pak altijd rolletjes van die doek zo heb ik steeds voldoende staan
maar ja ik verwerk haast 10 liter per maand van dat spul

groetjes raf

hallo

deze twee doeken zijn nog altijd vlies en dat moet je niet hebben
geweven doek is hetgeen ik bedoel en dat kan je heel strak krijgen
polyester of epoxy maat niet uit
het is niet dat het niet stinkt dat het minder giftig is
dus ik zou epoxy ook maar netjes in een goed verluchte ruimte gebruiken

ik haal alles bij vosschemie in genk en laastal hebben ze de gewone zaken op voorraad
ik pak altijd rolletjes van die doek zo heb ik steeds voldoende staan
maar ja ik verwerk haast 10 liter per maand van dat spul

groetjes raf

Wat doe je dan met al die 10 liters?

Hoi mede modelbouwers,
Hebben jullie ook zo'n probleem om bij uitgave nummer 63, onderdelen 447 442 op plaat 440 te monteren. Niets ook maar niets past in de sleuven of gaatjes.

Hoi,

Het is een ongelooflijk pielwerk maar het past wel allemaal, soms gaat het een beetje moeilijk.Met een beetje geduld lukt het wel.

Skip.

Hoi,

Het is een ongelooflijk pielwerk maar het past wel allemaal, soms gaat het een beetje moeilijk.Met een beetje geduld lukt het wel.

Skip.
en hier en daar een beetje vijlen en schuren,ik heb tot nu toe geen noemens
waardige problemen gehad, ivm passen en zoo

Back