Brushless 1/8 HPI Savage

Ook maar even een mailtje gestuurd om te kijken wat me deze shocks socks zouden kosten voor m'n Muggy en m'n LST2. eerst maar gevraagd welk soort ik nodig zou hebben, gezien de shocks toch vrij groot zijn.

Ik kan er zo ook geen vinden die voor de LST zijn gemaakt. Ik kan anders wel proberen deze over mijn LST's heen te trekken :)

er zijn wel socks voor de HPI Baja, ik denk dat die wel passen.
Maar als je het zou willen proberen, zou mooi zijn. ben wel erg benieuwt. (die LST shocks verzamelen namelijk wel erg veel meuk omdat ze zo groot zijn.)

Lol, de socks komt net binnen, toeval :)

Ben nu super druk bezig met huiswerk dus het moet nog even wachten, maar lijkt me sterk dat ik er vandaag niet even mee ga spelen ;)

Lol, de socks komt net binnen, toeval :)

Ben nu super druk bezig met huiswerk dus het moet nog even wachten, maar lijkt me sterk dat ik er vandaag niet even mee ga spelen ;)

je hebt ze wel snel eh precies.... ik heb al 1 ding gekregen maar niet wat ik wil.... :mad: dju!

probeer ze maar es te monteren hehe (ik wens je veel succes!!! kmeen het wi! ;) ) en voor lst shocks hebje wel socks miss niet van die rc skin maar ik heb er besteld van bad horsie voor mn lsts...

ze zijn wel niet fetish maarja.... :rolleyes::cool:

ps: ik wil een knaller van een servo voor in mn flux want mn team orion (20kg kracht) is nu al naar de ************************** :mad::mad::mad: snap er niet veel van zu mn servo spring staat goed en alles was weggedremeld die maar in de weg kon zitten van de arm...

Heb hem dus es uit elkaar gehaald en de tandjes waren inderdaad weggesleten/gebroken heb dat servootje 3 maand.... :confused: ze krijgen natuurlijk wel klappen met de grote wielen en de sprongen dieje maakt maar toch...?

Zou graag een bigscale servo inbouwen maar veel ruimte heb ik jammergenoeg niet in mn desertboy conversie pfft spijtige zaak...

gekeken of je de stuuruitslag neit zodanig groot hebt dat de servo arm tegen het chassis komt bij het helemaal insturen? (daardoor sneuvelen namelijk de meeste servo's.)

gekeken of je de stuuruitslag neit zodanig groot hebt dat de servo arm tegen het chassis komt bij het helemaal insturen? (daardoor sneuvelen namelijk de meeste servo's.)

goed idee!ik zal het straks es bekijken want hij ligt toch compleet uit elkaar voor de moment :mad:

heb wel ergens es gezien hoe ze 2 servos inbouwden maar dat lukt dus jammergenoeg niet in mn conversie pfft en ik wil knutselen verdomme :D

haha je hebt gelijk! het is wel iets anders geworden... 1 RHINO digi4 servo in mn Flux krijgen , dat komt ook op 2 servos al is het maar enkel door de grootte LOL :mrgreen::cool:

mpx65128.jpg

spannend!!! i love my fluxke! hehehehe :)

Laatst bewerkt:
Dusss.... heb mijn springs en shock socks binnen dus gisteravond maar even geknutseld. Helaas werkte mijn originele plannetje niet waardoor ik de shocks maar heb gemonteerd zoals ze dat zelf in het filmpje doen. Helaas (zoals PieterVds al aangaf) ging dit niet zonder slag of stoot en die kerel in het filmpje is een uber pro!! Hoe dan ook, ik heb ze er gewoon om gekregen en hier wat foto's en een klein filmpje van het resultaat:

De shock springs: 2 * 86553 (white) en 2 * 86554 (yellow)
P1040915.JPG

De oude pink springs (links) vs. de nieuwe yellow springs (rechts):
P1040919%20-%20cut.jpg

De skin in het zakje:
P1040923.JPG

@ Klamath, de socks op mijn LST springs passen is een no-go daar zijn ze veeeeeeeeel te klein voor. Maar zoals je ziet op onderstaande afbeelding zijn er nog twee grotere maten dus ze hebben vast en zeker socks voor je LST.
P1040925.JPG

Zoals je ziet zit er best een dikke dubbele laag in. Hierdoor kon ik ze niet als shock boots gebruiken zoals bij de truggies helaas, dus daarom maar op de ''normale'' manier.
P1040927.JPG

Shock sock op de veer:
P1040930.JPG

En even netjes ingestopt:
P1040931.JPG

De veer op de shock:
P1040932.JPG

Alle vier de shocks klaar:
P1040934.JPG

Shock gemonteerd:
P1040937.JPG

De truck staat nu ook hoger op de poten dan voorheen:
P1040938.JPG

Een klein filmpje van bovenstaande:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja is de sneeuw eindelijk weg staan we nog met de voeten in het water :(

EDIT: Net toch even gereden met de Flux, kon het niet laten. Kan nog slow driving backflips maken met dit chassis op slechts 4S :)

Laatst bewerkt:
Je zou hier eens kunnen kijken:

Savage-Central.com -- The #1 (And Largest) HPI Savage Site on the Net » Forums » Savage Flux HP » Savage FLUX: The JUMBO-Servo Conversion=

Hij heeft ook een bigscale servo ingebouwd. Misschien doe ik dan ook nog wel eens. Dan kan je die mooi combineren met een metalen stuurinrichting. Als 'ie dan nog niet stuurt weet ik het ook niet meer.

die post is de reden dat ik ermee bezig ben hehe! ;) kben op de goeie weg maar het is geen sinecure...

NARD: GOE BEZIG! ik heb blijkbaar de moed te snel opgegeven :)

Ja is de sneeuw eindelijk weg staan we nog met de voeten in het water :(

EDIT: Net toch even gereden met de Flux, kon het niet laten. Kan nog slow driving backflips maken met dit chassis op slechts 4S :)

Op het moment is het anders heerlijk weertje :) Net even met pap lekker (ja, was zelfs leuk) in de tuin gewerkt en dadelijk weer een rondje cabrio rijden :p Langzaam maar zeker beginnen mijn auto's ook weer te rijden, dus dat sluit alles netjes op elkaar aan.

Dat is wel nice, op 4S nog terwijl het toch een tamelijk lang ding is.

Dit zijn de Maxx Mashers. Ik heb ook de 40 serie Mashers gehad, maar die heb ik weer verkocht die waren wel echt HUGE!!! Heb wel dit setje (klik naar rechts voor meer foto's) 40 serie liggen maar die moet ik nog lijmen. Deze zijn slechts 30 gram zwaarder per wiel dan de Maxx Mashers en zijn qua omtrek gelijk.

TVP = FLM Forward Tranny Conversion FLM 490000

@ PieterVds, ja het was ook echt geen pretje. Die kerel op de video doet volgens mij super oversize op 1/18 mini shocks of zo :D. Maar jij nog backflips ja, damn daar zou ik wel een filmpje van willen zien (hint?) ;)

Die andere banden, zijn dat badlands? Wat voor velgen zijn dat?

Damn, ik doe de laatste tijd met het standaard TVP geen backflips meer. Volgens mij slippen de banden teveel. Ik heb nu goedkope GRP banden erop zitten. Als ik er weer mee ga rijden gaan mijn maxx mashers er weer op.

De banden op mijn link bedoel je? Dat zijn 40 serie BowToes, BadLands hebben een grover profiel. Velgen zijn Axial 8 Spoke Oversize AX8008.

Geen backflips ... of te weinig grip, of slipper te los, of lipo's te leeg. De Mashers vind ik echt ideale allround banden. Denk wel dat ik ze een keer ga tapen.

Back