Brushless 1/8 HPI Savage

hij zegt ook niet dat hij dat weet:rolleyes:

Zeg ik dan dat hij het weet?

En ik probeer gewoon mensen te helpen voor een brandende regelaar. Ik zou het namelijk jammer vinden als de regelaar verbrand omdat Nick (misschien) fout advies geeft. Prima als je wilt helpen, maar als je het niet zeker weet schrijf dat er dan duidelijk genoeg er bij.

op 6s word 25t aangeraden als pinion, en aangezien pieter op 6s rijd en grotere banden heeft moet je toch niet onder de 20t gaan?
niets mis mee natuurlijk enkel jammer voor je topsnelheid dan... die dan toch niet meer te goed zal zijn

maarja luister maar niet naar mij, want ik ken er toch niets van:rolleyes:

op 6s word 25t aangeraden als pinion, en aangezien pieter op 6s rijd en grotere banden heeft moet je toch niet onder de 20t gaan?
niets mis mee natuurlijk enkel jammer voor je topsnelheid dan... die dan toch niet meer te goed zal zijn

maarja luister maar niet naar mij, want ik ken er toch niets van:rolleyes:

Ok, dan luisteren we niet naar jou, als je dat niet wilt.

Nick, lees daar maar eens wat verder op in. Is op internet heel veel te vinden, beetje het CC vs HPI/Traxxas verhaal.

Yupz, daar kun je beter niet met je Nikko tegen aan rijden :mrgreen:

mijn nikko's hadden een flinke snelheid rijm 65kmp, gemeten op een weg waar je 60 mag en op het fietspad gekeken:mrgreen:. Ik weet alleen niet hoe hard die traxxas loopt al ook wel rond de 60-70 kmp zijn denk ik

@ tamiya4life, dit topic gaat over een HPI Savage Flux, heeft niets met Traxxas te maken. Ze adverteren de Flux met 100kmph, maar hiervoor is wel een banden upgrade nodig. De Rustler van Traxxas staat bekend als een electrisch snelheidscanon. Maarja, veel wagens zijn wel snel te maken.

@ superboe, daar heb je dan wel weer gelijk in :) Maar het zinnetje erna impliceerd weer alsof hij het wel weet. Hoe dan ook, het klopt niet (volgens CC) !

man man die discussies hier :-)

ik steek me een kleinere pinion, just to drive safely :)

heb ondertussen een ideetje voor mn flux esc: een doosje met daarin mn esc ingegoten in plasti-dip ;-)

ziehier het doosje:

1zdn4ok.jpg

15o6sk7.jpg

bovenste koelelement is hier en daar wat uit elkaar gebogen omdat ik mn doosje nog met straps wil vastmaken.

23sbudk.jpg

er zit dus nog een extra koelelement bovenop de oude omdat de ene bijna volledig in de plasti-dip zal gegoten worden.

do49oh.jpg

Het doosje word dus volgegoten tot de de rand van de koperen busjes, de on/off switch word langs de binnenkant gemonteerd en de rubberen bescherming komt langs de buitenkant.
Maar het blazertje, daar ben ik nog niet uit, is het nog wel nodig? ik zou het liever verwijderen want je kan ook nog kortsluiting krijgen via deze weg wss?

nu nog wachten op mn plasti-dip.

tips en ideen zijn nog steeds welkom!

Hitte afvoer wordt een heel stuk minder verwacht ik. Nu kun je enkel hitte kwijt door het koellichaam, wanneer dat deels ingesloten en op de uiteinden van de originele koelvin pas weer een nieuw koeloppervlak komt hoef je geen genie te zijn om te zien dat de koeling STUKKEN minder wordt.

Ik snap de hele hype niet, heb nu al 3x royaal in de sneeuw gereden (met de Flux en STe). 1 Minuut werk om een zak om de wagens heen te trekken en er komt geen sneeuw / water bij gevoelige onderdelen.

wordt het met een zak dan wel goed gekoeld? met een waterdichte esc is het ook makkelijker schoonmaken denk ik, rvs lagers erin en goede ontvangerbox met waterichte servo en je kan hem met de tuinslang schoonspuiten:p

wordt het met een zak dan wel goed gekoeld?
De Flux hield het goed vol, de STe werd wel wat warm, maar daarvoor zijn tempguns :).

Ik voorzie hoge temperaturen wanneer het weer weer beter wordt, en dan is plastic dip er niet 1,2,3 vanaf te halen wel? Plastictape kun je er nog vanaf pulken. Voor nu zal het nog wel te doen zijn qua temperatuur.

Mja een goede waterproof job moet voldoende zijn als je ziet hoeveel mensen het toepassen en waarvan sommige zelfs de ESC in een kan water leggen.

ik probeer het straks, mn plasti-dip is binnen :cool:

de hype? je wil bedoelen "de ongelooflijke grote vraag" naar waterdichte esc's voor monstertrucks en dergelijke das een verschil, het is dus eerder een groot verlangen ;-)

het verlangen naar diepe plassen met daarin een plonzende Flux mmmmmm :mrgreen:

Back