Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Menno,
Die bizon pur-houtlijm (het was trouwens ook om de vleugel te beschermen tegen de elastieken die het op de romp drukken, daar zijn de carbon staafjes voor die je net nog ziet). Lijmt wel goed, maar verkleurt erg (kan je nog zien op de vleugelnaad). Tegen woordig doe ik bijna alles met 5 min epoxy
Cool, een 3D MothIk kan trouwens mijn mothje op z'n kop laten vliegen, door vol down te geven hij blijft dan op z'n kop hangen en op een of andere mannier "klimt" hij niet verder. Ik wilde dus een omgekeerde looping maken (zal vast wel een naam voor zijn). Ik krijg hem alleen maar terug door weer vol up te geven. (niet verstandig dit dicht bij de grond te doen).
Eefjan
hallo allemaal,
ik had dirk beloofd zodra ik mijn proef gedaan had om een tiger te gaan maken met een romp van 3mm balsa dat ik dan meteen mijn beproeving hier ging posten.
nou nu komt het. heel de morgen alles heel mooi uigesneden en geschuurd. hele romp in water met amonia. maar helaas bij het buigen scheurde toch de balsa in. nu kan het mijn lompig heid zijn of ik heb gewoon ondervonden dat 3mm toch wel te dik is voor zoon project ??
dus morgen terug naar de winkel om de laatste spullen te gaan halen voor balsa sport kistje 85cm en nieuw hout voor de tiger moth.
nu een vraag aan dirk. weet u nog welke voorraad balsa u ervoor gebruikt had om de romp in 2mm te maken en de rest in 2,5
dank en word natuurlijk vervolgd
Marcel,
Ik ben Dirk niet, maar reageer toch even op jouw bericht. Begrijp ik nu goed dat je 3 mm balsa wilde buigen? Het zal best kunnen, maar ik denk dat je beter een rompframe van 3 mm kan bouwen en dat bekleden met 1 of 1,5 mm balsa, dat is zeker te buigen.
zo he die is mooi geworden,
1 vraag ga je hem spuiten of bekleden met oracover of ?