Brushless 1/8 HPI Savage

Ik heb een raar probleem met mijn lipo`s. Het volgende:
Als ik mijn cellen controleer staat staat cel 1 op 3,71 en cel 2 op 3,73. Ook op de dean stekker meet ik spanning.
Nu sloot ik de lipo aan op mijn lader en gas deze eerst aan Balancer conn en daarna zegt de lader dat deze geen lipo kan vinden!
Het gaat om de Intellect 2 cells Hardcase Lipo 5000mAh 30C lipo`s.

Het enige wat gebeurt is is dat de regelaar verbrand is en het boeltje zo heet is geworden dat één van de polen op de stekker eraf gesmolten is. Aan de andere lipo is niets te zien. En beiden laden niet!

Wel heb ik net mijn Graupner Lipo`s geladen en dat gaat perfect!

Iemand een idee waar ik dit in kan zoeken?

Probleem is opgelost. Door de warmte zijn de contacten in de deans stekkers gesloten en had mijn laadkabel geen contact meer. Dit aangepast en klaar!

Laatst bewerkt:
Ik had afgelopen bash (filmpje komt nog) de rear hub carrier gebroken (dat onderdeel waar die knuckle vast zit aan de bulkhead).

Even naar LiquidRC en daar vond ik mijn artikel.
- Order geplaats op de 21ste om 15:23
- Geld overgemaakt via PayPal op de 21ste om 15:24
- Melding dat pakketje is verzonden op de 21ste om 19:56
- Melding dat pakketje is verzonden op de 21ste om 20:16
- Pakketje ontvangen op de 24ste 's morgens in de brievenbus

Gogo LiquidRC, daar kunnen VEEL NL shops nog een punje aan zuigen (stelletje wankers dat het zijn).

Zow, binnen 3 dagen na bestelling je spul binnen gekregen! Das een nieuw record! :D De mijne is 4 dagen!
Ook al is de vloeibare bij sommige spullen duurder, voor dit soort levertijden is hij de koning!!

ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet echt een antwoord vinden.ik ga spullen bestellen om mijn diffs te renoveren en nu wil ik weten wat voor olie het beste is qua dikte.moest toch een nieuwe shockshaft bestellen want die was krom(i have the pics to proof it:p) en ik dacht ik kijk alles weer even na.dus wie heeft er een antwoord?

Gisterenavond lekker in het zand aan het rijden geweest met de Flux. Ging allemaal geweldig totdat er een ratel uit het achterdiff kwam. Ik had er nog originele diff`s in en al een setje bulletproof`s thuis, dus bleef gewoon stuk doorrijden!

Uiteindelijk maar even gestopt om de temp te meten, want je hebt dan toch meer weerstand en ben een beetje bang dat de regelaar weer in de brand staat, en ik had een temp van 75 graden, het gekke was ook nog dat de koelvin niet draaide! Uiteraard direct gestopt, mede omdat de diff het helemaal begeven had, thuis heb ik even met een klein schroevendraaiertje gekeken of de vind niet vast zat, nadat ik de lipo`s weer aansloot begon deze weer te draaien!
Komt dit vaker voor, of is de vin het aan het begeven?

Verder doen de TerraPins het geweldig in het zand! Ook springen is heel gaaf met deze grote banden! Wel is de meenemer nu rond op de twee achterwielen, had ik ook al verwacht met 14mm, dus nu even een paar reservemeenemers in de wielen lijmen zodat ik er mee kan blijven rijden. Of zijn hier andere, handige, oplossingen voor?

Gr Rick

Misschien is de regelaar dan toch niet heet genoeg?!

Weet ook niet wat de normale temp is dat hij hoort te draaien.

Zelf gister ook wezen rijden , ook in het zand , en zonder noemenswaardige schade.
Achterwiel stond scheef, maar bleek dat de link was los geschoten.

De revo was een aandrijfas gebroken, na 2 min al! En had niks extra's bij me:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Gisterenavond lekker in het zand aan het rijden geweest met de Flux. Ging allemaal geweldig totdat er een ratel uit het achterdiff kwam. Ik had er nog originele diff`s in en al een setje bulletproof`s thuis, dus bleef gewoon stuk doorrijden!

Uiteindelijk maar even gestopt om de temp te meten, want je hebt dan toch meer weerstand en ben een beetje bang dat de regelaar weer in de brand staat, en ik had een temp van 75 graden, het gekke was ook nog dat de koelvin niet draaide! Uiteraard direct gestopt, mede omdat de diff het helemaal begeven had, thuis heb ik even met een klein schroevendraaiertje gekeken of de vind niet vast zat, nadat ik de lipo`s weer aansloot begon deze weer te draaien!
Komt dit vaker voor, of is de vin het aan het begeven?

Verder doen de TerraPins het geweldig in het zand! Ook springen is heel gaaf met deze grote banden! Wel is de meenemer nu rond op de twee achterwielen, had ik ook al verwacht met 14mm, dus nu even een paar reservemeenemers in de wielen lijmen zodat ik er mee kan blijven rijden. Of zijn hier andere, handige, oplossingen voor?

Gr Rick

Upgraden naar 17mm, iets anders zal echt niet helpen, dat is mijn ervaring iig. Met mn LST heb ik al ontzettend veel verschillende 14mm hexes + wielen versleten, niks hielp behalve naar 17mm/20mm hexes + wielen te upgraden.

Upgraden naar 17mm, iets anders zal echt niet helpen, dat is mijn ervaring iig. Met mn LST heb ik al ontzettend veel verschillende 14mm hexes + wielen versleten, niks hielp behalve naar 17mm/20mm hexes + wielen te upgraden.

Ja ga ik ook doen. Even kijken welke wielen passen met de TerraPins en 17mm Hexes hebben.

Back