Compass 7HV Ultimate

o.k., nu zie ik hem ook,
en die is goedkoper dan de cyclic servo, ook raar ...
maar zeker goed !!!

... heb ik bij mijn Gaui ook gemerkt,
goede servo's doen een hele boel goed !

veel plezier verder !

Uwe

Het is geen brushless kit, maar heb me goed laten adviseren, ook via het HF forum, en dit is een prima servo hv servo setje voor een 700 size. Ben ook erg benieuwd.

Progress tot dusver.
Net alle voedingskabels 2x gecheckt van mijn rx voeding... Dus denk dat ik de accu er zo maar aan gooi :-)

8804bb0a37e2a9a2f05e8255f0ceb6c4.jpg

d0f116834cf6efb5539d23341913fa9e.jpg

dank uwe,

tja dat is ook weer zo'n eeuwige discussie... de een doet het wel de ander niet,
ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n stekker uit een fbl unit zien vallen.

maar aan de andere kant, het is wel een 700 size, zou toch zonde zijn dat als je crasht, dat de oorzaak zou zijn.

Ik.zou die rode dubbelzijdige tape gebruiken. Die gebruik ik zelf ook.zit hardstikke vast, en het ziet wat meer verzorgd uit.

Volgens mij kun je die overal kopen(rchobbyshops)

Ggroetjes Thomas

eh nee, dat ga ik niet doen ;-)

komend weekend op een meeting eens kijken hoe anderen het hebben gedaan.
't zit er allemaal vrij strak in, dus valt er heus niet zomaar uit.

ehhh Sven, het moet idd niet,
ik heb met losse stekkers maar een keer problemen gehad,
en dat was bij een nitro (veel olie) ...

.. en met de hete lijm moet je ook opletten,
die plakt weer niet op olie, ha ha

maar als de stekkers goed in zitten, en je hebbt geen spanning op de kabels ...

er staat juist "positieve" spanning op de kabels bij mij.

daar bedoel ik mee dat de kabels als het ware in de unit worden geduwd door de sleeving die ik om de kabels heb gemaakt. Dus er zomaar uitvallen ... nee dat denk ik niet.

heb net alles aan de spanning gehad met de voedings accu voor de servo's e.d. ... en het werkt :-)
Even snel de basis setup doorlopen van de Brain, alles gaat nu de goede kant op en de hevels staan haaks.

Binnenkort maar eens even een goede setup uitvoeren voor de kop, en dan is dat ook weer klaar.

tot dusver ben ik erg blij met de machine.

2e870bf35781417f43704310e8791809.jpg

4ddd590cd18e074c958299e775cf9ea2.jpg

c2a792454a9f2ea3aa4b4150790db0c0.jpg

nee, is goed man,
bij de Gaui heb ik ook veel te weinig ruimte, om de kabel optimaal te plaatsen,
bij jou ziet het top uit, denk ik !

.. en met de motor was ik verkeerd,
ik heb de 700er motor, en jij hebt al de 750er versie

klopt, de 750 heeft net ff wat meer pit.
de 700 motor zou 't er inderdaad wat zwaar mee krijgen .... werkt wel, maar optimaal is 't niet.

Edit: zo'n 750 motor tik je vaak wel snel 2e hands voor een leuke prijs op de kop.

dank uwe,

tja dat is ook weer zo'n eeuwige discussie... de een doet het wel de ander niet,
ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n stekker uit een fbl unit zien vallen.

maar aan de andere kant, het is wel een 700 size, zou toch zonde zijn dat als je crasht, dat de oorzaak zou zijn.

Sven... Ik zou het toch doen. Het heeft mij al 2x een heli gekost (een ezel stoot zich nooit 2x aan de zelfde teen..). Naast het feit dat het natuurlijk zonde is, is het ook erg gevaarlijk als zo'n kabeltje los komt. Mooi is het niet, maar als het mijn heli was zou ik er zeker hot glue of dubbelzijdig tape opdoen..

dank voor je tip stijn.

Ik zeg ook niet dat ik niks ga doen, maar wil wel even kijken naar een beetje fraaie oplossing ;-)
zou inderdaad zonde zijn als het toch gebeurt.

Sven, als je de hotglue niet aan raakt als je het erop aanbrengt droogt hij mooi op hoor en als je het goed doet zit alles netjes vast ;)

ja dat snap ik, vind 't alleen altijd er niet uit zien.
probeer je een nette machine te maken .. ga je met lijm lopen smeren.

Back