Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

Je lacht erom. In het oude Egypte liet men overleden hooggeplaatste vrouwen eerst een week liggen alvorens ze te begraven. Om dit te voorkomen....

Engelse marine, begrafenis op zee, matroos werd in zijn hangmat genaaid met een kanonkogel aan zijn voeten, laatste steek ging door zijn neus om zeker te zijn dat hij wel overleden was.

1 zeiltje is al ver klaar.
Twijfel wel nog aan de afstand tussen de bindsel op de ra.
ook zitten de schoten aan de mars en bras van de hoofdmast

IMG_0999.JPG

IMG_1003.JPG

IMG_1002.JPG

Wow Stephan! I must apologise for being so quiet but I have just been busy with tons of other things, This is looking beautiful. I think you have really captured the character of the Spanish Galleon brilliantly in your build! Well done!

@Heinrich thank you for your kind words.

@Ronk thanks, zal ik zeker doen

Even een paar dagen niks kunnen doen, ik ben mijn hobbykamer aan het herinrichten, prikbord, kasten weg of verplaatsen, nieuwe kast erin.
Ook onderzoeken in ziekenhuis met de nodige ongemakken.
Maar vandaag kan ik misschien weer verder met de bouw.
Eerst een houten krat halen waar ik wieltjes onder maak om hout in te doen. Die komt onder de werkbank. Dan is de hobbykamer zover klaar.

Onderste zeil van de bezaan hangt, nog de spinnen en de spruitgordings vastzetten, spruitgordings komen aan een blok dat aan het bovenste bezaanzeilra zit??? Ja heb de tekening erg vergroot en het zit echt zo. Me nog maar eens gaan inlezen hoe en wat.

IMG_1012.JPG

IMG_1013.JPG

IMG_1014.JPG

Back