S
Sjef van Boekum
Guest
Misschien wél met een afterburner ;-) Dan krijg je machdiamanten, toch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hee mensen,
Druk is inderdaad iets dat je juist wel nodig hebt om een beetje rendement te halen uit je verbranding (genoeg om er iets mee te kunnen doen) In de vliegtuig industrie is het overigens de verbrandings temperatuur dat de begrenzende factor is met betrekking tot de pressure ratio. Zou men materialen hebben die veel hogere temperaturen kunnen verdragen dan zou men direct de temperatuur van de verbranding gaan verhogen. Dit doet men dus door de pressure ratio ook te verhogen.
Greetz,
Jos
Het probleem is altijd dat leraren en andere semi-intelectuelen altijd en eeuwig de opgedane kennis van anderen lopen na te kakelen. (alsof ze het allemaal zelf uitgevonden hebben...)
Jarenlang zijn het dezelfde soort personen (in het land der blinden is 1 oog koning) geweest die Schreckling en Kamps verteld hebben dat hetgeen ze beoogden nooit kon werken (de natuur kan je niet verkleinen bla bla bla...)
Maw ga gewoon door en volg je geloof en motivatie. Het zijn juist mensen zoals jij die met vallen en opstaan tot succes komen. (en dan opeens heb je heel veel vriendjes).
Hup Sjef !!
deels eens,--------------------------------------------------------------------------------
Het probleem is altijd dat leraren en andere semi-intelectuelen altijd en eeuwig de opgedane kennis van anderen lopen na te kakelen. (alsof ze het allemaal zelf uitgevonden hebben...)
Jarenlang zijn het dezelfde soort personen (in het land der blinden is 1 oog koning) geweest die Schreckling en Kamps verteld hebben dat hetgeen ze beoogden nooit kon werken (de natuur kan je niet verkleinen bla bla bla...)
Maw ga gewoon door en volg je geloof en motivatie. Het zijn juist mensen zoals jij die met vallen en opstaan tot succes komen. (en dan opeens heb je heel veel vriendjes).
Wellicht is een combi turbine / puls jet een idee. Een pulsjet zuigt zelf aan door de kleppen maar de verbranding icm de vernauwing zorgt voor de druk. Als je dus een simpele compressor oid kunt gebruiken voor de aanvoer en een vernauwing om druk te maken heb je wellicht iets wat wil. Je hebt dan niet zoveel compressor vermogen nodig en dat kan je dan proberen met een leuke brushless motor en een lager toerental.
De lucht zet uit door de verbranding en als je dat opsluit geeft het druk. In een turbine zorgt de compressie voor een klep werking en daardoor kan de lucht alleen aan de achterkant eruit. De compressie levert het hoge rendement op. Hiervoor is veel druk en dus vermogen nodig. Een pulsjet heeft kleppen die icm de verbranding en vernouwing voor druk zorgt. Alleen de aanzuiging gebeurt puur door het vacuum van de uitstuwing. Als je wat extra lucht kan aanvoeren met een compressor kan dat helpen. Alleen is dat niet genoeg klep werking om druk op te bouwen..... maar wellicht dat icm met een klep er wel iets mogelijk is.
Eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken, want alles is mogelijk met electriciteit. Da's het mooie hieraan!
misschien hang ik er wel een van deze jongens in:
95 N statische thrust! En dat weegt dan 132 gram zonder motor...dus hooguit één kilo met een flinke motor erin en 78% efficiency! Kost wat, maar dan heb je ook wat.
ze stijgen op en dan lijkt het alsof ze tegen een muur vliegen en niet harder gaan.
ook bij aankoop van een turbine kun je altijd beter kijken naar de luchtsnelheid die gegenereerd word dan de stuwkracht.
iedereen denkt ok meer kilo,s=meer snelheid.
het tegendeel bewijst dat je met een 9 kilo turbine sneller kan gaan dan met een 12 kilo..