Nee, GIJ moet effe dimmen...als je dat plaatje/verhaal niet snapt....tsja, dan zitten we duidelijk op een andere golflengte.
Oh, ik snap het plaatje wel hoor, maak je daar maar niet druk over. Het heeft alleen geen flikker met het coanda effect te maken, zelfs de vormen slaan een beetje nergens op, tenzij je de vage gelijkenis bedoelt met Coanda's motor omkapseling. Dan nog, ver gezocht, niet grappig, en het zegt meer over jezelf dan over wat dan ook.
Wat dat betreft heb je gelijk, we zitten inderdaad op een andere golflengte.
Ik snap je niet zo heel erg goed: er zijn op deze draad flauwe grappen gemaakt, dat is waar! Maar er is ook zat welgemeende goede raad gegeven, en zat uitgelegd waar je denkfouten zaten. De meeste mensen die met dergelijke experimenten bezig zijn, zijn dan blij dat ze feedback krijgen van ter zake kundigen, en proberen dat vervolgens toe te passen. Voor jou geld blijkbaar dat iedereen die zegt dat jou idee niet werkt en niet werken KAN, een azijnpisser o.i.d. is, denkfouten maakt of wat dan ook.
Al eens over nagedacht, dat "natuurkunde", nog nooit de mensheid om advies gevraagd heeft? Het is altijd andersom geweest, en dat zal ook altijd zo blijven!
Maar succes verder met je heteluchtkanon, enne.... bezeer jezelf of anderen niet!
Groet, Bert
Ach, ik zie dat je er nog een plaatje bijgevoegd hebt. Ja hoor, dat plaatje snap ik wel, dat is eentekening van een brander met geforceerde luchttoevoer. En het is voor een brander, zelfs een zeer inefficïent apparaat, omdat je de vlam over een veel te groot oppervlak verdeelt. Je krijgt dus een hoop warmte bij een relatief lage temperatuur, waardoor de warmteoverdracht naar het te verwarmen object alleen maar bedroevend slecht word.
JIJ daarentegen, denkt dat dit een vorm van voortstuwing oplevert. Helaas, de verbranding vind (zoals bij alle verwarmingsbranders) volledig buiten het apparaat zelf plaats, waardoor overdracht van energie van de vlam naar het zogenaamde voortstuwingswerktuig, volledig nul is.
Buiten dat, er is, en dat heb ik nu al vaker gezegd, geen drukverschil gedurende het proces, en DUS geen omzetting van warmte-energie in arbeid!
Je Coanda-spoiler werkt niet, is alleen maar een restrictie in de lucht toevoer. Je schreef al veel eerder ergens dat het werkte "omdat het motortoerental omhoog liep". Is het dan nog nooit tot je doorgedrongen, dat het motortoerental oploopt, omdat de weerstand van de propeller afneemt? En dat dat weer veroorzaakt word, omdat er juist MINDER lucht langs die propeller stroomt, waardoor de prop lichter draait? en dat dat juist betekent, dat er MINDER vermogen door de E-motor geleverd word? Geloof je me niet? Hang er maar een ampere meter tussen, en reken maar uit hoeveel watts je fanmotor opneemt met en zonder die zogenaamde Coanda-spoiler.
Wil je nog meer?