Bouwverslag 1:200 Bismarck

Vakantie

Aan allemaal,

Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie, met heel veel mooi weer.
Het bouwen komt even op de tweede plaats.:zon::zon::zon::zon::proost::proost::proost:

vakantie

ik wens iedereen een prettige vakantie toe,veel plezier en een
frisse start met het bouwen.
ries
icon7.gif

bismarck 1:200 rc.

kanonnen

Negni

Ik heb de foto´s bekeken, en moet zeggen dat je goed werk
hebt geleverd, zoals de sevo´s erin verwerkt zijn mag je trots
0p je werk zijn.

Kan iemand mij vertellen welke verf of spuitbus ik moet aanschaffen voor de het onderwaterschip. De or. Ral kleur bestaat niet meer zoals ik gelezen heb, maar wat moet je dan kopen en waar. Ik heb hem wel vast geschilderd(grondverf in bruinrood, maar ik wil de or. kleur hebben Zou Quartel deze kleur verkopen? Zo nee kan iemand me dan uit de brand helpen. Alvast bedankt Ome of OpaDick

omedick,

Kijk eens bij Praxis, Karwei of Gamma. Deze zaken hebben de meeste kleuren in spuitbus voor normale prijzen. Zelf denk ik dat ik de boot grijs laat. Vind het vreemd dat een oorlogschip kleuren heeft ;).
Succes.

omedick,

Kijk eens bij Praxis, Karwei of Gamma. Deze zaken hebben de meeste kleuren in spuitbus voor normale prijzen. Zelf denk ik dat ik de boot grijs laat. Vind het vreemd dat een oorlogschip kleuren heeft ;).
Succes.

Er zal toch op z'n minst een kleurverschil tussen onderwater en bovenwater schip moeten zijn lijkt me.

Iedereen bedankt voor de antwoorden.....welke Ral kleur komt het meest overeen met 8013(niet meer verkrijgbaar) Ik heb in mijn fotoalbum wat foto`s geplaatst OmeDick.

Kleuren verf

Op http://www.revell.de/manual/05040.PDF vind je de bouwbeschrijving van de Bismark van Revell (1:350) [~36MB] waarbij op pagina 5 de gebruikte keuren staan in Revell nummers. Voor 20 van de 9 kleuren moeten 2 Revell kleuren gemengd worden. Handig voor de mensen die een complete lijst met verfnummers willen hebben.

Mannen, houden jullie rekening met het "schaal-effect" van kleuren?
Als je originele kleuren op een model zet, "knalt" het model je tegemoet omdat de kleurverschillen vaak veel te fel zijn.

Maak je dus niet zo dik om de "originele" RALnummers; pak een goed boek over de Bismarck (bijvoorbeeld het boek van Ballard) en meng verf naar aanleiding van zijn tekeningen. Dan zit je redelijk goed in de richting. Ook hij heeft het kleuren "schaal-effect" in zijn tekeningen verwerkt.

kleuren

wie kan mij helpen aan de kluer rood ral 3010

Kissie.

LiveColor levert verf setjes waar de kleuren van de romp, in die
tijd, in zitten.
De setjes bestaan uit 6 kleuren, van onder water rood, tot het grijs
van de boven bouw, deze sets kosten 15,75 euro.
De kwaliteit van de verf is zeer goed, en dekt mooi af.
Kijk is naar permalink 3733.

verhoging

ook de verhoging zijn aangebracht, waarvoor ze dienen weet ik niet
maar ze zitten er wel op.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Verhogingen

Bocdan,

Op de Revell Bismarck lopen die verhogingen naar onder toe naar 0.
Ze komen dus vloeiend uit de romp om pas bij de bovenkant van de roosters een richel te vormen.

Toch niet helemaal. Bocdan zoals jij het gemaakt heb is het op het model ook ongeveer.
We zouden er echt referentiemateriaal bij moeten hebben.

Laatst bewerkt:
Back