Zo, gaan we nog een beetje lager als de gewichten van Dr.Drela. 
Mooi hoor.

Mooi hoor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
2F@st4U.:[BE]:.;871598 zei:Zo, gaan we nog een beetje lager als de gewichten van Dr.Drela.
Mooi hoor.
Zo op de foto ziet hij er geweldig uit.
Ik ben blij dat ik gisteren bij je ben geweest.
de vleugel voelt steviger en stijver aan dan ik verwacht had. Natuurlijk komt de ware test bij de eerste monster lierstart, maar hij voelde in eerste instantie wel goed aan.
Ook het RDS systeem overtrof mijn verwachtingen. Het enige puntje wat me niet echt lekker zit zijn de remkleppen betreffende het RDS systeem. Als je die nml in de landing vergeet terug te zetten breken die mogelijkerwijs af. Deze kanttekening geldt trouwens hoofdzakelijk voor wedstrijdvliegers, daar waar jij hem voor zal gebruiken zal het waarschijnlijk geen enkel probleem opleveren.
Vooral de opbouw van de legger was een eye-opener voor me, dat idee zal ik met je welnemen overnemen.
Graag zou ik de mening horen van deze goegemeente waarom het wellicht slim is het "abreisgewebe" van de tippen aan de onderkant te bevestigen, dat kan ik nog steeds niet volgen. De uitslagen naar beneden die ailerons hebben zijn bijna verwaarloosbaar, er zal verder vast een goede theorie achter zitten.
Verder vond ik het erg interessant te zien hoe iemand met jouw engeneering achtergrond alles calculerend en beredenerend in een hobby zoals zweefvliegen perfect kan toepassen. Vaak gokken wij, goede bedoeldende amateurs, hoe sterk iets moet zijn en gokken dan maar hoe je dat moet maken. Als je dit kan beredeneren kan je denk ik vaak sterkere constructies maken die mogelijkerwijs nog lichter zijn ook nog.
Kortom chapeau, we zien je graag een keertje op ons veld verschijnen om je Supra in te vliegen. :celebrate:
Hij bedoeld dus het scharnieren van de ailerons aan de onderzijde ipv aan de bovenzijde wat gewoonlijk gebeurt. Ik weet het niet.
Hij bedoeld dus het scharnieren van de ailerons aan de onderzijde ipv aan de bovenzijde wat gewoonlijk gebeurt.
Ik weet het niet.
Dit is niet helemaal correct. Het probleem is juist dat de stroming in de grenslaag bij de moderne profielen te lang laminair blijft. Een stroming met laminaire grenslaag laat eerder los dan een turbulente grenslaag, dus het klopt wel dat je met loslatingsverschijnselen te maken krijgt.Bij de echte zwevers zie je dat ze zigzag band aan de bovenzijde aanbrengen om de luchtstroming terug een beetje laminair te krijgen. Immers, na ca 1/3 wordt een vleugel terug dunner waardoor de samengedrukte lucht die over de vleugel gaat terug gaat uitzetten. Die uitgezette lucht gaat dan niet meer mooi laminair stromen. De lucht "laat de vleugel los" als het ware.
Wat ziet dat er verschrikkelijk uit!