Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Dank Bram!

Maar decals van balsa, waar denk je dan bv aan? Ik dacht eigenlijk gewoon aan wat stickers ofzo...

Ik zit idd wel te denken aan drijvers, uiteraard van balsa:cool: Het maakt de landing wat veiliger w.s. Ik heb hier n.l. geen geschikte ondergrond voor een normaal landingsgestel.

En mocht de waterlanding mislukken: plons-moth :lol:

Dirk

Ach drijven zal ie wel ;)
Houten decals. Bijvoorbeeld een NL vlag. Door slim houtnerf te gebruiken kun je drie 'kleuren' creeren. Is beetje puzzelen, maar kan leuk effect zijn, toch?

b

Ach drijven zal ie wel ;)
Houten decals. Bijvoorbeeld een NL vlag. Door slim houtnerf te gebruiken kun je drie 'kleuren' creeren. Is beetje puzzelen, maar kan leuk effect zijn, toch?

b

Jaaa OK, nou snap ik wat je bedoelt. Wel een ideetje, maar lijkt me wel moeilijk hoor. Uit 0,5 mm balsa ofzo, ik ga eens oefenen :rolleyes:

Waarschijnlijk ga ik ook een Tiger moth uit depron maken:D.
Hoi,

Hoezo waarschijnlijk ;) ben je nog niet definitief aangestoken met het Mini-moth virus ? Na het lezen van de 112 pagina's van dit draadje kan je toch niet meer zonder :D Join the club P51d !

Wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten ? We kunnen niet wachten ...

@Dirk, hoe gaat het met de Balsa Moth ? Je drukt een beetje je snor heb ik het idee ! We willen vorderingen zien !
@Stijn, hoe zit het met jouw bouwsels ? Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar jouw Balsa Mth ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten ? We kunnen niet wachten ...

Over een hele tijd..........
binnenkort ben ik jarig, dus dan komt er bezoek, dus kan ik dan niet bouwen.
en daarna is de proefwerkweek op school:???::???:

Laatst bewerkt door een moderator:
ook een tigermoth

ik ga ook een tigermoth bouwen

maar ik heb een set-up gevonden(weet niet precies waar hij staat)die zal ik er nog even bij zetten

alleen heb ik nu nog 2 vragen

1. met welk apparaatje moet je je accu op laden?
2. wat voor zender moet ik er bij kopen?(ik ben een arme scholier(is een tip)

mvg.

Gobbel

ik ga ook een tigermoth bouwen
Leuk ! Welkom bij de Moth-bouwers-vliegers-bouwers en weer vlieger ... :D TIP: Bouw er gelijk 2 (of meer) want het gaat ook wel eens mis .. ;)

maar ik heb een set-up gevonden(weet niet precies waar hij staat)die zal ik er nog even bij zetten
Er staan genoeg voorbeelden genoemd in het hele draadje die goed vliegen, dus dat kan bijna niet mis gaan.

alleen heb ik nu nog 2 vragen

1. met welk apparaatje moet je je accu op laden?
met een (modelbouw-accu) lader :cool: ?

2. wat voor zender moet ik er bij kopen?(ik ben een arme scholier(is een tip)
tja, dat is een beetje het probleem van deze hobby. Om te starten moet je helaas wat geld investeren en ook hier geldt dat goedkoop ook vaak duurkoop blijkt te zijn. Een goede zender is een keuze die niet eenvoudig is, als je nu een te simpele zender koopt, weet je zeker dat je over een jaar (af een paar maanden als je pech hebt) toch weer geld uit zal geven aan een uitgebreide zender ...

Iedereen zal zijn voorkeuren hebben, ik kan uit ervaring vertellen dat een MX-12 van Graupner een prima zender is die niet snel tekort zal schieten bij een eventueel volgend vliegtuig. Maar die kost als set (dus met ontvanger) wel zo'n 150-180 euro.

Je kan ook geduldig wachten tot er een voorbijkomt in het "te koop" forum alhier. Ik heb ze al 2e hands voorbij zien komen voor zo'n 90 euro :mrgreen: ! Je moet toch nog met bouwen beginnen ...

Succes !

Grtz,
Menno

Kijk eens op deze link (ff door scrollen naar beneden)
Daar heb ik mijn MX 12 ook vandaan.
Bestel wel gelijk een zender cristal mee want er zit niets bij (alleen de accu en laadkabel) ;)
91 euries voor een nieuwe zender is echt geen geld :rolleyes:

Succes er mee

Laatst bewerkt:
hoe gaat het met de Balsa Moth ? Je drukt een beetje je snor heb ik het idee ! We willen vorderingen zien !
Grtz,
Menno

Nou, ik ben anders de afgelopen maand druk bezig geweest met twee roerheveltjes in het stabilo te lijmen. Gewoon ook geen tijd gehad voor nieuwe foto's, dat snap je wel he?

Maarreh, ik word een beetje chagrijnig van het weer. En als het mooi vliegweer wordt krijg ik ook weer zin om te bouwen. En die balsamoth van mij vliegt nog vóór de zomer (minstens één keer....).

P51d-man en Gobbel: succes met de bouw! Eerst maar eens lekker stoeien met depron voordat je apparatuur aanschaft, adviseer ik altijd maar....

Dirk

jongens, het lezen van de 112 pagina's over deze mooie vlieger was echt een opsteker! zoveel tips en trucs...de max!
ondertussen is ook mijn eerste moth gemaakt en hij vloog zalig.
mijn tip die ik nog zou willen meegeven om beter en sneller je depron te buigen: boven een gasvuurtje (niet te dicht natuurlijk) de depron in je handen plooien, dan kun je met wat druk een zéér mooie bolling geven, bij mijn eerste moth is dit zeer geslaagd!
mijn vrouw heeft het er iets lastiger mee want ik ben nu uren (stil) bezig met depron te snijden en plakken....

Hey tommatador,

dat is goed om te lezen, alweer een Moth de lucht in :D!

Er is al een keer geoppers om een Mini-moth meeting te organiseren, wordt zo langzamerhand geen meeting maar een mega-mini-moth-evenement :rolleyes: Ik denk dat we al niet meer zonder vergunning kunnen :cool:

Had je al vliegervaring of was dit de eerste keer ?
Heb je ook foot's van jouw creatie ?

Grtz,
Menno

Hey tommatador,

dat is goed om te lezen, alweer een Moth de lucht in :D!

Er is al een keer geoppers om een Mini-moth meeting te organiseren, wordt zo langzamerhand geen meeting maar een mega-mini-moth-evenement :rolleyes: Ik denk dat we al niet meer zonder vergunning kunnen :cool:

Had je al vliegervaring of was dit de eerste keer ?
Heb je ook foot's van jouw creatie ?

Grtz,
Menno

neen, ik heb al wat ervaring (zelf leren vliegen met een thunderbird zwever) en net voor mijn tiger moth nog een "fieseler storch" gemaakt (zeer mooie slowflyer en zeer veel uit geleerd!)
die foto's komen er nog, al ben ik geen krak in maken van mooie designs...
wat de meeting betreft, laat maar komen (woon wel in belgië maar ik heb geen problemen met afstanden)

Hoi,

meestal is het niet mogelijk depron bij de bouwmarkt te verkrijgen.
Bij de parketvloeren-handel wil het nog wel eens lukken.

Zoek voor een overzicht van parketwinkels op dit forum, iemand heeft dat gebndeld. Ik meen dat het ook in dit draadje een keer werd genoemd.

Succes !

Grtz,
Menno

vuur-moth

Heb m'n mothje verder geverft (zie onder). Ik verwacht nl niet al te veel meer te crashen :-D.
Hij is nog niet helemaal af, ik was namelijk ook nog van plan iets met de staart te doen (rode vlammen oid).
De Rol-moth is bijna af. Hopelijk is het binnenkort weer eens lekker vliegweer. Dan kan ik de nano-moth ook eindelijk eens maidenen!

Groeten

Eefjan

312447ebadb4a49c0.jpg

Heb nog even tijd gehad voor de staart...

312447ebca1687b56.jpg

Eefjan

zo vandaag gaan we ook met de start van dit zeer leuke toestel beginnen.

zo meteen naar ww in duitsland maar kan iemand me ogv zeggen wat ik aan depron nodig heb.

bedankt alvast

Back