Brushless 1/8 HPI Savage

inderdaad, dat zijn gewoon 2 totaal verschillende wagens e Nick!

Soit on topic die complete waterdichtheid moet er gewoon komen , is dat mogelijk door die esc in een blokje epoxyhars te gieten? Enkel nog de koelvinnetjes voor de helft vrij en de rest ook allemaal ingegoten.

moet toch doenbaar zijn???

Vind je rijden met een Rustler net zo leuk als met een Flux ... dan doe je toch iets niet goed of je belevingswereld is compleet anders dan de mijne.

ik zelf heb hem nog steeds niet maar heb er eens met een vxl op 3s lipo gereden... op straat rijd dat toch veeel sneller eh:D heb er ok maar eventjes mee gereden dus weet er dus eigelijk nog niets van :rolleyes:

zo een mamba esc kun je toch nooit "volledig" waterdicht maken, je kunt hem natuurlijk ook helemaal rond tapen maar dan krijg je weer problemen met de koeling..

Kun je bij die savage niet ook gewoon een badmuts er omheen doen dan?
Dat werkte bij mijn erbe echt geweldig.
Heb een flesje liquidtape in bestelling staan, maar na het badmuts experiment twijfel ik of ik het uberhaupt wel ga gebruiken.

Kun je bij die savage niet ook gewoon een badmuts er omheen doen dan?
Dat werkte bij mijn erbe echt geweldig.
Heb een flesje liquidtape in bestelling staan, maar na het badmuts experiment twijfel ik of ik het uberhaupt wel ga gebruiken.

ja waarom zoeken we het soms zo moelijk eh, ik wil nu gewoon geen risico's meer nemen daarmee dattek nu direkt mn esc wil ingieten in 1 of andere substantie LOL

kheb gewoon terug dezelfde esc gekocht 100 euro via ebay maar ben er nog niet uit wat ermee zal gebeuren :rolleyes:

ik check die MGM ESC's ook nogges Nard!

ja waarom zoeken we het soms zo moelijk eh, ik wil nu gewoon geen risico's meer nemen daarmee dattek nu direkt mn esc wil ingieten in 1 of andere substantie LOL

kheb gewoon terug dezelfde esc gekocht 100 euro via ebay maar ben er nog niet uit wat ermee zal gebeuren :rolleyes:

ik check die MGM ESC's ook nogges Nard!

Niet vergeten om hun 500 tips door te lezen, die zouden handig kunnen zijn bij aanschafvan zo'n ding.

Weet je wel zeker dat je ESC is kapot gegaan door het water? Misschien is hij wel gewoon oververhit geraakt. Dat vind ik ook het grootste probleem bij het waterproof maken. De FET's en het koelpatroon mogen niet ingepakt worden.

Weet je wel zeker dat je ESC is kapot gegaan door het water? Misschien is hij wel gewoon oververhit geraakt. Dat vind ik ook het grootste probleem bij het waterproof maken. De FET's en het koelpatroon mogen niet ingepakt worden.

denk dat het gewoon een beetje vocht was op de verkeerde plaats maar denk dat hij toch eventjes langs de kant gaat staan....tot ik mn esc weer heb natuurlijk :rolleyes:

Dan giet ik dat onding in een blokje plasti-dip, een badmuts eromheen (bedankt voor de tip!) en rijden maar!

Helaas nog niet, heb het de afgelopen tijd ook niet meer in de gaten gehouden, maar ze zijn dus uit neem ik aan.

De standaard chassis TVP's waren TOP. Alleen maar goede dingen over gelezen; mooi afgewerkt, super sterk, perfecte fit.

Ben je van plan te bestellen ? Zo ja, dan heb ik ook wel interesse, mijn huidige TVP begint boven de motor wat krom te staan :D. Shipping is best duur, tenminste destijds wel, anders had ik voor $20 die stock kit allang gekocht.

Het [URL="
[/URL] waarin de maker de (standaard lengte) TVP's test heb je al gezien neem ik aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je van plan te bestellen ? .

Filmpje idd wel eens gezien en dat is was je noemt BASHEN met hoofdletters! :D
Ja zijn uit, ga waarschijnlijk wel bestellen. Ben nog even aan het rondneuzen en inlezen. Flux is geheel nieuwe materie voor mij, krijg de flux zelf ook pas deze week.
De Amerikanen zijn lyrisch over deze TVP's in elk geval. De extra lengte geeft de flux veel meer stabiliteit, controle met jumps en natuurlijk duurmzamer door dikte van 5mm.
Wel minder wheelies, maar dat vind ik niet erg.

Geef wel een seintje als ik bestel.

Naast de TVP's zijn nodig de extended dogbone en raden ze aan ESC te verlagen met andere ESC mounting plate.
Om de schaal van het geheel op orde te houden kun je nog grotere sloffen a la Proline Big Joes overwegen en de HPI Gigante shell.

Ja, heb nog geen negatief geluid over de TCS TVP's gehoord. De kerel zelf post ook regelmatig op Savage Central (goed forum voor Savages), hij is wel aardig voor zover ik heb gelezen.

Backflips worden ook een stuk lastiger, mja who cares :P

Kwa banden heb ik de keuze min of meer al gemaakt : Savage XL Terra Pin. Dit komt enkel door deze twee foto's:

DSCF3373.jpg

DSCF3372.jpg

ZO ZIET EEN ECHTE SAVAGE BASHING MONSTER ERUIT!!!

@ diver, inderdaad. Maar dat wordt me te duur en het lijkt me ook minder fun met zo'n giga ding. Wellicht voor in de toekomst :)

Die Terra's hebben wel hele dikke wangen!
Maar zijn wel goed las ik hier en daar. Boven de 35mph op hardere ondergrond wordt het echter gauw minder, dan rij je blijkbaar op 4 slagroomtaarten :D

Las ook hier en daar wat geklaag over de "fake 17mm hexes" van de stock flux? Is daar ook een aanpassing/verbetering noodzakelijk? Was mij niet helemaal duidelijk.

Ik vind Goliaths ook nog wel aardig.

Overigens kun je om de XL conversie helemaal af te maken ook nog de Super heavy duty wide Axles van de XL nemen (86249)

Vraag me alleen af of je dan niet sneller last van breken of buigen krijgt door de verlende arm van de krachten tijdens aan (hoge) jump.

Keuzes, keuzes....

Laatst bewerkt:
Yupz, hele dikke wanden / sidewalls, maar ga deze dan ook enkel gebruiken voor te bashen. Voor op straat heb ik genoeg andere banden en natuurlijk mijn RC8Te die het toch net iets beter op asfalt doet. Bovendien zijn de stock banden ook gek op de weg, je auto wordt 2x zo hoog en sturen heeft geen zin meer, lol.

Fake 17mm hexes? Wat bedoel je daarmee, ze zijn toch echt 17mm en ik heb nog nergens problemen mee gehad, dus geen gestripte hexes of velgen.

Ik kan je afbeeldingen niet zien helaas, maar wide axles betekenen ook wide arms niet ? Ik ga het waarschijnlijk eerst zo proberen, als ik het dan 'uit formaat vind' upgrade is dat, maar wellicht dat ik dan voor RPM ga (mits ze dat in hun assortiment dragen).

Fake 17mm hexes? Wat bedoel je daarmee, ze zijn toch echt 17mm en ik heb nog nergens problemen mee gehad, dus geen gestripte hexes of velgen.

Ja, dat was mij dus ook niet helemaal duidelijk. Kwam ergens een topic tegen over 17mm hex conversion van de flux. Maar begreep niet wat er dan mis was, waarschijnlijk een iets te enthousiaste upgrader...
Disregard!

Foto links even weggehaald, doorlinken werte blijkbaar niet goed.

Laatst bewerkt:
Alemachtig wat zijn die terra pins groot! Lijkt me wel leuk om daar eens mee te raggen. Alleen mag je dan zeker wel een bigscale servo installeren. Anders krijg je de wielen al helemaal niet om.

Back