Brushless 1/8 HPI Savage

moet zelf nog een centerplaat voor m'n Mad force laten maken. :( eerst maar eens tekenen, en dan maar kijken waar ik dat kan laten doen. (moet een gat in komen voor de center gearbox van een E-Revo/E-Maxx, dus is niet vlak. )

Ik heb in de datasheet gekeken voor het continue vermogen. daar ging de plettenberg naar 1270 watt. lijkt me dat die 1800Watt piekvermogen is. (als dat het geval is, ligt die van de 1515 1Y hoger.) ligt er maar weer net aan hoe de fabrikanten het bedoellen.

ps, meer watts is meer power in totaal. ook al zou een motor minder koppel hebben, kun je dat weer compenseren met een lichtere vertanding. mja, je moet natuurlijk wel de speling hebben in de auto om met de vertanding te gaan spelen etc, dus boeit ook niet zo veel.

Oh ja, ik zie het!
Ik heb één keer mijn Eagle Tree logger in de LST gehad, en daar kwam als resultaat net iets minder dan 2800watt piek uit, als ik nog een beetje mijn best doe zal hij wel over de 3000 komen gok ik zo... (Was op 5S LiPo)

Meer watts is niet meer power in totaal voor zover ik weet... :mrgreen:

Ligt ook weer helemaal aan hoe de fabrikant het defineerd. gemiddelde neemt, of maximale efficientie bijvoorbeeld.
Ook ligt het er aan welk vermogen ze genomen hebben, op de as, of ingaand vermogen. heb in de datasheet van de BigMaxximum de efficientie tussen de 86% en 91% gezien. is wel netjes, daar niet om, maar het is niet continue 91%

anyways, wil zelf nog steeds een Baja 5T met een Plettenberg Bolido.
toch maar een beetje geld bij elkaar sparen. :)

Ik gebruik Ulead VideoStudio 11, vind het maar een rot programma maar heb nog geen beter gevonden. Bovendien is de compressie heel goed, bovenstaand filmpje was maar 126MB (van .mov naar .mov, 1280*720, 30FPS, en 50% quali).

bedankt! kzal het es proberen, het zal wss niet zo rot zijn als powerdirector die om de 5 minuten crashed.... ;)

Had de Plettenberg inderdaad nieuw gekocht.
Niet echt cheap natuurlijk, maar ik vond dat toch wel zo'n sexy motortje, moest ik gewoon hebben. Oorsponkelijk aangeschaft om m'n ERBE wat koeler te laten rijden, maar sinds de ERBE de deur uit was lag die Plett daar maar te liggen in z'n doosje. Beeeeetje zonde natuurlijk. Na het nodige speurwerk bleek dat een andere motor in een Flux nog niet veel gedaan was (for a reason.....) , dus zelf maar wat laten maken. En het resultaat mag er wezen dacht ik zo!
Als het weer wat beter is ga ik m eens goed testen!

Okay boys, issue!

Mijn shocks vind ik te slap voor het zware jump werk. Nu heb zo'n plastic buisjes liggen (savage onderdeel) die als een grote massieve spacer werken. Die heb ik er op de voorste twee shocks gezet en direct viel me op dat de voorkant hoger kwam te staan en dat de shocks een heel stuk fermer werden. Nadeel is echter dat wanneer de veren volledig zijn ingedrukt de piston niet compleet in de body zit en dat de skidplate de grond niet raakt. Met jumps betekend dit dat alle kracht naar de shocks/springs gaat wat dus niet goed is.

Nu heb ik liggen zoeken naar stuggere veren en die heb ik gevonden:
SHOCK SPRING 18x80x1.5mm 12.5 COILS (BLUE 71gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.5mm 10.5 COILS (SILVER 89gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.8mm 14.5 COILS (PINK 134gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.8mm 12.5 COILS (WHITE 159gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.8mm 11.5 COILS (YELLOW 177gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.8mm 10.5 COILS (RED 196gF/mm)
HELLFIRE SHOCK SPRING SET (ID18xL80mm/6pairs)
Dus ik dacht even snel kijken welke veren mijn Flux standaard heeft, ik tel zo'n 13 coils met een rode onderkant. Vreemd genoeg komt deze niet in het lijstje voor dus ik heb geen idee welke ik het beste kan bestellen.

Iemand die me even uit de brand kan helpen?

Thanks!

ps. ik ga geen LST shocks gebruiken, voegt alleen extra gewicht toe en behoefd wat modwerk.

EDIT : Via SC is me duidelijk gemaakt dat de standaard springs pink zijn, dus 14.5 COILS (PINK 134gF/mm). Een gozer daar heeft yellow veren er op zitten maar die zijn te stug voor hem. Denk dat ik me een setje yellow en white bestel. Rood zal wel zware overkill zijn zoals marcmyster heeft.

Laatst bewerkt:
Ik zou idd 4 yellow en 4 white nemen. echter zou ik eerst proberen met 1 stock en 1 geel per wiel. als dit nog te zacht is, de pink met een white omwisselen.
dat is wel geef aan 2 shocks per wiel.

De Flux heeft standaard maar 1 shock per wiel dus dat is helaas geen optie.

Kerel van ander forum: links stock set-up en rechts de grotere massieve spacer met 'gele veer' en RC8Te shock boots.
IMG_0145_800.jpg

hmm, ik zou gaan voor de gele veren zonder die spacer dan.
is een stuk harder dan standaard, maar zonder die spacer behoud je de volledige veerweg, en span je de veer niet onnodig voor.

Thanks voor het advies. Denk dat ik inderdaad wit en geel pak en dan eerst de gele set-up zonder (of in ieder geval met weinig) spacers ga proberen.

en geen lst shocks zeg..... :confused: :mrgreen: ik twijfel er ook sterk aan zu, uiteindelijk gaan die standaard schokbrekers echt al lang mee en ze hebben al heel wat te verduren gehad en ze kosten echt weinig dus niet zo erg om er es eentje te vernieuwen.

hou ons alleszins op de hoogte met het testen van je verschillende veren!

P

Denk het toch maar niet. Mijn stockers houden het ook goed vol al zijn ze wel een heel eind leeg. Maar heb dan ook een half jaar gereden zonder er iets aan te doen, beetje AE green slime erop om het lekken tegen te gaan moet al helpen.

Ben nog aan het twijfelen over welke olie, heb hier alleen 40 en 50 liggen maar dat is wat te dik volgens mij. moet meer naar 30WT kijken. Ben ook naar shock socks aan het kijken aangezien die toch wel handig zijn. Iemand hier interesse/ervaring in/met shock socks?

Weet toevallig dat patrickbaja ook socks op zijn savage heeft.
Heeft er alleen nog niet mee gereden volgens mij.

Heb ze zelf op al mijn auto's gehad, werkt goed, en ziet er nog leuk uit ook.
En voor het geld hoef je het niet te laten.

Okay, want op de foto hierboven zie je RC8T rear shock boots. Ziet er mooi uit, maar het nadeel is dat wanneer de springs ingedrukt worden de boot tussen de veren komt te zitten...

Bij de hpi baja heb je ook zulke boots, maar daar hebben ze nooit problemen mee.
De veren zullen vast wat breder zijn. Dan zijn die socks best handig voor het vuil.
Af en toe ook die socks schoonmaken en checken of je shocks niet zijn gaan lekken intussen, want dat zie je met die socks niet meer.

ja heb er ook sokken om zitten op ebay 10 stuks voor 6 dollar of zo.is alleen een k!#%^te klus om erop te krijgen.en inderdaad door het weer nog steeds niet met de flux kunnen rijden:mad::-D

Back