Brushless 1/8 HPI Savage

ik zat er ook net naar te kijken op hobbyking :-)

zal wss toch maar die xb16 van pk laten komen want heb eventjes genoeg van hobbyking :cool:

Tja.. of ff door sparen en een hyperion lader kopen ;) die zijn ook goede kwaliteit.

Die xb16 is ook maar 50 watt he, dus duurt het ~3 uur voor je 2x 3s lipo's helemaal vol hebt.. de 206b kan ze met 12 ampere vol laden als je ze alle 2 er op aan sluit ;).

Bespaar niet op je lader. Dit zorgt voor je LiPo's wat erg belangrijk is natuurlijk. Maar een lader gaat ook lang mee (of ja doorgaans wel dan), dus het is gewoon een goede investering. Ik heb een Fusion Elysium L60B Pro oid, echt heel tevreden mee.

Ik heb nu een Ultramat 14 al zeker een jaar ik denk 1,5 jaar die werkt nog steeds prima ik kan er ook lipo's mee opladen als ik wil...

Mss wel iets voor jou...

je kan 1tot 14 cellen batterij opladen (NiCd / NiMH)
En 1 tot 5 cellen voor een lipo batterij

Groetjes

Je hoeft je geen zorgen te maken over de kwaliteit van de ichargers:
208b: http://www.elektromodellflug.de/Uploads/Test_iCharger208B-09-09.pdf
1010b+: iCharger 1010B+ Seite 1

Ik heb zelf de 1010b+ bij hobbycity gekocht en een 350watt voeding en de nodige balance boards bij progressiverc. Progressiverc heeft de ichargers ook voor bijna dezelfde prijs als hobbycity. Mijn bestelling (bestempeld als gift) van progressiverc was in een week in huis zonder tussenkomst van de douane.

Groete voordeel is dat deze laders een functie hebben om de interne weerstand van de cellen te meten.

Grote voordeel is dat je veel krijgt voor een fatsoenlijke prijs ;)

Voor 185 euro heb je overigens ook een 250 watt 7s hyperion lader, als je het perse uit Nederland wilt halen, of perse niet van hobby city ;) 50 euro meer voor 5x zoveel vermogen... moet je ook nog een voeding bij hebben, dus ben je wel wat meer kwijt maar heb je wel echt top spul.

heb een pakketje laten samenstellen van pk racing voor 240euro:

1 voeding:
SW14A.jpg

Gestabiliseerde omvormer met schakelende voeding, ingangs spanning 100-240V (lichtnet), met een dubbele uitgang om makkelijk 2 apparaten tegelijk op aan te kunnen sluiten. Uitgangsvermogen: 13.8V, 14 Amp continue, 28A peak! Zeer geschikt om b.v. een lader op aan te sluiten, die kan dan max. 200W leveren..

en 2 laders:
hypex8lader.jpg

Processor gestuurde Lipo Lader voor het laden en ontladen van 1-27 cellen NiMh, 1 - 8 cellen Lipo & Life en 2-36V loodaccu's. Ingebouwde balancer voor gebalanceerd laden van 3 tot 8 Lipo cellen. Ingangs spanning 11-18 volt (dus deze lader heeft geen ingebouwde voeding), laadstroom 0.1 - 7 Amp instelbaar, max 100Watt, ontlaadstroom 0.1 - 5A

en dan nog de nodige kabeltjes.

Ga voor de 250 watt hyperion lader... kost misschien wat meer, maar als je het later wilt verkopen dan krijg je er ook een stuk meer voor als merkloze "troep"!

Die laatste is overigens ook een lader die bij hobby city verkocht wordt volgens mij..

100 watt is wel te weinig hoor als je met 6s rijd.. 6s is namelijk 25,2 volt en om dat met 5 ampere (1c) te laden heb je ~125 watt nodig.

Beter ga je gewoon voor die iCharger, is echt een super lader voor weinig geld! Of voor de hyperion...

Zeker niet gaan besparen op je laders, in de toekomst zullen de capaciteiten van accu's nog hoger worden en dan zit je daar met je ladertje die ze niet snel genoeg vol krijgt waardoor je weer aan een nieuwe moet...

Die laatste is inderdaad gewoon exact dezelfde als deze
Neem je er daar 2 van en koop je deze voeding erbij, ben je klaar voor 203,41 dollar inclusief verzenden.
Dat is een kleine 140 euro.
Heb je pech, dan komt er nog 25 euro inklaring en btw bij. Toch klaar voor 165 ipv 240...
Zelf zou ik niet voor 2 van die losse laders gaan, maar eerder voor 1 goede (zoals de icharger 206B, 208B of 1010B+)

Maar dan heb je niet de service van pk natuurlijk...

Wil je in nederland kopen, dan klinkt die eerder vermeldde hyperion niet slecht.
Misschien gebruikt: klik

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info, zal nog es wat rondkijken!

iemand ervaringen met de nieuwe proline beadlock rims?

2680-0x.jpg

48.jpg

ziet er mij wel een degelijk systeem uit. Hoe verwijder je trouwens je banden van je rims want ik zou graag een nieuw setje steken op mn oude Savage x rims.

ahaaaaaa :mrgreen: die rotdingen hangen steviger vast dan ik dacht maar ze eventjes laten koken zou dus moeten volstaan.

bedankt alleszins!

Nou, eventjes koken...
Ik heb laatst 1 kant gedaan van mijn pro-line crimefighters. Duurde dik een half uur voordat ik hem een beetje los had.
Viel niet mee dus.

Die velgen zien er wel goed uit... beetje bling alleen...

ik vind geen dopsleutel van 23mm voor mn 23mm hexen, iemand? 22mm ja en dan 24mm maar die van 23mm vind ik niet tenzij in een 29-delig setje van Stanley voor 148 euro ;-)

edit: gevonden op ebay sorry!

Laatst bewerkt:
Strak filmpje nick! Mooie drift, alleen jammer van de slechte kwaliteit beeld... is er geen stukje asvalt bij jullie in de buurt? Kun je misschien nog beter driften.

@Lex, hoort hier inderdaad niet helemaal thuis, maar mag hier wel staan hoor ;) leuk filmpje ieder geval, heb zelf ook regelmatig schansen in elkaar geknutseld in de achtertuin... Alleen liedje is een beetje... afgekauwd :p

Tot nu toe zijn de filmpjes van Nard nog de beste van jullie 3 ;)

Back