Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

zeker , heel mooi ! mooier dan de mijne :);)
Mooie kist ook en handzaam... mijn kist is niet te tillen :(

maarre kan je mijn S38 niet ff spuiten :cool:

Ik heb een nieuw speelgoedje op de kop getikt, een experimenteel model kleinschnellboot van de DKM
full

Ben benieuwd hoe die vaart straks :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het ook een grappig dingetje, is weer eens wat anders dan de gebruikelijke schnellboote die je tegenkomt, word tijd dat het beter weer word dan kan ik mijn achterbak weer volladen en een beetje gaan varen :)

Heb vandaag mijn eerste proefvaart gemaakt met de S100 en ging erg goed, enige nadeel is dat er toch nog wat water naar binnen komt, denk dat ik weet waar, dus gaat ik verhelpen;)

filmpje volgt nog...:D

Complimenten!

Hoi Eric,

Wat heb jij een prachtschepen en handig om ze te vervoeren in die flightcase!
Mooi gemaakt hoor, kan ik nog veel van leren.
Veel vaarplezier ermee en wellicht komen we elkaar eens tegen op het water!

Groet Dennis

@ paul, bedankt voor je compliment, ja in de bocht wil die een beetje schommelen, maar alleen als ik direkt vol stuur, ander valt het reuze mee voor mijn gevoel.
Dus is voor mij niet storend;)

@ kockmans, ook bedankt voor je compliment, maar ook ik kan nog veel leren;)

full

Heb weinig tijd gehad om te bouwen. Vandaag een begin gemaakt met het aanbrengen van de magneten. Verwachtte een forse kloenk toen ik de magneten op elkaar plaatste. Bleek dat ik een magneet verkeerd had geplaatst. Dan kunnen ze behoorlijk wegdrukken.
Nu functioneert het naar behoren. Het idee om metalen ringetjes te gebruiken i.p.v. 2 magneten werkt onvoldoende. Te weinig, zeg maar aantrekking kracht.
Heb wel even de motoren afgedekt om te voorkomen dat er een magneetje in zou verdwijnen. Ze springen alle kanten op als je verkeerd poolt. Van de week maar de rest richting Kalotte plaatsen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet toch ook eens met magneetjes aan de slag dat is echt wel wat handiger dan mijn schroefjes, werken je Lurssenroeren naar behoren trouwens?

Ik moet toch ook eens met magneetjes aan de slag dat is echt wel wat handiger dan mijn schroefjes, werken je Lurssenroeren naar behoren trouwens?

Werkt echt handig met de magneten. Weet alleen nog niet of ie dan waterdicht is. Zit te denken om rondom een streepje siliconenkit op het dummydek te spuiten.Afdekken met huishoud folie en dan dek erop drukken en laten drogen. Wil het niet kan ik nog gaan voor vaseline of dat blauwe spul uit de foto wereld.

Lurssen effect.
Ik denk dat de uitslag nog iets te groot is. Heb een andere zender gekocht waar ik de roer uitslag mee kan in stellen. Tevens een paar kanalen erbij. Is altijd wel handig voor extra functies op de boot. Moet alleen nog leren hoe ik zo een zender/functies moet instellen. Bij de vlieg jongens is genoeg informatie te halen.

Dat leren van de zenderfuncties ken ik ja, ik kan er af en toe geen touw aan vast knopen ......
Heb jij wat close up foto's van je roerinstallatie? niet dat ik 'm ga kopiëren hoor *kuch*
:)

Dat leren van de zenderfuncties ken ik ja, ik kan er af en toe geen touw aan vast knopen ......
Heb jij wat close up foto's van je roerinstallatie? niet dat ik 'm ga kopiëren hoor *kuch*
:)

Even kijken op pagina 202 permalink #3022 van dit draadje.
Ter kiele uit Duitsland heeft ook zo een soort systeem.
Schiffsmodell.net. Iets anders. Daar heb ik het idee van (geleend.)

Back