Bouwverslag 1:200 Bismarck

ds 230 e

beste timberwolf.

Ik heb die beschrijving van die twee zaag machine door zitten lezen, en het gaat er hier eigenlijk om dat die zware, geschikt is voor zwaarder werk
en langdurig, jij gebruikt hem denk ik alleen om te model bouwen, dan heb je aan die kleine DS 230 E volgens mij ook genoeg, en hij ziet er goed uit.
Maar ja , de beslissing licht bij jouw, ik zou er goed over nadenken, wat je er allemaal mee gaat doen.
Een foute koop is duurkoop.
sucses met je beslissing.

bocdan ik heb de 230 gekocht ik gebruik hem alleen met modelbouw.
en omdat ik 20kg te zwaar vind om steeds te verplaatsen.
ik heb ook de afzuig eenheid en stel zaagjes gekocht

Sneeuw

Door een dikke laag sneeuw bracht een held vier nieuwe afleveringen van de Bismarck. Het was al een uur of zeven 's avonds.

Eindelijk de grote kanonnen en een hele lange dropveter.

Laatst bewerkt:
Mijn compressor staat in de garage. Daar is het momenteel -5C.
Dus: even alle spuitwerk uitstellen. Ik gebruik Tamiya Acryl.
Kleine details schilder ik binnen, in de keuken.
Daar is het zo'n 20 graden, dus goed te doen.

Warme werkplaats

Mijn spullen staan allemaal in ons gezamenlijke atelier/werkplaats die aan ons huis is gebouwd en is aangesloten op de CV. Omdat we vrijwel alleen acryllverven gebruiken (zij voor de schilderijen en ik voor de modelbouw) hebben wij nergens last van. En het is nog gezellig ook. Wij brengen zo meer tijd door in het atelier/werkplaats als in de woonkamer. Ik hoop dat jullie niet al te jaloers zijn. :D

Mijn spullen staan allemaal in ons gezamenlijke atelier/werkplaats die aan ons huis is gebouwd en is aangesloten op de CV. Omdat we vrijwel alleen acryllverven gebruiken (zij voor de schilderijen en ik voor de modelbouw) hebben wij nergens last van. En het is nog gezellig ook. Wij brengen zo meer tijd door in het atelier/werkplaats als in de woonkamer. Ik hoop dat jullie niet al te jaloers zijn. :D

Paul,

Stinkend!!!!

Heb zojuist mijn bestelling binnengekregen van modelbouwshop Flevoland, 3 scheepsschroeven en een reichskriegsflagge.

Helaas heb ik aan die vlag helemaal niets want ze hebben het hakenkruis niet afgedrukt, op de factuur staat dat dit niet mag volgens de wet, maar dan hadden ze wat mij betreft net zo goed die hele vlag niet op hoeven sturen :???:

vlaggen

Heb zojuist mijn bestelling binnengekregen van modelbouwshop Flevoland, 3 scheepsschroeven en een reichskriegsflagge.

Helaas heb ik aan die vlag helemaal niets want ze hebben het hakenkruis niet afgedrukt, op de factuur staat dat dit niet mag volgens de wet, maar dan hadden ze wat mij betreft net zo goed die hele vlag niet op hoeven sturen :???:

Danny.

De vlaggen met hakenkruis, kun je bestellen in engeland, in schaal 1:200
ook andere vlaggen en plimsoll merken in die schaal hebben ze.

heb je toevallig ook een link daar naar toe?

ben er trouwens achter gekomen dat de documentatie die ik heb gebruikt en raboesch er een andere gedachte op na houden over wat links- en rechtsdraaiend betekent :rolleyes: heb nu dus een scheepschroef die ik niet kan gebruiken, en kom er één te kort...

ik heb twee linksdraaiende en een rechtsdraaiende van raboesch besteld, terwijl ik dus blijkbaar twee rechtsdraaiende en één linksdraaiende moest hebben...
deze link heb ik gebruikt voor de documentatie...

Technical Layout - Rudders & Propellers

ik heb de stuurboord ( rechter) schroef dus over, iemand interesse? ( 25 mm, draad m2, R162-08 )

Laatst bewerkt:
Heb vorige week de nieuwe spullen gekregen en heb de RVS lopen op de kunststof delen geplakt.
Kan iemand mij vertellen of ik deze lopen nu in de geschutskoepels kan/mag plakken?
Of kan ik beter nog even wachten?

Groet
Ton

ik heb de lopen in de koepels gelijmd terwijl ik nog bezig was het messing op de koepels te plakken, zo kon ik het plastic perfect in vorm schuren. Zoals je er zelf wel achter zult komen is het plastic iets te breed/hoog voor de opening. Schilderen zou ik daarna nog even mee wachten, er komen nog wat plastic onderdelen en messing ladders op de koepels zelf.

ik heb de lopen in de koepels gelijmd terwijl ik nog bezig was het messing op de koepels te plakken, zo kon ik het plastic perfect in vorm schuren. Zoals je er zelf wel achter zult komen is het plastic iets te breed/hoog voor de opening. Schilderen zou ik daarna nog even mee wachten, er komen nog wat plastic onderdelen en messing ladders op de koepels zelf.

Danny bedankt!
De plastic delen zijn inderdaad te breed, heb ze allemaal moeten bijwerken, d.w.z. alleen de kleine lopen. De 8 grote lopen passen goed.

zaagmachine binnen.

ik spuit in de schuur met spuit bussen, en breng het daarna naar boven waar het 22 c is.

als je van iemannd de boekjes overneem heb je de bismarck in nederlands .
wat de vlagen betreft vind dat heel goed dat het niet verkocht mag worden, het zou wereldwyd zo moeten zyn.

daar verschillen we dan over van mening. In principe vind ik dat er niks mis is met die vlaggen zolang ze maar gebruikt worden op een verantwoordelijke manier. Dan bedoel ik dus het gebruik op een schaalmodel om het model historisch accuraat te maken, niet om een ideologie uit te drukken.

bouw Bismarck

Ik ben ook bezig met de Bismarck en kwam deze site tegen met leuke en bruikbare tips tegen ik ben nu bij 121en alles gaat tot nu toe prima. Heb alleen de schroefassen zelf gemaakt door de kunststof uittreders uit te boren en de kokers hier in te lijmen ook de uithouders heb ik van messing buis gemaakt

Back