Bouwverslag 1:200 Bismarck

Timberwolf,

Ik ben een enthousiaste beginner, maar bouw liever samen op met een nieuw schip.
Bovendien is er het gegeven dat de naleveringen zijn beëindigd.
Sorry, maar bedankt voor het aanbod.

Bouwer

Laatst bewerkt:
Nieuwe uitgaves

Zodra er een uitgave op stapel staat in Nederland komen er tig TV spotjes. Dat was voor de Bismarck ook zo. Bouw 'eenvoudig' uw eigen model van de Bismarck... Nou zo eenvoudig was het niet hoor.

Ben het helemaal met je eens LeoS dat het niet zo "eenvoudig" is om de Bismarck te maken.
Ben er nog steeds mee bezig,maar het eind komt in zicht.
Ga nu een begin maken met de relingen,eerst een heleboel gaatjes boren.

Skip.

Ben het helemaal met je eens LeoS dat het niet zo "eenvoudig" is om de Bismarck te maken.
Ben er nog steeds mee bezig,maar het eind komt in zicht.
Ga nu een begin maken met de relingen,eerst een heleboel gaatjes boren.

Skip.

Skip,

300 zijn het er, die gaatjes. Het heeft mij 2 boortjes gekost. En een kleine tip; gebruik een dunnere draad.
Ik heb onzichtbaar naaigaren gebruikt (dat is een soort visdraad) en naderhand grijs gespoten.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
feest dagen

Ik wens een ieder, in deze voor mij droevige dagen, toch een fijne kerstmis en een gelukkig nieuwjaar.

Skip weet de oorzaak.

Feestdagen

Bocdan,

Zonder te weten wat er aan de hand is, in ieder geval mijn medeleven.

En ook de beste wensen voor iedereen. Ik zit in de treintjes tegenwoordig 1:1.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Aan de bouwers op dit forum,

Allereerst voor u een goede afronding van het bijna afgelopen jaar en al het goede voor de toekomst in het aankomende jaar.

Voor bocdan kan ik alleen maar zeggen: Sterkte man, blijf proberen positieve dingen te zien!

Nog even iets anders hier!
Het kriebelt nog steeds en als je bedenkt dat Nederland achter de grotere landen om ons heen achterloopt, dan kan het nog wel een flinke tijdspanne duren voor er hier weer iets op de rails staat v.w.b. het bouwen van een nieuw schip in 1:200.
Hierom de vraag: Kan ik op dit forum nog rekenen op support als ik zou beginnen met het bouwen van een 1:200 model van de Bismarck?
Graag uw reactie!
PS. De HMS Hood staat in Engeland al op de helling in schaal 1:200!
Ook de prijs in Euro’s voor een abonnement staat daarbij!
Build The Hood magazine - Build an authentic model replica battleship

M.v.g. Bouwer

Laatst bewerkt:
HMS Hood

Bouwer,

Die Hood staat er al een poosje. Dat geeft nog geen garantie dat ie komt. Voor Nederland is dat helemaal de vraag. Er zijn zo veel uitgaves die maar voor een paar landen zijn, zoals de Lancaster.

Wat betreft de Bismarck, dat blijf ik volgen. Dus als je vragen hebt en je kan ze niet vinden door terug te bladeren op dit forum, stel ze maar.

LeoS,

Maar je zou toch kunnen denken dat als zij de prijs ook in Euro’s geven, er mogelijkheden zijn om in Nederland te leveren.
Is wel een gewaagde onderneming als ze het zouden doen.

Ok[FONT=&quot]é[/FONT], ik ga waarschijnlijk in januari iets opstarten voor de Bismarck.

M.v.g. Bouwer

LeoS,

Maar je zou toch kunnen denken dat als zij de prijs ook in Euro’s geven, er mogelijkheden zijn om in Nederland te leveren.
Is wel een gewaagde onderneming als ze het zouden doen.

Ok[FONT=&quot]é[/FONT], ik ga waarschijnlijk in januari iets opstarten voor de Bismarck.

M.v.g. Bouwer

Volens mij heeft Bocdan geprobeerd om in Engeland een abonnement op de Hood te nemen, maar dat is niet gelukt. Ik weet niet hoe het precies zit.

ries

ik wens een iedereen fijne feestdagen en goede jaarwisseling toe.
ik ben aan het laatste deel van de bismarck begonen.
en bocdan ik wens je veel sterkte toe,en iedereen nog bedankt
voor de goede hulp bij het bouwen.

vrg Ries.

Prettige Kerstdagen en Gelukkig Nieuwjaar
Gezondheid, en geluk met elkaar
En ik wens maar meteen
Vrede, voor iedereen

Ik wens jullie een kerst vol vrede
en een jaar zonder verdriet of tegenslag.
Mogen de dagen, weken, maanden
gevuld zijn met liefde en een lach.

Prettige Kerstdagen
en een Gelukkig Nieuwjaar,
vol vreugde en geluk,
maar vooral een goede gezondheid
Toegewenst door,

Skip.

Ook van mij een hele fijne feestdagen maar vooral een heel goed, gelukkig en gezond nieuwjaar. Veel bouwplezier.

Carl

Alle bouwers,
:xmas:

fijne kerstdagen en een heel goed nieuwjaar.

In het nieuwe jaar plaats ik wat foto's van mijn Bismarck. Eindelijk klaar!

Matador

@ LeoS en andere ervaren bouwers,

Ik heb een vraag over de verdere afbouw van de Bismark. Ik ben nu al maanden bezig met de laatste afleveringen. Ik krijg dat eigenlijk niet klaar omdat mijn aandacht een beetje verslapt. Wellicht doe ik iets niet in de goede volgorde.
Ik volg zo goed mogelijk de bouwbeschrijving. Onderdelen schoonmaken en ontvetten. Primer aanbrengen wachten.......... verflaag aanbrengen en wachten........... soms tweede verflaag en wachten......... tot alles droog is. Daarna kunnen de onderdelen geplakt worden. Dan de volgende onderdelen volgens de bouwbeschrijving oppakken en dezelfde procudure begint weer opnieuw.
Ik moet straks ook nog de leuning doen met een paar honderd van die staanders. Hoe doe jij (jullie) dit?
Voor de goede orde ik gebruik de kwast en geen spuit.

Met vriendelijk groeten,

Carl

Back