Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je kunt inderdaad voor de versie gaan van voor de proefvaart, zonder de valse boeggolf erop, maar na operatie Rheinübung hebben ze de camouflagestrepen grotendeels overgeschilderd, en de hakenkruizen op de dekken zijn ook bedekt geraakt onder twee grote grijze verfvlakken. Je hebt bij die versie dan niet alleen een groot grijs schip, maar ook nog witte vlakken rond de waterlijn en een valse boeggolf. Het schijnt ook dat de camouflagestrepen van de romp een beetje doorschemeren door de nieuwe laag verf omdat de bemanning niet genoeg tijd had om het schip nauwkeurig te schilderen, op de opbouw zijn de camouflagestrepen wel helemaal weggewerkt.
Je hebt dan ook een model zonder hakenkruizen, die er misschien interessanter uitziet dan het kale schema van voor de proefvaart. En voor zover ik weet hoef je dan het model ook niet aan te passen omdat alle geleverde onderdelen gewoon gebruikt worden zoals bedoeld.
kijk hier voor meer informatie, onderaan de pagina kun je op next klikken voor de latere kleurenschema's.
Bismarck - Paint Schemes - 1940
Aan alle bismarck bouwers, wens ik jullie een fijne gezonde en hobbyachtig 2011 toe,
ondanks dat jullie mij niet kennen, ik weinig op de site bent, heb ik alles wel gelezen, en er van genoten, ook ik ben bezig met de bismarck, en kom hier wel eens lezen hoe de problemen worden aan gepakt, maar zal proberen dit jaar vaker op deze site te komen en ook eventueel wat op te zetten
MvG louis
Aan alle bismarck bouwers, wens ik jullie een fijne gezonde en hobbyachtig 2011 toe,
ondanks dat jullie mij niet kennen, ik weinig op de site bent, heb ik alles wel gelezen, en er van genoten, ook ik ben bezig met de bismarck, en kom hier wel eens lezen hoe de problemen worden aan gepakt, maar zal proberen dit jaar vaker op deze site te komen en ook eventueel wat op te zetten
MvG louis
Je kunt inderdaad voor de versie gaan van voor de proefvaart, zonder de valse boeggolf erop, maar na operatie Rheinübung hebben ze de camouflagestrepen grotendeels overgeschilderd, en de hakenkruizen op de dekken zijn ook bedekt geraakt onder twee grote grijze verfvlakken... ]
Is niet correct, Danny.
De enige operatie waarbij Bismarck was betrokken wás Operation Rheinübung, de uitbraak naar de Atlantic en jacht maken op konvooien.
Dus ná Operation Rheinübung schilderwerk??? Het is vrij moeilijk schilderen op de bodem van de Atlantische oceaan...
Tijdens Operation Rheinübung heeft de bemanning van Bismarck in de Grimstadfjord bij Bergen de camouflagestrepen op de romp en opbouw grijs overgeschilderd, met uitzondering van de "valse" boeg- en hekgolf.
Over de swastika ('s) op de dekken wordt niet gesproken.
(Bron: "De ondergang van de Bismarck", blz 64.
Auteur: Baron B. von Müllenheim-Rechberg, 4e artillerie-officier.)
Roel.
Volgens de informatie die ik heb, zijn de swastika´s nooit overgeschilderd,
dus waren ze nog aanwezig toen het schip ten onder ging.
Op de foto van het wrak is dat ook nog duidelijk te zien.
Hoi allemaal,
Ik ben een tijdje niet meer op dit forum geweest.Doordat ik een deel
Ik zit nu met een romp die dicht is en wat dek en boven bouw die in elkaar is gezet.
Voor mij nooit meer zo’n wekelijkse bouw doos.
beschadigt had. Ik heb toen een nieuw deel besteld bij Primera. Volgens de verkoper was dat geen probleem binnen 2 a 3 weken moest het in huis zijn.
Er gingen weken voorbij maar het deel was er nog steeds niet ondertussen heb ik wel steeds de nieuwe delen meegenomen. Maar ik ben er niet aan begonnen in afwachting
van het desbetreffende deel. Ik wou toch stapsgewijs het pakket afmaken aangezien het me eerste grote bouw project is.
Ongeveer 3 weken geleden was ik het zat dat deel (36) nog steeds niet binnen was en had zoiets van neem het hele zwikkie maar terug.
Ik kreeg van de verkoper van Primera het telefoonnummer van de verkoper om zelf maar eens contact op te nemen.
Pffffffffffff wat een vent zeg was zeker vroegen marktkoopman geweest zo klonk ie aan de telefoon.
Maar met al en al ik stond erop dat ie alles terug nam maar er was geen woord tussen te krijgen. Hij zou me tegemoet komen door 2 delen gratis te geven “of ik daar op zit te wachten”.
Uiteindelijk heb ik maar ja gezegd en het zou de week erop bij Primera liggen.
Hahahhahaha ik met volle moet er naar toe en .................................... het verkeerde deel. Het waren de plankjes om de romp te maken, hij had zeker nog een baal van die plankjes liggen!
Nu net ben ik uit nieuwsgierigheid even het bouwforum op gegaan hoe het er nu allemaal uit ziet. TOP hoor wat ik zag aan foto’s.
Mensen allemaal prettige feestdagen
en alvast een prettig uiteinde
gr Jimmy