Bouwverslag 1:200 Bismarck

halla allemaal

weet iemand of hierna mischien de Tirpitz komt het zusterschip van de Bismarck ik heb het een en ander uit Frankrijk en Duitsland vernomen dat van de zelfde bouwer als van de Bismarck ook de Tirpitz komt .

groeten marvin

halla allemaal

weet iemand of hierna mischien de Tirpitz komt het zusterschip van de Bismarck ik heb het een en ander uit Frankrijk en Duitsland vernomen dat van de zelfde bouwer als van de Bismarck ook de Tirpitz komt .

groeten marvin

Marvin

Die zal wel komen, want een aantal onderdelen die wij hebben horen eerder op de Tirpitz thuis dan op de Bismarck. Ik denk niet dat Hachette die zal uitgeven, maar dat beide schepen rechtstreeks als complete pakketten bij Amati zullen verschijnen. Dan moeten wel wereldwijd de Hachette abonnementen afgelopen zijn. Met de Titanic is het ook zo gegaan.

weatheren

Hallo Allemaal,

Hier alvast een paar foto´s van het weatheren, waar ik nu mee bezig ben,
Sommige delen zijn nog niet optimaal, daar moet nog wat geweathert worden, andere delen vind ik prima.
Ik moet wel zeggen dat de weathering op de foto´s heftiger is dan in werkelijkheid, dat zal de camera doen denk ik.
full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
lakken

weet iemand in welke soort winkel ik de spuitbussen met pu lakken ik kan aanschaffen, met ral kleur 8012 - 9010 - 7016
ik heb deze gegevens van de duitse site maar ik ben hier niet zo in thuis, moet ik het spuiten met een normale spuitbus of moet ik een airbrush aanschaffen

groet Louis

Laatst bewerkt:
nr 120

Ben nu begonnen met nummer 120
De 2 huisjes naast de schoorsteen moeten aan 1 kant afgeschuurd worden.
Foutje van de makers of?
Lijkt mij wel moeilijk nu de huisjes al af zijn, iemand een tip hiervoor.
ik heb wel een dremel

Foutje van de makers of?
Lijkt mij wel moeilijk nu de huisjes al af zijn, iemand een tip hiervoor.
ik heb wel een dremel
Er moet inderdaad behoorlijk veel afgeschuurd worden. Maar ik vond het wel meevallen om te doen. Die van mij waren ook al af. Beetje voorzichtig vasthouden. Ik heb het eerst elektrisch gedaan met een klein schuurtolletje en daarna met een vijl en nog een beetje naschuren. Het resultaat is prima geworden.
Succes en groeten,
Matador

Laatst bewerkt:
Lang leve de dremel

Hoi,

Velen van ons waren al gewaarschuwd (ik dacht door Bocdan) dus die hebben gewacht met het monteren van die koperen dingentjes. Maar als een Dremel heb en je zet daar een schuurrolletje op en je gebruikt hem als schuurschijf is het zo gepiept. Ik had de Dremel dwars gezet op het boorstatief.

Ik ben weer helemaal bij

:D:D Hoi,
Vandaag ben ik weer helemaal bij, ik was maanden achtergeraakt door allerlei doe het zelf klussen. Alleen met spuiten loop ik nog wat achter. Vooral omdat ik nog wat moet oefenen met de airbrush. Die begint namelijk na een minutje spuiten lelijk te spetteren. Ik ga morgen wat experimenteren. Wie heeft er handige tips?

O ja,
Bocdan en anderen. Ik heb wat foto's van jullie gezien met het wetheren van de boot. In de werkelijkheid zal de boot niet nieuw blijven, maar ik kan niet zeggen dat ik Bismarck er mooier door vind worden.

Hoi,

Velen van ons waren al gewaarschuwd (ik dacht door Bocdan) dus die hebben gewacht met het monteren van die koperen dingentjes. Maar als een Dremel heb en je zet daar een schuurrolletje op en je gebruikt hem als schuurschijf is het zo gepiept. Ik had de Dremel dwars gezet op het boorstatief.
Ik zal het eens proberen, bedankt

Waetheren

:D:D Hoi,
Vandaag ben ik weer helemaal bij, ik was maanden achtergeraakt door allerlei doe het zelf klussen. Alleen met spuiten loop ik nog wat achter. Vooral omdat ik nog wat moet oefenen met de airbrush. Die begint namelijk na een minutje spuiten lelijk te spetteren. Ik ga morgen wat experimenteren. Wie heeft er handige tips?

O ja,
Bocdan en anderen. Ik heb wat foto's van jullie gezien met het wetheren van de boot. In de werkelijkheid zal de boot niet nieuw blijven, maar ik kan niet zeggen dat ik Bismarck er mooier door vind worden.

Hallo Paul.

Dat over het waetheren, is echt een smaak aangelegenheid, de een vind het
om op te schieten, en de ander vind het realistisch en mooi,
ik behoor tot degenen die het mooi vinden, als het suptiel wordt gedaan,
en je moet zo oppassen, want je bent zo te heftig bezig, en dan breek je het model af.
Ik denk dat ik zelf wel een goede midden weg heb gevonden, andere zullen het daar niet mee eens zijn, dat mag.
Maar het model blijft toch bij mij thuis staan, en kan ik er zelf van genieten.
En krijg ik na verloop van tijd, een hekel er aan, dan is hij zo over gespoten.
Kijk, roest zal je op dat moment niet tegen zijn gekomenn en zeker niet op de bovenbouw, ten slotte werdt er in Noorwegen nog flink geverft, en dat geld voor het hele schip, de bemanning moest tenslotte wat te doen hebben.
Tijdens het gevecht met de Hood is dat wat anders, dan ziet het schip in een korte tijd uit als een varken, alleen al door de kruit dampen, en het mondings vuur, maar goed dat begrijp je zelf wel.

Laatst bewerkt:
Er moet inderdaad behoorlijk veel afgeschuurd worden. Maar ik vond het wel meevallen om te doen. Die van mij waren ook al af. Beetje voorzichtig vasthouden. Ik heb het eerst elektrisch gedaan met een klein schuurtolletje en daarna met een vijl en nog een beetje naschuren. Het resultaat is prima geworden.
Succes en groeten,
Matador

Ik heb de hangars voorzivhtig in een bankschroef geklemd en toen met de vijl afgeschuurd, geen enkel probleem. Wel de goede richting schuren ivm de messing bekleding.

Groeten
Ton

weet iemand in welke soort winkel ik de spuitbussen met pu lakken ik kan aanschaffen, met ral kleur 8012 - 9010 - 7016
ik heb deze gegevens van de duitse site maar ik ben hier niet zo in thuis, moet ik het spuiten met een normale spuitbus of moet ik een airbrush aanschaffen

groet Louis

Louis,
kijk eens naar de permalinks op pagina 300.

Groet
Ton

Hallo allemaal

ook ik ben bezig met de Bismarck heb hem tot zover eens inelkaar gezet en ziet er al leuk uit zie de foto,s
groetje henk
Heerenveen

ook ik ben bezig met de Bismarck heb hem tot zover eens inelkaar gezet en ziet er al leuk uit zie de foto,s
groetje henk
Heerenveen
Mooie foto's, Henk. Ziet er goed uit.
Maar heb je het dek al vastgemaakt en laat je het schip dan grijs?

Groeten,
matador

foto´s

groetje henk
Heerenveen

Henk,

Dat zijn hele mooie foto´s die je ons daar voorschoteld, en heel mooi in de verf, maar, blijft het schip zo grijs, of ga je er nog camou strepen op zetten.

de boot zit verder nog in de grondverf de dekken heb ik al gelakt en vast
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back