Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

De lampjes zitten nu recht, was eigenlijk zo gepiept, notenhouten stokje rond gemaakt tot hij in het boorgat paste, beetje lijm, gelijk maken en nieuw gaatje boren op de juiste plek.
De lantaarns geverfd en de glaasjes anders erin gezet. Die zaten in eerste instantie verkeerd om. Dit ziet er beter uit.

IMG_0983.JPG

IMG_0991.JPG

IMG_0992.JPG

IMG_0993.JPG

IMG_0994.JPG

IMG_0995.JPG

IMG_0996.JPG

Zo en nu verder met tuigen.

Inderdaad netjes afgewerkt, de lantaarns passen nu goed bij de spiegel :thumbsup:

De oranje knop aan de papegaaistok wekt een beetje de suggestie van vlaggenstok, terwijl dit eigenlijk een kleine spier is waaraan de schoot van de bezaan of achterste gaffelzeil op uitgehaald werd. Dus ik zou die knop weglaten. (maar over smaak valt niet te twisten, dus als je het mooi vind, dan lekker laten zitten)
JPG_0741_5824_bewerkt-1.jpg

Dank jullie wel heren. Uiteindelijk komt het toch goed.

De Prins Willem krijgt nieuwe lantarens ;)
Gelukkig zitten ze er nu mooi op.
Veel te klein voor de PW, als knipperlicht ja, maar niet als Lantaarn.

De oranje knop aan de papegaaistok wekt een beetje de suggestie van vlaggenstok, terwijl dit eigenlijk een kleine spier is waaraan de schoot van de bezaan of achterste gaffelzeil op uitgehaald werd. Dus ik zou die knop weglaten. (maar over smaak valt niet te twisten, dus als je het mooi vind, dan lekker laten zitten)

Op de tekening stond hij ook niet. Was al aan het twijfelen. Morgen de zaag erin.

Die papegaaien stok lijkt wel zo'n lans uit de middeleeuwen.....
Als de kanonskogels op zijn rammen dan maar ? :D
Maar ik lees dat de zaag er in gaat, toch wel alleen op die lans he.
Voor de rest mooi werk Stephan

Back