Bouwverslag Robin ATL

Robin ATL

Nog niet ingevlogen hoor - de kist zal na Nieuwjaar klaar zijn.
Na bouwverslag komen zeker de vliegervaringen :D

Greetz,
Jan
 
Hij is van mijn club, dus het "shake" ritueel kent hij alvast.
 
Hij is van mijn club, dus het "shake" ritueel kent hij alvast.

Haha, gelukkig maar:) Wat voor mij trouwens beter werkt dan het "shaken" is na de pruttel bij het choken, de motor volgas zetten zonder choke en dan 3 slagen. Vervolgens start hij normaliter in 1x:)
 
Update bouw Robin ATL-L

Dempers ingebouwd (BMB 80X) en instrumentenbord aan 't ineenknutselen.

IMGP9829-vi.jpg



IMGP9832-vi.jpg


En baffles tbv de koeling:

IMGP9835-vi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update bouw Robin ATL-L

Vlieginstrumenten ingebouwd:

IMGP9836-vi.jpg



En de montageplaat voor de Emcotec. Op 4 rubbers met M4 draad. De basis zit in ingelijmde inslagmoeren. De ontvanger komt tegen de rompzijkant.

IMGP9837-vi.jpg
 
Robin ATL-L update

En we gaan schilderen. :D
Alle onderdelen zijn gemonteerd en weer gedemonteerd geweest. Als ik nog een weekje vorstverlof heb, raakt de kist voor Kerstmis nog klaar.
Na het schilderen van de romp check ik de ligging van het zwaartepunt en beslis dan over de inbouw van de batterijen.

IMGP9838-vi.jpg
 
Robin ATL update

De kist is ondertussen geschilderd. Foto's volgen als ik alles buiten kan monteren.
Morgen komen de LiFe batterijen (3800 MaH) en kan ik die een plaatsje geven.
De assen voor de NONA wielen waren op 5mm voorzien, maar dat vond ik toch te zwak. SKF lagertjes gevonden 16 dia buiten en 8 mm binnen, zodat ik een as van 8mm dia kan gebruiken.

IMGP9862-vi.jpg
 
Robin ATL update

Alle elektronica ingebouwd en aangesloten op de Emcotec. Achterste compartiment kan dan dicht met een epoxy-schot.
Tenslotte toch voor LiFe accu's gekozen, omdat ik de kist niet thuis stal en de accu's eigenlijk onbewaakt moet opladen. 3 stuks van 3800 MaH.


IMGP2877-vi.jpg



IMGP2878-vi.jpg



De kist is bijna klaar. Misschien volgende week de motor eens aan de praat brengen en afregelen.

IMGP2880-vi.jpg



IMGP2885-vi.jpg



IMGP2886-vi.jpg



IMGP2887-vi.jpg



Sluiting cockpitkap:


IMGP2888-vi.jpg



Nu nog 2 zeteltjes maken. De piloot is besteld (ADH, maar 12 weken levertijd).

IMGP2890-vi.jpg




Iedereen een creatief, tevreden en gezond 2011 gewenst!!!!!!!!!!:bday::banana::bday:
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit Jan .Ben straks erg benieuwd als je ermee gaat slepen zeker hoe het gaat met de para's droppen.

mvg
 
Update bouwverslag Robin ATL

Ziet er netjes uit Jan .Ben straks erg benieuwd als je ermee gaat slepen zeker hoe het gaat met de para's droppen.

mvg

Er komt een plaat die geklemd wordt tussen de benen van het landingsstel en ingehaakt in de opstapjes. In de plaat verzonken, 2 bakjes voor de para's. In de onderkant van de romp zit al een MPX fiche ingebouwd om de servo's aan te sluiten.
Grtz,
Jan
 
Update bouwverslag

De kist is klaar. Weegt 21.5 kg, vleugelbelasting 160gr/dm².
Nu nog wachten op betere temperaturen om de motor af te stellen.

Ondertussen in contact met Dhr. Bertrand Muller uit de Elzas (Fr) die een gelijkaardige sleepkist vliegt met een ZDZ 210 (!) aan 24.5 kg. Het is de ATL uit het filmpje uit eerdere postings. Vliegt heel neutraal, landt als een trainertje met 1/3 flaps.

Hier wat foto's van zijn kist:

Atterro-vi.jpg



Ausol-vi.jpg



Decollage-vi.jpg



Interieur-vi.jpg



remorquagetriple-vi.jpg



Treuil-vi.jpg
 
Back
Top