Bouwverslag Union Sovereign

Waarom geen massief rond plexiglas, makkelijk te buigen je hoeft het niet te solderen en licht van gewicht.
Het wordt toch allemaal geschilderd.

Mijn modelwinkel heeft wel kunststof pijpjes en massief alleen in heel kleine diameters waar hebben ze plexiglas in rond 3 t/m 8 mm?

schitterend Sjoerd ik vraag me af hoe je die ringen in de pijpen van de gasuitlaat hebt gekregen , ik weet niet of dat was zo maar oogt erg mooi.
Dank Erwin. Die ringen zijn het gevolg van de manier waarop ik de uitlaatpijpen heb gemaakt. Heb daarvoor dunwandige messingbuis gebruikt ( oude verlengpijp van een mengkraan). Deze heb ik een twintig keer 7/8 deel ingezaagd met een tussenafstand van ongeveer 1 mm. Daardoor krijg je een soort accordeon en kun je dus de pijp gemakkelijk buigen. Na het buigen de zaagsnedes voorzichtig dicht gesoldeerd en weer glad gemaakt. Na het spuiten zijn dus de ringen die je zo mooi vindt niet meer te zien.:(

Bedankt Hoegaarden, waar laat je ze printen in welk materiaal en wat lever je aan?

Ik laat het printen bij Shapeways,daar kun je een STL bestand aanleveren en het materiaal kiezen. De meeste 3d programma's kunnen dit wel maken.
Ik ga voor Frosted Detail, dit is een soort acrylaat plastic wat uithard dmv UV licht. Het detail niveau gaat tot 0.3 mm!

Gr.
Pim

Hallo allemaal,
Tijd gaat snel. Alweer een maand geleden sinds de laatste update. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets is gebeurd. Integendeel. De mast is verder gecompleteerd en geplaatst ( wel demontabel) op het stuurhuis. Ook de grote bollen gemaakt en een plaats gegeven. Tot slot is de railing op het stuurhuisdek gemaakt. Deze moet nog wel verder worden voorzien van diverse details.

P1040577.JPG

Foto is een beetje rommelig maar geeft toch wel weer dat het een redelijk bewerkelijke mast is. En als overzichtsfoto ook wel redelijk geslaagd. Dit dek komt ook redelijk vol te staan met diverse details. Hoop jullie daarvan de volgende keer iets te kunnen laten zien.
P1040582.JPG

Tot de volgende keer.

Prachtig, mooi stukje vakwerk!! Is het nog mogelijk om de draadjes van de verlichting door de buisjes van de mast te laten lopen of komen ze aan de buitenkant? Mits je er verlichting in maakt natuurlijk.....

Back