Brushless 1/8 HPI Savage

Fixed typo DH ;)

Ik heb (wat ik zo snel even weet) een arm, wheeliebar, rear hub kapot gereden en een toelink scheef gereden. En dat voor meer dan een jaar use and abuse ... niet slecht imo :D

ik ook alleen een toelink kapot gereden ,gefixt door integy rear hubs te plaatsen ,en met de sprongen laatst een rear shock krom , en een bovendraag arm gebroken .that's it !!!geweldige wagens !!!

Nard, ik dacht dat je de Flux had vervangen door je associates truggy?

Goed om te zien dat je er nog steeds op los gaat met je Savage Flux.
Waar was dit trouwens> Ik wou dat ik zo'n terreintje bij mij om de hoek had.

Nopes, heb ze wel een tijdje beide gehad. De RC8Te is nu in bezit van dikke hond en ik heb inmiddels een Mugen MBX6Te erbij gekocht.

Dit was in Horst-America, Noord Limburg op een BMX baantje. Erg leuk voor jumps!!

ok ok ik bedoelde eigenlijk springen, botsen en koprollen ;)

Ik ben gisteren wat rondjes gaan rijden en hmmmm twas terug grote liefde maar op 6cellen is 14kilo :tank: savage toch een beetje gevaarlijk, vooral alsje nieveel plaats hebt :cool:

maar toch i love my little tank :D

tis deze trouwens eh voor diegene die het niemeer weten

16blpw7.jpg

:cool::cool::cool:

Hoe krijg jij die savage zo zwaar??? Ik denk dat je 14lb bedoelt... :rolling:

Ik heb een bijna full alu NITRO savage en die is 7 kilo.. dus 15lb
P1010513.jpg

De body is er 1 van Alan Woodall.. Die verkoopt ze op Ebay.
Toevallig dat ik vanmiddag nog een mailtje van ze heb gehad met maten die op de XL passen.

Laatst bewerkt:
9 kilo??? Is je chassis dan zo zwaar??
ik weet dat Big Joe ook wel een keer mag afvallen maar toch..
Heb je loodaccu's erin ofzo??

Afgelopen dagen mijn flux behoorlijk onder handen genomen en deze voorzien van sterkere gearbox tandwielen, sway bar set, andere banden en nog wat klein spul.

MAAR NU DOET HIJ HET NIET MEER!!!

Aan al mijn modificaties ligt dit niet maar het volgende:
Normaal als je de Lipo`s aansluit en dan de ESC aanzet hoor je (bij 4S) 4 piepjes, zie je het ledje 4x knipperen en gaat het ledje oranje branden. Tijdens dit ritueel hoor je de koelvin ook even draaien.
Nu hoor ik geen piepjes meer, wel gaat het ledje 4x knipperen, ledje brand even oranje, dan rood en gaat dan uit. De koelvin gaat niet lekker rond. Wanneer ik stuur dan hapert/stottert de stuurservo nu ook.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Klinkt raar maar het is niet je regelaar die de piepjes produceert, maar je motor! De regelaar laat de motor vibreren wat voor ons klinkt als een piep.
Werkt alleen met brushless motoren. Daarom hoor je dus niks bij een brushed motor icm MMM Castle regelaar, but who would want that combo !?!:D

Kortom, probeer even wat ie met een andere motor doet en rommelen met de draadjes. Kan een slecht contact zijn van een van je bullets, troep of vet er tussen of iets dergelijks.

Thx, meteen even gekeken of de motordraden goed aangesloten zijn en schoon zijn. Dit ziet er allemaal erg goed uit! Heb geen andere motor liggen voor deze combo, maar heb mijn Merv motor even tegen de conectoren aan gehouden en deze doet ook niets...

EDIT: Er brand nu alleen heel flauw het rode ledje wanneer ik de LiPo`s aansluit!

Laatst bewerkt:
trek eens de draadjes van de motor en de stuurservo eens uit en kijk dan eens of de esc het wel goed doet.

ik heb ook eens zoiets gehad en het lag aan een defecte servo die stoorde..

Back