Bouwverslag 1:200 Bismarck

Vlaggetjes

bocdan nog bedankt voor de link
weet jij ook de maat van de vlaggen
groetjes kissie

Kissie.

Ik geef je het nr van de vlaggen die ik heb besteld.
Ref:D51 lengte AA- 15 mm
German Ensign.
Naval Ensign 1933-1945.
Als je dat op het bestel formulier zet krijg je de goede.
Succes.;)

Laatst bewerkt:
Servo

Wel alvast bedankt Bocdan maar zoals je weet staan jullie in Nederland plus minus één jaar verder tegenover Belgie maar toch dank ik wou het weten om de juiste groote van servo te kopen maar daar moet ik nu maar nog wat mee wachten hé :D:D:D

Christine.
Zodra ik de maten weet, zet ik ze op de site, of stuur je een pb.
Maar je zegt dat je ze toch nog moet kopen, dan zou ik als ik jouw was
kleintjes kopen, ze hoeven toch alleen de toren maar te draaien, dus zoveel kracht is niet nodig, en je hoeft niet om de ruimte te knibbelen.

kleuren schema

Over ge nomen van Obicham
.

100 tegen 1 dat de aangegeven verf kleuren niet kloppen bij dit model.

zelf ga ik ook de bismarck maken 1:350 maar dan de academy versie (plastic)
Zo ben ik ook op onderzoek uitgegaan om er een deugdelijk model van te maken.

De kleuren voor de romp en opbouw zijn afhankelijk van de datum.
Voor operation Rheinübung romp ral 7000 opbouw 7001
Bij operation rheinübung geheel ral 7000

de zwarte waterlijn is niet zwart maar antraciet ral 7016
het bovenste stukje van de schoorsteen is wit-aluminium ral 9006
scheepsbodem is ral 8013 bestaat niet (meer) zou na een grote speurtocht over het net nagenoeg overeenkomen met : ral design 40 30 30
Ral 8013 is echter wel te vinden op het internet als modelverf
golfbrekers , bovenlichten ,ventilatie ral 7001
meerpaal/bolder , anker ral 7000
zwarte streep ral 9005
witte streep ral 9002
voor de vlag op het dek gok ik op ral 3011 (donkerrood)maar kan ook 3010 (vuurrood)zijn. De vlag is ook weer afhankelijk van de datum.
een goed boek is dit : Amazon.de: Neu und gebraucht: Die Anstriche und Tarnanstriche der deutschen Kriegsmarine
voor 4 euro hoef je het ook niet te laten.

Laatst bewerkt:
Mooie foto`s Ik ben net lid geworden en ik heb heel veel aan de foto`s en de commentaren.Ik heb wat vragen....Of dat hier mag weet ik niet, maar nooit geschoten altijd mis. Ik heb de romp af en de opbouw tot juni bijgewerkt, maar omdat ik nooit een model radiografisch bestuurbaar heb gemaakt( toch al zo`n 10 schepen gebouwd) valt mij juist de opening tussen dek en romp op. Is daar iets aan te doen. Je kan de romp niet lekker plemuren en glad maken en mooi spuiten.
een tweede vraag is een vraag w.b. de kleuren Zijn daar nummers voor. Ik spuit de romp en de opbouw.
de derde vraag is de volgende: ik mis 611 de messing fotogeetste onderdelen. Kan iemand me daaraan helpen Bedankt voor de antwoorden

Mooie foto`s Ik ben net lid geworden en ik heb heel veel aan de foto`s en de commentaren.Ik heb wat vragen....Of dat hier mag weet ik niet, maar nooit geschoten altijd mis. Ik heb de romp af en de opbouw tot juni bijgewerkt, maar omdat ik nooit een model radiografisch bestuurbaar heb gemaakt( toch al zo`n 10 schepen gebouwd) valt mij juist de opening tussen dek en romp op. Is daar iets aan te doen. Je kan de romp niet lekker plemuren en glad maken en mooi spuiten.
een tweede vraag is een vraag w.b. de kleuren Zijn daar nummers voor. Ik spuit de romp en de opbouw.
de derde vraag is de volgende: ik mis 611 de messing fotogeetste onderdelen. Kan iemand me daaraan helpen Bedankt voor de antwoorden

Omedick.

Wat betreft je eerste vraag, kan ik kort zijn, er komt in de latere uitgaven
een rubber rand die je tussen het dek en de romp moet aanbrengen,
dat alleen als je er mee gaat varen.
Vraag tweede nummers voor de verf die je moet gebruiken staan in het
artikel, onder die van jouw,Permalink 3704, en de nummers komen later ook nog,
en daar is al heel veel over gepraat in dit forum.
Derde vraag, wat betreft etsdeel 611, dat zijn de roosters van de inlaten
die heb ik niet voor je.
Maar bel de uigever op, en zeg dat je dat onderdeel mist, krijg je het naa
gezonden.
Succes!:p

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de antwoorden OmeDick
Omedick.

Wat betreft je eerste vraag, kan ik kort zijn, er komt in de latere uitgaven
een rubber rand die je tussen het dek en de romp moet aanbrengen,
dat alleen als je er mee gaat varen.
Vraag tweede nummers voor de verf die je moet gebruiken staan in het
artikel, onder die van jouw,Permalink 3704, en de nummers komen later ook nog,
en daar is al heel veel over gepraat in dit forum.
Derde vraag, wat betreft etsdeel 611, dat zijn de roosters van de inlaten
die heb ik niet voor je.
Maar bel de uigever op, en zeg dat je dat onderdeel mist, krijg je het naa
gezonden.
Succes!:p

Hallo.

Hoe gezellig ik het hier ook vindt. Hoe graag ik ook bouw. Ik ga er even mee nokken. Over 3 uurtjes ga ik in mijn auto met het gezin lekker op vakantie.
FF bijkomen van het bouwen :)

Ik heb wel een vraagje. Ik ga naar praag, ostrava en berlijn. iemand een leuke winkel om even lekker te snoepen van de modelbouw?

Ik lees nog even voor het weggaan en anders in het hotel, heb wifi daar en gratis dus komt in orde.

Mensen blijf gezellig, blijf bouwen en als ik terug ben ga ik er weer tegen aan.

Gr

Laatst bewerkt:
Een kleine break is nooit weg, geniet er nu ook van een.

Winkels zou ik zo 123 niet weten. Zal misschien kunnen zoeken vias google ofzo.

Geniet in ieder geval van je vakantie, ben jalours

REBO

Ik ga hem rc bouwen en ben nu bezig met de kanonnen ik heb miniservo's gekocht en ga de lopen zo maken dat zij ook kunnen bewegen.
In mijn fotoalbum kun je zien hoe ik de motoren ga inbouwen, niet dat ik al zover ben want ik moet de romp nog schuren en in de grondverf zetten maar ik hou jullie op de hoogte
Wat voor miniservo's heb jij gekocht? Ik heb mini motoren aangeschaft die o.a. voor radar installaties gebruikt zouden worden maar die vind ik achteraf toch wel behoorlijk groot!

@manado,
Ik heb miniservo's van modelcraft type ES-05 JR/FUT (LxBxH) 23.7x12.8x22.5 mm aangeschaft zij passen precies in het kanon je moet het kanon alleen een beetje aanpassen

morgend allemaal als je ga kijken in mijn album zul je zie dat ik wat foto's heb kunnen opdaten krijg ze alleen niet hier op de site gezet maar ja ze staan in de album en dat is al iets hé,als je goed kijk kan je al zien dat ik in één torentje een servo heb ingebouwd daar komt later de kanonkoepel op heb ook een nieuwe ontvanger er in geplaats en daarbij een nieuwe zender foto's daarvan later.:p:p:p

@manado,
Ik heb miniservo's van modelcraft type ES-05 JR/FUT (LxBxH) 23.7x12.8x22.5 mm aangeschaft zij passen precies in het kanon je moet het kanon alleen een beetje aanpassen
Kom via Google niet verder dan Modelcraft ES-05 JR.
Staat die FUT nog voor een bepaalde uitvoering?
Heb je eventueel een bestelnummer?
In ieder geval zien ze er beter uit dan de motoren die ik nu heb.

JR/FUT staat voor het stekkersysteem wat gebruikt wordt om de servo aan de ontvanger te koppelen. FUT staat voor Futaba, maar JR weet ik niet zeker, ik geloof Robbe... Die gebruiken beiden hetzelfde stekkersysteem dus vandaar staan beide namen er ;)

JR stekkers zijn hetzelfde als de Graupner stekkers. Ook wel Uni-stekkers genoemd omdat ze niet zo'n vervelend extra stukje plastic hebben aan de zijkant van de stekker.

Danny (van Dijk)

@Manado,
Wat betreft die servo's dat heb je goed (ik mag geen reclame maken op deze site daarom had ik de leverancier niet vermeld).
Ik wou de overbrenging gewoon met een metalen staafje doen ik moet eerst even zien van welk materiaal de lopen zijn en dan kijken of ik daar een heveltje op kan bevestigen als dit niet kan moet ik andere lopen bestellen.

Kanonnen

Voor de geintresseerden heb ik wat foto's in een album gezet over het aanpassen van de kanonnen.

Cor,

Laat je met die servo's alleen de lopen op en neer bewegen, of laat je ze er ook mee draaien?

P.s. gisteren weer spulletjes gehad, o.a de 150 mm kanonnen. Heel veel kleine plankjes...

@Leo,
De bedoeling is dat in ieder geval de grote kanonnen ook gaan draaien, ik heb de nieuwe zending ook ontvangen of ik dat ook ga laten bewegen weet ik nog niet mischien alleen laten draaien want een servo zal niet in die kleine kanonnen passen.

Back