De nieuwe honey Bee FP

Ziet er weer een stuk strakker uit. Wel dapper om zo vlak bij jouw (?) auto op te stijgen en te landen. 1 windvlaag en je hebt een duurdere rekening aan je auto dan aan je heli. ;-)

Sjonge je gaat met grote sprongen vooruit! Zou wel wat meer afstand bewaren tussen de heli en die auto. mocht je toch even de controle kwijt zijn zul je net zien dat hij richting auto gaat en kan uit ervaring melden dat hij op z'n minst lelijke krassen in de lak maakt.

Veel succes met het vliegen verder!!

zo heel dapper was het niet, want de auto is niet van mij :D (van mijn broer)

Maar nu jullie het zeggen, ik was inderdaad kort bij die auto bezig, was me eigenlijk nog helemaal niet opgevallen...

Bert.

Ziet er netjes uit!

Vandaag zelf weer even poging gedaan.
Resultaat:
2 gebroken push rods
2 kapotte rotor bladen
en een scheve tail boom

Ben er nu achter dat je wat sneller gas moet geven zodat hij makkelijker opstijgt, en daardoor minder raar doet.
Heb trouwens de push rods vervangen door 2 O ringen, werkt echt perfect.
Weet zeker als ik nieuwe push rods erop had gezet dat ik ze weer zou hebben gebroken.
De schade komt puur doormezelf, heb ongeveer 5x5 meter in de tuin vrij, en vlieg zonder trainingsgear ( trainingsgear komt morgen binnen)

Ga binnenkort als hij weer gemaakt is en voorzien is van de trainingsgear naar een grote open ruimte zoeken hier in de buurt om te leren vliegen.

Is er misschien iemand die in de omgeving van bergen op zoom vliegt met heli's?

Ik heb de tail boom en de fly bars een beetje terug gebogen, of is het slimmer om hiervoor een nieuwe set te bestellen?

Voordat ik opsteeg ging de heli met zijn tail naar rechts draaien, maar na tegensturen en ongeveer 50 cm hoogte te hebben gemaakt was dit voorbij en hing hij voor die paar seconden mooi in de lucht,totdat de wind toesloeg........

Hoi, Berghen, leuk om te horen dat je ook net ben begonnen met een HBFP ( als ik het goed begrepen heb ).
Nu ben ik sinds heel kort aan het stoeien met een Walkera HM1#A ( CP ) maar was me te moeilijk en heb net een HB gekocht.
Ik vlieg nog niet, kan niet echt hooveren maar ik zou wel graag binnekort
een keer bij komen kijken. De reden waarom is omdat mijn HB niet echt lift zie ook mijn topic een-esky-honeybee-fp-erbij-maar-stijgt-nauwelijks
Ik woon zelf in Putte dus ben zo op en neer.
Ik stuur je even een PB

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje heb dit topic doorgescand, maar ik vroeg me af welke andere (dus niet de Esky zelf) 11.V LiPo's in de Esky HB FP2 passen. Met welke andere LiPo's hebben jullie ervaring of zijn een goede aanrader? Ik heb al vele LiPo's gezien of o.a Hobbking, maar veel zijn allemaal te breed/hoog om in de Honeybee te passen. Met mijn digitale schuifmaat meet ik toch max 34 mm breedte en de hoogte is natuurlijk nog minder.

iet er netjes uit!

Vandaag zelf weer even poging gedaan.
Resultaat:
2 gebroken push rods
2 kapotte rotor bladen
en een scheve tail boom

Ben er nu achter dat je wat sneller gas moet geven zodat hij makkelijker opstijgt, en daardoor minder raar doet.
Heb trouwens de push rods vervangen door 2 O ringen, werkt echt perfect.
Weet zeker als ik nieuwe push rods erop had gezet dat ik ze weer zou hebben gebroken.
De schade komt puur doormezelf, heb ongeveer 5x5 meter in de tuin vrij, en vlieg zonder trainingsgear ( trainingsgear komt morgen binnen)

Ga binnenkort als hij weer gemaakt is en voorzien is van de trainingsgear naar een grote open ruimte zoeken hier in de buurt om te leren vliegen.

Is er misschien iemand die in de omgeving van bergen op zoom vliegt met heli's?

Ik heb de tail boom en de fly bars een beetje terug gebogen, of is het slimmer om hiervoor een nieuwe set te bestellen?

Voordat ik opsteeg ging de heli met zijn tail naar rechts draaien, maar na tegensturen en ongeveer 50 cm hoogte te hebben gemaakt was dit voorbij en hing hij voor die paar seconden mooi in de lucht,totdat de wind toesloeg........

Ik heb gisteren een bericht geplaats alleen had het idee dat het verwijdert was, vandaar deze test.

Heb al mijn onderdelen binnen gekregen, gelijk alles gerepareerd.
Trainingsgear eronder. Voelt gelijk een stuk veiliger.
Kwam erachter dat mijn 4in1 verkeert stond afgestelt. Lijk wel of die chinezen handleidingen maken zoals ze lezen.......:confused:

had ik eindelijks besloten om een HBFP v2 te gaan kopen, blijken die dingen overal uitverkocht te zijn.. alleen bij 1 site in HK heb ik hem gezien dat ie nog op voorraad is.. alleen 34 euries verzending... nah.

flink balen! :(

@berghen; bedankt voor de link! :D maar helaas ook daar uitverkocht.. 3 rode sterretjes :(

@indoorvlieger; MP ben ik niet zon voorstander van qua heli's. er staat er wel nog 1 nieuw in doos op. ene rc hellevoet bied die aan.. als ik op de webshop kijk van de gelijke naam zijn ze daar ook uitverkocht.. raar.. heb hem wel een mail gestuurd.. afwachten.

ik hoorde van de man bij hobbymaniac dat hij al in dec 2009 een bestelling heeft gedaan bij esky, maar tot op heden nog niets ontvangen.. hoezo levertijd :confused::mad:

edit; ook die van MP is uitverkocht :S

Laatst bewerkt:
Matthewo, had je al gekeken op Vnix? Ik zag hem daar ook staan en zag niet iets staan dat hij tijdelijk niet in voorraad is. Hoewel je dat ook zou kunnen zien als je miss doorklikt na je winkelwagen en bijna gaat betalen..

Hey matthewo, heb je opnieuw een pm gestuurt. Was vergeten dat ik de keuze had uit 2 winkels. Jammer dat hij bij die een uitverkocht was.
Mocht je bij die andere webshop die ik je heb gestuurt er nog 1 te pakken kunnen krijgen, zou ik bij die andere webshop je spullen bestellen. Is 1 van de goedkoopste en heeft alles wel op voorraad en na meestal 1 a 2 dagen ligt het spul in de bus.

Vandaag mijn eerste accu leeg gevlogen zonder te crashen!!!:p
Met trainingsgear gaat het veel beter, weet niet of het iets toevoegt of dat er iets met de hersens gebeurt waardoor je toch een stuk zekerder begint.

gratz.. berghen :D

Vnix ook neit op voorraad en in de link van Berghen kost te veel.
ik moet maar gewoon even wachten..

mijn voorkeur gaat uit naar de set van hobbymaniac.. die is goed qua prijs en lees er veel goeds over :D voorlopig men Lama v4 maar even verder vliegen.

gisteren had ik trouwens een defecte lipo en wou hem laten ploffen.. heb er 5 schoten met mijn wedstrijdbuks op gelost met 3 verschillende soorten kogeltjes.. het resultaat? een paar deukjes in de verpakking maar geen vlammen.. zijn toch sterker dan ik dacht die lipo's :D

Ik heb mijn HB FP v2 (uitverkocht) bij rc4me.nl gehaald .(en een shitload aan onderdelen). toch best nog wel moeilijk. Het sturen gaat zoveel anders dan mijn lama. Draaien naar links/rechts is omgedraaid. (kan dat niet anders? of is dat normaal)

Kom niet verder als een beetje hoveren op 50-60 cm hoogte. Op gras is dit echt niet te doen vanwege de staartrotor.

En is er misschien een permante oplossing voor die control link (dingen kosten maar 0,95 euro) maar heb er nu al 5 setjes door heen gejast.
000188.jpg

Ik heb mijn HB FP v2 (uitverkocht) bij rc4me.nl gehaald .(en een shitload aan onderdelen). toch best nog wel moeilijk. Het sturen gaat zoveel anders dan mijn lama. Draaien naar links/rechts is omgedraaid. (kan dat niet anders? of is dat normaal)

Kom niet verder als een beetje hoveren op 50-60 cm hoogte. Op gras is dit echt niet te doen vanwege de staartrotor.

En is er misschien een permante oplossing voor die control link (dingen kosten maar 0,95 euro) maar heb er nu al 5 setjes door heen gejast.

Zit er geen reverse knop op je zender, zodat je de kanalen kan omzetten? Lijkt me zwaar irrirant inderdaad als je heli precies contra reageert op je stuurcommando's. Dat moet op te lossen zijn.

Back