bruder man rally truck

Een low budget idee wat al enige tijd in mijn hoofd speelde.

We nemen een bruder man cabine en dan

gezocht naar een geschikt onderstel wat ook nog rc is en wat uiteraard niet de hele wereld kost.

Op mplts een dickie unimog gekocht voor weinig

Foto-P6W8A836-D.jpg

Koud uit de verzenddoos en uit elkaar geschroefd

Foto-OUF8CVXK-D.jpg

De man cabine van bruder pasgemaakt op het onderstel

Foto-GQRTLAY3-D.jpg

Foto-BNPHFI8U-D.jpg

Naast de in aanbouw zijnde scania gezet , en de verhouding valt mee

Foto-GDMRUHWR-D.jpg

De bedoeling is om het dickie onderstel goed bestuurbaar te maken

er zal ook nog een bak achter op gemaakt worden zoals de rally trucks dat hebben .

weer een leuk hobby projekt er bij

vrgrt Ivar

Ja zoiets maar voor ruim minder als wat deze aangeboden set kost ;)

En de kleur word niet rood , geef er een eigen draai aan wel zo leuk :)

grt ivar

maar waarom geen cc chassis gepakt die kosten geen ruk en je kan der veeel meer mee.

en die 2 man had ik ook al zien staan maar het is gek zat zeg maar

Waarom dit onderstel , het kwam op mijn pad en koste om in jou woorden te spreken geen r.. of te wel niet te veel .

EN de twee die aangeboden worden vind ik wat aan de prijs maar ja ik heb ze niet gemaakt.

Grt Ivar

Aangezien we niet met de scania's verder konden gaan en we ziek thuis zijn me even bezig gehouden met de man rally truck , lzittend op een stoel en rustig aan het onderstel aangepast.

Het stuurgedeelte moest worden voorzien van een servo want de orginele kon ik niet pas klaar op me zender aansluiten

De oude orginele servo

Foto-KBV3K4ZJ-D.jpg

de nieuwe servo geplaatst , een kogel kop gebruikt en gezorgt dat de stuur uitslag wat groter werd

Foto-O84P8HFA-D.jpg

bij de motor was er een draad los deze weer netjes aangesloten

Foto-POUCHJY4-D.jpg

Foto-4ZLNSNS4-D.jpg

De onderdelen weer in elkaar gezet en de ontvanger en regelaar gemonteerd

de motor bedrading aangesloten en een test run gedaan , en hij rijd en stuurt .

wanneer we weer beter zijn gaan we ons richten op de cabine en een achterbak te maken .

Grt Ivar

aangezien ik me rustig moet houden me weer in een stoel genesteld en nog wat met de bruder rally truck gedaan

Foto-AKGZ6QRR-D.jpg

bijna alle materialen die ik gebruik is recycel materiaal
reclame bordje van een olie maatschapij , kunstof plaat materiaal van geweze reclame posters , ijzere strips van een kast systeem

Al met al een leuke recycel rally truck

Van ex reclame poster van dun kunstof had ik voor proef wat malletjes gemaakt en daarna bedacht om er de achterbak van te maken .

Foto-AARKNGAT-D.jpg

Na wat knip werk het kunstof omgebogen en we hadden een bak :)

heeft me meteen weer op een idee gebracht om het ergens anders voor te gebruiken , maar dat komt later eerst de truck afbouwen

Foto-MZ6XCZQI-D.jpg

Foto-TAH7LJA4-D.jpg

De binnenzijde van de bak voorzien van ondersteunend materiaal
op sommige plekken geschroefd of gemonteerd met dubbelzijdig tape
alwaar ik met de tijd nog een schroefje bij bevestig voor de stevigheid

Ik heb geprobeert de constructie zo licht mogenlijk te houden met toch een beetje stevigheid , wat straks nog versterkt word omdat ik hem ga beplakken inplaats van spuiten.
Foto-HZE7OYGM-D.jpg

Foto-JZHL4TPS-D.jpg

De achterkant van de bak komt een klep zodat ik de batterij kan verwisselen , de voorkant van de bak moet ook nog dicht gemaakt worden .

Het onderste deel van de cabine grijs gemaakt en de cabine rood

Foto-VJMC3JYK-D.jpg

wat er na afbouw bovenbouw nog gedaan word

valbeugels om de cabine heen maken
ramen maken
verlichting inbouwen
cabine opbouwen
en als laatst achter sponsor sticker aan , dat word wel een eigen invulling denk ik

Al met al waren we even lekker bezig , word vervolgt

grt Ivar

Gister nog met de truck bezig geweest

de cabine aan kleur toch veranderd , het rood is niet mijn ding , de cabine oranje gespoten en dat staat puur beter.

De bak voorzien van een kop schot en een achter klep , de klep voorzien van snelsluiting met borg clips.

De bak voor proef two time gespoten en die staat rustig te drogen.

De Cabine voorzien van Ramen rond om , ik had nog doorzichtige verpakking liggen waar ik de ramen uit heb geknipt.

Cabine inelkaar gezet en het ziet er leuk uit.
Zal me gaan richten op de cabine val beugel en de verlichting , als de bak droog is kan ik deze monteren en ook van verlichting voorzien.
Tevens zal ik nog gaan uitzoeken hoe ik hem ga voorzien van reclame sponsering .

Zal later vandaag nog wat foto's toevoegen.

groet ivar

En hierbij de foto's van de rally truck

In de oranje kleur en met ramen gemonteerd , wat je met verpakkings materiaal al niet kan maken ;)

Foto-ZLA6WS3V-D.jpg

Foto-SO4C3G43-D.jpg

Vandaag bezig geweest met bestickering , ik heb de truck bestickerd met wat ik over had en moet zeggen het past mooi bij de kleur stelling

de cabine bestickerd

Foto-6R88MDP4-D.jpg

Foto-OXVNU8XW-D.jpg

de bak voorzien van bestickering

Foto-YCDHMLDE-D.jpg

Foto-HR6KUPTZ-D.jpg

Foto-488UOWCS-D.jpg

Er moet nu nog van de lijst te doen gedaan worden

dakbeugel en de verlichting

Voor de rest is het testen en waar nodig als er wat aangepast moet worden aanpassen en dan is hij voor mij gereed

Word weer vervolgt als er wat aan de truck gedaan is

Grt Ivar

leuk truckie geworden zeg
enkel nog spatlappen voor en achter er onder
en rollbar met lampen erop en dan is t kwestie van test rijden :D:D:D

Bedankt voor de Reacties mannen

De bouw snelheid valt mee , de truck heeft toch een halfjaar op de plank gestaan,
dat is voor mijn doen best lang :D

En het is een echte budget rally truck geworden die ook nog is functioneerd .

De rekening alles bij elkaar € 80.- en dat houd het hobby'n toch leuk.

Het was voor mij bewust een opzet om de truck met een laag budget te bouwen.

Inderdaad komt er nog verlichting op , heb nog een paar bouw eeee roof lampen liggen die komen er op
en voor de rest nog wat lampjes maken en uiteraard nog een dak beugel .

we gaan hem rustig aan verder gereed maken

Groet ivar

Vandaag de Man Rally truck getest in de sneeuw

Foto-X3NEP8UA-D.jpg

Foto-LUT46LK7-D.jpg

Foto-NGZJYDXD-D.jpg

Was grappig om met de truck te crossen door de sneeuw , hij rijd niet super hard maar het viel mij reuze mee hoe hij toch door een laagje van 10 cm sneeuw heen ploegde , uiteraard wel met een gangetje
Er kwam een echte truck wat spullen brengen en maakte meteen voor mij een bruikbare baan om op te rijden .

De truck drogent in de werkplaats , we hebben vloer verwarming dus de truck was na een paar uur weer droog .

Foto-YEBS7CK8-D.jpg

Grt Ivar

hoe kom je aan het onderstel wil ook zoon vrachtwagen maken maar zoon cc-01 onderstel is nog al duur en dit is een low budget rally truck en dat komt goed uit ik heb namelijk ook een low budget

hoe ik er aan kom ?

a veel geduld
b lang zoeken
c de bekende verkoop gebruikt site's in de gaten houden
d verdiepen in wat voor merk er bestaat waar de bruder cabine op past
f achter besturings onderdelen aan gaan , servo ontvanger zender
g inversteren in een goeie accu + lader

En voor dit alles is geduld nodig om de juiste spullen voor een scherpe prijs te kunnen bemachtigen , dus even bouwen voor een laag budget brengt een hoop geduld met zich mee maar dat heb je zowie zo met deze hobby nodig.

Het onderstel zoals hier in het bouwverslag gebruikt en al eerder beschreven is een gewezen unimog van Dickie tegenwoordig uitgebracht als carson unimog.

vrgrt Ivar

Back