Ik heb even zitten spitten in de verzamelbak oude onderdelen, en ja hoor, een oud achtereind van een electrische torpedo gescoort.
Het begin van een showtorpedo, ik ga uit van de G7e, daar heb ik de meeste documentatie van, kleurenschema twijfel ik nog over, omdat ik ook foto's heb van oefentorpedo's, neig ik meer die kant uit, affijn ik zal het wel zien.
Een van de eerste stappen was het maken van de contraroterende propellors,en het op maat maken van een sigarenkoker.
De propellor bestaat uit twee buisjes die in elkaar schuifen met erop de bladen gesoldeerd, er moet nog een eindnok opkomen aangezien ik de G7e wil maken, normaal had je hier de uitlaat van de G7a.
Het oude achterstuk afgestofd en ontdaan van de meeste verf, de propellorschacht blijft vastgeklemt zitten door een kleine O ring.
Meteen aan de zijkanten M1 gaten getapt, waar de bevestigingsbouten in geschroefd worden, in een later stadium wordt hieraan het mechaniek vastgemaakt voor het hijsen.
Volgende stap wordt dan het maken van een soort kleerhanger, waaraan de beugels zitten die worden bevestigd aan de bouten van het achtereinde, wordt vervolgd.