Brushless 1/8 HPI Savage

Ik kan mn steeringrate aanpassen met mn spectrum dus dat zou inderdaad moeten werken maar het is toch niet normaal dat alsje draait je ene wiel vast komt te zitten door je dogbone die uit de cup schiet met de standaard steeringrate....
Die savages zijn toch zorgenkindjes vind ik, met mn traxxas is het echt fun fun fun maar ik kan niet eens 1 setje lipo's leegrijden met mn flux en ik rijd even heftig met mn Rustler als met mn Flux dus wat zegt dat over de kwaliteit van een Flux...
Kheb er toch mn bedenkingen bij en ok ja ik rijd hevig maar het ding is gemaakt om te bashen dus alsje es verkeerd land verwacht je wel niet dat er dan telkens iets breekt of mis ik hier iets :confused:

:-D :-D :-D

tblijft toch fun zu want ik sleutel gelukkig graag :mrgreen:

@Nicksavage,

Een tijdje geleden heb je me eens de tip gegeven om dit

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKSC1

te gebruiken omdat de moer er bij mij steeds af schoot. Nu heb ik zo'n setje aangeschaft maar nu blijkt dat het asje dat erbij zit niet in de as van de savage past. Hoe heb jij dat opgelost?

@PieterVds,

Zou het kunnen dat je per ongeluk iets verkeerd hebt gemonteerd? De Flux staat juist bekend als erg robuust. Zelf heb ik daar ook geen last van. Misschien kan je eens op een foto laten zien wat het probleem is.

@deejay, het is simpel je hebt enkel hetgeen dat een paarse kleur geeft de rest leg je maar even aan de kant:)
de paarse 17mm schuif je gewoon over de standaard cub (alles wel eerst zeer schoonmaken)
en ook de standaard pinnetjes nemen je weet wel he, dat pinnetje dat je normaal door dat gaatje van de cub steekt?
een beetje trekken en duwen en dat mag geen robleem zijn :)

moest het nog niet gaan moet maar pm'en ofzo he

Ja een foto zou leuk zijn. Dat standaard pennetje past natuurlijk wel maar dat is te kort. Dat kan dan maar aan een kant in het paarse dingetje steken. En dan heeft het nog speling ook . Ik ben bang dat het dan erg snel stuk gaat. Of anders dat het paarse dingetje stuk gaat. Dat is tenslotte maar van aluminium.

Volgens mij gaat het zelfs niet werken als ik de assen die bij het convertorsetje hoor erbij koop. Die zullen wel te dik zijn voor de lagers in de upright.

ik heb inderdaad hetzelfde probleem bij mn 23mm hexen, die standaard pinnetjes zijn echt veel te klein, het scheelt meer dan 2mm in lengte... Bij de 17mm hexen scheelt het ook al 1mm wat eigenlijk ook al teveel is volgens mij...
Op die dingen komt net ongelooflijk veel kracht te zitten en dat maken ze dan met zoveel spelingsuimte...
Mn ene 23mm hex is bijgevolg al netjes uitgefreesd....miserie miserie :mrgreen:
Heb nu een stalen draad gekocht en ga zelf pinnetjes op de perfecte maat snijden, geen speling maar een perfect fit :-D:rolleyes:

denk wel dat het gehard staal is, ik heb het gekocht in de modelbouwwinkel voor vliegtuigen enzo te bouwen. En dan nog denk niet dat dat zon verschil zal maken.

Al is het van plastic, het gaat er toch om dat het werkt? Had zelf een keer een afgezaagde spijker gebruikt maar dat is inderdaad niet veel meer als een tijdelijke oplossing.

Draad is overigens flexibel.. Staafje zou correcter zijn ;)

Wat kost zo'n "staafje" trouwens? Die standaard pinnetjes zijn aardig prijzig en schieten er bij mij uh.. Geregeld.. Uit:,)

inderdaad en je kan ze echt perfect doen passen :cool:

morgen nog es gaan rijden in de berijmde vlaktes, lekker rustig zodat ik niets breek :rolleyes:

vanmorgen geen enkel probleem gehad... zalig! :-)

en nu terug vertrekken met een lading batterijen en wat filmpjes maken :rolleyes:

kheb er terug wat vertrouwen in maar kmoet me inderdaad toch wat leren inhouden, kben toch wilder of ik dacht hehehe! :mrgreen:

Hallo,

Mijn regelaar van mijn E-Savage is kapot ik heb hier nog een andere liggen maar die is voor 1 motor

Nu is mijn vraag mag mijn E-Savage rijden met 1motor ?

Ik ga wel de andere motor er uit halen dan...

Groetjes en alvast bedankt

Voor zover ik weet kun je aan een brushed regelaar gewoon 2 motoren aansluiten zo lang de regelaar maar genoeg ampere kan leveren...

Dus ik zou even kijken hoeveel ampere de oude was en hoeveel de nieuwe is.

Ik heb een andere regelaar liggen maar die kan maar 1 motor aandrijven

Want mijn OUDE REGELAAR IS KAPOT...

Ik vraag me af of mijn tandwielen er tegen kunnen enz,... als er maar 1 motor gaat

Groetjes

aan de e-savage esc kan je 2 accu's en 2 motoren doen. aan een normale esc 1 accu en een motor de accu's en motoren staan beide parallel denk ik omdat je anders denk ik een kabel harnas nodig hebt (die dingen die je ook voor de e-revo vxl/ slash vxl hebt).
bij parallel blijft het voltage gelijk maar het amperage niet
als de esc ongeveer evenveel A door kan voeren maakt het niet uit dan kan je er 2 accu's en 2 motoren aan hangen(beide parallel)
je kan ook 2 accu's en een motor doen als je niet achter de A van de esc kan komen (de accu's parallel)

dit is wat mij logisch lijkt als het niet klopt ik ben niet verantwoordelijk:cool::cool:

ik had niet verwacht dat ik ooit nog iets aan natuurkunde zou hebben;) maar het is wel handig dus goed opletten bij natuurkunde

EDIT: de esc heeft 14.4V nodig voor 2 motoren en de 2 motoren vragen samen 14.4V: oftewel in de e-savage staan de motoren/accu's in serie met de regelaar die je nu hebt kan dat niet!!
je kan wel alles in parallel zette zoals ik eerder heb verteld en I X I ook

Laatst bewerkt:
Back