Bouwverslag 1:200 Bismarck

nog 8 delen en we heben als binnen.

ik ben nu bezig met de uss missouri , zie myn forum.

nu nog een nieuw bouw project .

niet de victory, misschien is de wasa een scandinavies schip uit 1630 ongeveer.
en staat nu daar in het museum.

en heb nieuwe foto s op myn forum

kleur 7000

Beste Paul

Ik ben een kleur tegen gekomen, die niet in je lijstje staat, en wel ral 7000, het is de kleur die op de peilkappen moet komen, alleen de boven zijde.
Welke grijs is het??

main artillery

hoi medebouwers,

eindelijk de vier mainartillery klaar vwb de bastbags en ben nu begonnen met het sec geschut.
1 hijskraan is ook in elkaar en de 2e was incompleet en moest dus nabesteld worden. kreeg ik vandaag binnen.
de golfbrekers is weer eens een crime en zijn helemaal krom, geprobeerd om ze recht te krijgen en heb ze een week onder een gewicht gehad zonder resultaat. Dus dan maar stapsgewijs plakken mm voor mm en ze recht trekken wat redelijk lukt.

De victory ook bekeken en het eerste exemplaar gekocht, maar nee het is niet voor mij.
full

full

groetjes en veel bouwplezier,

senmut:bye:

Bismarck statisch 1:200
Yamato statisch 1:250

Laatst bewerkt door een moderator:
grijs ral 7000

Beste Paul

Ik ben een kleur tegen gekomen, die niet in je lijstje staat, en wel ral 7000, het is de kleur die op de peilkappen moet komen, alleen de boven zijde.
Welke grijs is het??

hoi bocdan,

volgens mij is dat grijs een kleur die heel dicht komt bij medium seagrey van humbrol

groetjes

Ral 7000

hoi bocdan,

volgens mij is dat grijs een kleur die heel dicht komt bij medium seagrey van humbrol

groetjes

hallo Senmut.

Er wordt voor de bovenzijde van de bol, ral nr 7000 opgegeven, het nummer opgezocht, en dan kom ik " squirrel grey "tegen, nou niet bepaalt een makkelijke naam.
Ik weet wel dat het donkerder moet zijn, dan de kleur waar de opbouw in gespoten is.
Ik heb maar wat grijs kleuren bestelt, kijken of die speciale er bij zit.
wie weet, weet iemand anders het???

hoofd geschud

Senmut.

Ik heb je foto's eens zitten bekijken, maar dan moet ik je toch mededelen
dat ik de luchtzakken niet mooi vind, ze zijn anders dan op de eerste foto's, nu zijn ze te druk, te veel rimpels er in.
Je hebt volgens mij, ze veranderd, nadat je de eerste had gemaakt, daar was ik zeer gelukkig mee.
Maar nu, het spijt me, je dat te moeten zeggen, maar ik denk dat je met eerlijke mening het verste komt.

hoofdgeschut

hoi bocdan,

ja je hebt gelijk, ik heb ze veranderd, geweathered, misschien iets te zwaar. Dat geeft een heel ander beeld ja.
Ik heb me eigenlijk vnl laten leiden door deze foto
full

Ik zal eens kijken of ik de zaak wat lichter kan krijgen, maar wat plooien betreft, denk ik toch dat ik ze behoorlijk naar de werkwelijkheid heb nagemaakt.
Ben overgigens nu bezig met de blastbags voor het sec geschut, dat is nog een tikkeltje ingewikkelder, maar goed we zien wel.

vr gr
Senmut:bye:

Blastbags

Mijn blastbagplooien zijn gewoon in het plastic gegraveerd. Dan heb je mooie controle over de plooien en ga je te ver, beetje putty doet wonderen.
Op de grote kaart die we bij een van de eerste afleveringen hebben gekregen, kun je zien dat daar wel blasbags met een soort structuur op staan. In ieder geval met meer vorm dan die die wij hebben.

full

blastbags

LeoS.

De blastbags van jouw, zien er echter uit, de plooien zijn realistiser, je moet niet vergeten dat die zakken van leer waren, dus kleine plooien
zaten er waarschijnlijk niet in, de grote vouwen komen goed over, het inslijpen heeft het goede effect gehad.

kleur 7000

hallo allemaal.

Heb toch de kleuren eens geprobeerd, die het meest in de buurt komen van Ral 7000, en ik denk dat het kleur 71048 van Vallejo model air is.
Heb de bolkop er mee gespoten en ziet er heel goed uit.
Net een tintje donkerder dan de opbouw.

verf-no

Hallo bocdan
nog even een vraagje,welke kleur no van vallejo moet ik
gebruiken voor de onderzijde van het schip.
[dus het rood] ral is 8012 volgens bouw inst 128/01.

met vr gr Ries.

Laatst bewerkt:
verf

Hallo bocdan
nog even een vraagje,welke kleur no van vallejo moet ik
gebruiken voor de onderzijde van het schip.
[dus het rood] ral is 8012 volgens bouw inst 128/01.

met vr gr Ries.

Beste Ries.

Gebruik 71039 Vallejo air, dan zit je helemaal goed.
kijkeens op permalink 4286, daar staat een lijst, samengesteld door Paul, met alle kleuren voor de Bismarck, blz 27, dus even terug bladeren.

Laatst bewerkt:
hallo Bocdan.
ik heb de gegevens van Paul uit geprint.ik zet de gegevens even op een
rijtje,dan kan ik ze bestellen.en bedankt voor de moeite.

met vrg Ries.

de Bismarck-rc

nog eenmaal main guns

hoi bocdan,

heb de blastbags een stuk lichter gemaakt en voor mij voldoet dat goed, zo blijkt maar weer dat smaken verschillen, hehe. Ik ben er in ieder geval blij mee.
En voor de goede orde, de zakken waren NIET van leer, maar gemaakt van zeildoek, dus wel veel plooien. Bekijk deze foto maar eens, dan zie je de structuur duidelijk.
full

vr gr

Senmut:bye:

Weer terug

Hallo luitjes,

Ben op dit moment weer wat begonnen aan mijn schip,
mijn bismarck word rc, en omdat het dek niet mooi aansluit tegen de zijkanten van het schip, heb ik enkele latten van het tussendek weer verwijderd en daarna tegen het dek aan gewerkt, met een mooi resultaat, ik maak morgen foto's ervan, met mijn hernia gaat het nu redelijk, dinsdag naar het ziekenhuis, en dan maar weer afwachten wat er verder gaat gebeuren, inmiddels al weer geld uitgegeven voor een airbrushset met compressor, en ga binnen kort maar eens proberen of het me lukt, oefening baart kunst.

Groet Louis

Hangaars naast de schoorsteen

Enige tijd geleden bleken die veel te breed te zijn.
Dus net als iedereen ze netjes afgeschuurd.
Maar nu moeten er allerlei kasten en uitsteeksels tegen gelijmd worden.
Bij een proefpassing bleek dat ze weer bijna tegen de reling aan komen.
Er kan dus niemand langs in 1:200. Volgens mij hoort dat niet zo. :confused:

Heb bij de Formido een messing naamplaatje laten maken. Het is zo'n ding die ze ook op schilderijlijsten bevestigen.
Kostte maar 15 euro.

Laatst bewerkt:
vrouwen hebben altijd gelijk

Hallo allemaal.

Wat ik nu schrijf is echt gebeurd.

Ik zit op een dag, rond koffie tijd de flak inelkaar te zetten, als mijn vrouw de hobby ruimte in komt lopen, ze legt haar hooft op mijn schouder, en vraagt, "wat ben je aan het maken", terwijl ik denk, go wat ruikt ze lekker,
( en hellemaal niet in de gaten dat het bij haar plan hoord), antwoord ik,ïk ben de kanonnen in elkaar aan het zetten, jhé wat zijn die klein, antwoord ze, terwijl ze er 1 op wil pakken, Niet doen, "roep ik geschrokken, dadelijk valt hij, en is tie stuk of spoorloos. Geschrokken trekt ze haar hand terug,
geeft me een kus in m'n nek, en zegt anpasant, "toch vind ik die strepen op de romp niet mooi. Die horen zoo:, zeg ik, en probeer wat overtuiging in m'n stem te leggen. mislukt.!
Ik heb nog nooit een schip gezien met van die strepen, zegt ze, mij aankijkend, met haar mooie donkere ogen.
bij voorbaat weet ik al dat ik deze discussie zal verliezen.
Toen wij laatst in Den Helder waren, hadden die schepen ook geen strepen. zegt ze.
Maar de Bismarck had die wel, antwoord ik, helemaal niet. antwoord zij, en trekt de map, die we bij het schip krijgen uit de kast, slaat een bladzij open, en zegt, "kijk hier maar eens".
Het is de foto waarbij de bismarck aan de boei in kiel licht.
Maar later wel, zeg ik. Ze neemt de twee ordners uit de kast en verdwijnt
naar de kamer.
Na twee dagen, zet ze de ordners terug, kijkt me aan , en zegt,"het was maar 2 dagen dat die strepen er op stonden, de meeste tijd NIET.
Dus ik vind het mooier, zonder.
Maar als ik hem spuit, zoals hij er in het begin uitzag, dan moeten er wel bootjes bij komen, zeg ik, verwachtend dat ze dat niet goed vind.
Ook nu kom ik bedrogen uit, "dan moet je die maar bestellen "zegt ze
en dan kan je gelijk zorgen voor een mooie vitrine, anders komt dat ding niet binnen, gaat ze door.
En met de HMS HOOD in mijn achterhoofd, geef ik haar gelijk, en zeg netjes", dat alles in orde komt.
Ze draait zich om, en loopt met haar kont draaiend, en haar vuistje boven haar hooft het hoby kamertje uit.
Weer een slag verloren denk ik, terwijl ik de romp pak, en hem voorzichtig begin te schuren.

Laatst bewerkt:
Back