Brushless 1/8 HPI Savage

Strak filmpje nick! Mooie drift, alleen jammer van de slechte kwaliteit beeld... is er geen stukje asvalt bij jullie in de buurt? Kun je misschien nog beter driften.

@Lex, hoort hier inderdaad niet helemaal thuis, maar mag hier wel staan hoor ;) leuk filmpje ieder geval, heb zelf ook regelmatig schansen in elkaar geknutseld in de achtertuin... Alleen liedje is een beetje... afgekauwd :p

Tot nu toe zijn de filmpjes van Nard nog de beste van jullie 3 ;)

Als je een beter liedje weet mag je het mij altijd zeggen dan kan ik vervangen..

@Nick schoon filmke ;)

Groetjes

Strak filmpje nick! Mooie drift, alleen jammer van de slechte kwaliteit beeld... is er geen stukje asvalt bij jullie in de buurt? Kun je misschien nog beter driften.

bedankt! ja filmpje is opgenomen met men gsm hij heeft nogtans 5MP
zal de volgende keer eens nas asvalt gaan als het weer eens nat is

Die 5 mp zal alleen voor fotos zijn, voor filmen hoogst waarschijnlijk een stuk minder. Daarnaast is en blijft het een mobiel ;) er is een reden dat tv makers van die ontzettend grote camera's hebben...

Mp zegt niet zo heel veel... Het is meer een mogelijkheid tot kwaliteit dan een garantie voor kwaliteit. Onze oude digitale camera heeft een 2mp camera net als de iphone maar als je kijkt naar kwaliteit dan pik je zo de camera er uit. Idem met andere mobieltjes, puur omdat de lens gewoon slecht is. Ik weet ook zeker dat onze 2mp camera betere fotos zal maken als een mobieltje met 10 mp. Zelfs als je hem uit vergroot.. Tuurlijk zal je dan de pixels gaan zien van de 2mp maar de 10mp zal een wolk van ruis zijn.

Ik weet niet of ze al eens eerder gepost zijn, maar ik kwam per toeval ineens een paar erg gave youtube filmpjes van de savage flux tegen!
De uploader heeft wel meer gave filmpjes, maar dit is er 1 van:

Laatst bewerkt door een moderator:
Filmpjes heb ik al eens eerder gepost ja. Helaas niets meer van de uploader gehoord aangezien die teaser nu toch al redelijk oud is. Mja echt een van de beste filmpjes die er is.

De maker is ook actief in de filmindustrie, dus vandaar ook zijn videobewerkings-skills.

nitrodrink @ YouTube zei:
nitrodrink (3 maanden geleden)
thank you... lets say i am in film business but r/c filming is just hobby ;-)

Laatst bewerkt:
Je wilt niet weten hoelang je bezig bent voor je überhaupt een kwaliteits film kan neerzetten... zeker iemand die in de film industrie zit zal niet ff iets afraffelen als hij/zij weinig tijd heeft voor heeft.

Dus wie weet komt het nog!

Video bewerkings skills.. hmm.. als je kijkt naar de hoeveelheid bewerking die er daadwerkelijk in het filmpje zit stelt het niet echt veel voor, ik ken 16 jarige die filmpjes produceren met een veel hoger niveau van bewerken.

Uiteraard is het mooi maken en tegelijk simpel houden ook een kunst ;)

Wow, toch wel een buitengewoon COOL filmpje, mede door de fabelachtige interactie tussen beeld en geluid! Erg leuk gedaan. Hoop dat de full version gauw uitkomt! Denk dat de verkopen van de Flux de lucht in schieten:)

Eigenlijk had ik een beetje gehoopt om op 0:34 min het geluid van een "krassende vinyl plaat" te horen en dat het daarna verder ging met de ERBE... :mrgreen:

Maar helaas. ;)

Als we het dan toch over gave en handige filmpjes hebben!!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ahh vind die van nitrodrink toch leuker om te zien :)

2de filmpje
@ 0:17 : can travel of speed excess of 130kmph ... ???
@ 0:52 : rijdende backflip is wel najs
@ 1:09 tot 1:23 : leuke crashes

@ Pirelly, van 0:34 tot 0:45 is juist mijn favo stukje, het synchroon gaan van beeld en geluid is perfect :)

Zijn er nog mensen die het liquid tape uitgeprobeerd hebben (dat eerder vermeld is in dit topic)?
Ben wel benieuwd naar de ervaringen en waar het spul gekocht is.

ik heb mn esc en mn on off switch met silicone behandeld en normaal zou het nu 100% waterproof moeten zijn. Ik zou het graag es testen maar zal het niet doen althans niet express want ik heb al een esc verloren in de strijd :rolleyes: Het ziet er wel zeer goed uit maarja dat wil nog niets zeggen natuurlijk...

Heb vandaag nog es gereden met mn flux en ik merk dat die voorste dogbones er eigenlijk constant willen uit wippen als ik draai terwijl ik rijd. mn wielen kunnen blijkbaar ver genoeg draaien zodat 1 kant van die pinnetjes nietmeer in de cup zit of zijn die dogbones gewoon net (expres?) te kort????.... 1 pinnetje is er al voor de helft van gereden (pinnetje die in je cupjoint zit). Achteraan heb ik er geen last van. Hebben jullie dat probleem ook? Zoja hoe lossen jullie dat op? Het is wel knap lastig want mn wiel komt dan vast te zitten, kan ik nietmeer draaien met als gevolg over de kop,.....

ik heb dit gevonden op wheelspin:

HB61215_1.jpg

kost wel 60euro dus liever een goedkopere (indien mogelijk) en degelijke oplossing...

Ik heb er geen last van. Je kunt de EPA van je servo aanpassen, dat zou het op moeten lossen al verlies je dan wel wat stuur. Als er veel speling op de as zit zou je het wellicht met een revetje op kunnen lossen.

misschien is er een bearing kapot?
want van wat jij zegt heb ik helemaal niet en heb er toch al een goed 50uur mee gereden nu:)

heb net ook de rpm armen en rpm onderplaat gemonteerd :D

RPM onderplaat voor de Flux, is die er ja (kan hem niet op de RPM site vinden) ? Ik had toen ik de Flux bestelde ook een RPM centerskidplate (zoals dat wordt genoemd) besteld, maar die paste alleen op de Savage X TVP's.

RPM onderplaat voor de Flux, is die er ja (kan hem niet op de RPM site vinden) ? Ik had toen ik de Flux bestelde ook een RPM centerskidplate (zoals dat wordt genoemd) besteld, maar die paste alleen op de Savage X TVP's.

ja was even de naam kwijt;)
heb ook gewoon die voor x-tvp's gekocht maar het ging niet makkelijk
vanachter moest ik aan elke van het chassis een breed gaatje boren om dat plastiek daar tussen te krijgen
mar uiteindelijk is het wel mooi gelukt

Back