Brushless 1/8 HPI Savage

lol @ westcoast. Dus als ik die combo op mijn Nikko mod heb ik een Savage Flux ??

Mijn vraag is waarom zou het geen Savage Flux meer zijn?? Ik bedoel een andere kap veranderd niets (tenzij je van MT naar buggy gaat ofzo). Ander chassis, tje het blijven TVP's alleen zijn ze langer.

EDIT : Omdat ik op RCM redelijk wat vragen kreeg met dit chassis en hoe hij rijd en springt heb ik even snel een filmpje in elkaar geflanst:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dan krijg je een nikko flux:mrgreen::mrgreen:

Cool filmpje, rijdt en springt wel goed volgens mij.
Nog wat gebroken/verbogen?
Flm heeft anders mij wel een goede garantieregeling toch?

Nikko Flux :D Al zou een 1/16 Flux wel super vet zijn!!!!

Rijd en springt heel wat anders dan een stock Flux, maar eenmaal aan gewend is hij wel een stuk stabieler ja. Natuurlijk niets gebroken of verbogen, het is een Savage Flux :D !! FLM heeft wel goede regeling ja.

ik merk het alleszins aan mijn chassis die is nog iets langer en het speelse is er wel wat van af maar hij rijd wel veeeel beter en is ongelooflijk stabiel nu in vergelijking met voordien.

op 6 cellen is het echt een monster, 4 cellen is puur rijplezier!

filmpjes gingen komen maar dankzij mn programma die nietmeer werkt zal het wss niets worden BUH!!!

welk programma gebruik jij nard want het mijne (cyberlink powerdirector 8 ultra) doet het echt nietmeer...

blijkbaar zit dat programma van mij vol fouten maar doet cyberlink er niets mee en ik zit met een camera die in .TOD files filmt die ik moet omzetten in andere programma's... :mad:

Ik gebruik Ulead VideoStudio 11, vind het maar een rot programma maar heb nog geen beter gevonden. Bovendien is de compressie heel goed, bovenstaand filmpje was maar 126MB (van .mov naar .mov, 1280*720, 30FPS, en 50% quali).

Omdat stock ook maar zo saai is, toch maar een andere moteur in de XL Flux.
Had nog een Plettenberg Bigmaxximum liggen, maar die is met die rare klemmen echt met geen mogelijkheid in de Flux (XL) te krijgen.
Met behulp van een "CNC artiest" een zeer strakke L-mount laten maken.
Hopelijk blijft de zaak nu ook wat koeler dmv de frisse wind van de BigM "geblase".
Byte, zag op het forum dat jij ook zo'n Pletty Big M hebt. Deze is 2300kv, denk dat met de stock 20T pinion 5S wel zo'n beetje de limit is voor deze setup toch? Ga wel even experimenteren, met 4, 5 en 6s. De laatste echt met een fluwelen duim.
Heb de nieuwe bulletproof diffs (HPI 102692) klaar liggen voor het geval dat.....

plett_flux.jpg

plett_flux2.jpg

Ik weet alleen niet of deze motor wel echt sneller zal zijn dan de 2200kv CastleNeu 1515 1Y.
true, hij's 4 pole, en zal wat meer koppel hebben, maar volgens mij heeft de castle neu motor een grotere totaal power output.

Hey! Een Bigmaxx! :p Eerste keer dat ik zo'n ding op het forum zie verschijnen, op die van mij na. Heb je die motor nieuw gekocht? (Ziet er namelijk nog ontzettend mooi uit)

Geen idee, ik heb geen Savage Flux, wel een paar keer met die van Nard (Nard Cox) gereden, maar vond hem prima rijden met de CC 2200kv motor. Maar power heeft die motor genoeg, ik heb hem (wel nog niet zoveel gereden) altijd in mijn LST gehad, ook op 5S LiPo. Power genoeg en topsnelheid ook.
De Bigmaxx schijnt op 5S LiPo het beste te lopen heb ik gelezen, geen idee of het waar is, bij mij doet ie het iig goed.

Het originele/leuke aan de Bigmaxx vind ik toch echt wel de ontzettend sterke magneten; shaft kun je alleen met een tang ronddraaien :mrgreen:

Mooie motormount heb je trouwens! Ik ben benieuwd wat jij van de motor gaat vinden... Zou ook graag een filmpje van de Savage met Bigmaxx willen zien :cool:

Ik weet alleen niet of deze motor wel echt sneller zal zijn dan de 2200kv CastleNeu 1515 1Y.
true, hij's 4 pole, en zal wat meer koppel hebben, maar volgens mij heeft de castle neu motor een grotere totaal power output.

Die van Castle/NEU zijn toch ook 4 polig?

excuses, je hebt helemaal gelijk. de 1515's hebben allemaal 4 polen.

Maar qua power zal het neits uitmaken. de Plettenberg heeft 20 watt meer aan continue opgenomen vermogen, 1270 vs. 1250 Watt (ik denk dat het brust vermogen ook aardig gelijk zal zijn)

Laatst bewerkt:
excuses, je hebt helemaal gelijk. de 1515's hebben allemaal 4 polen.

Maar qua power zal het neits uitmaken. de Plettenberg heeft 20 watt meer aan continue opgenomen vermogen, 1270 vs. 1250 Watt (ik denk dat het brust vermogen ook aardig gelijk zal zijn)

Volgens de site heeft de Plettenberg 1800watt, maar die watts interesseren me eerlijk gezegd niet zo heel veel :p

Of er verschil is in power, zou best kunnen als je het mij vraagt, maar je moet het natuurlijk ook op de grond kunnen brengen.

moet zelf nog een centerplaat voor m'n Mad force laten maken. :( eerst maar eens tekenen, en dan maar kijken waar ik dat kan laten doen. (moet een gat in komen voor de center gearbox van een E-Revo/E-Maxx, dus is niet vlak. )

Byte zei:
Volgens de site heeft de Plettenberg 1800watt, maar die watts interesseren me eerlijk gezegd niet zo heel veel :p

Ik heb in de datasheet gekeken voor het continue vermogen. daar ging de plettenberg naar 1270 watt. lijkt me dat die 1800Watt piekvermogen is. (als dat het geval is, ligt die van de 1515 1Y hoger.) ligt er maar weer net aan hoe de fabrikanten het bedoellen.

ps, meer watts is meer power in totaal. ook al zou een motor minder koppel hebben, kun je dat weer compenseren met een lichtere vertanding. mja, je moet natuurlijk wel de speling hebben in de auto om met de vertanding te gaan spelen etc, dus boeit ook niet zo veel.

Laatst bewerkt:
Back