De nieuwe honey Bee FP

Ben al aan het rondneuzen geweest voor een solo pro.
Kosten inderdaad 80 rtf en met koffer 100 euro.Ik denk dat het een ideaal helitje is voor mij.

Ik zou dan zeker de koffer versie nemen. Je hebt dan een extra accu, een lader waarmee je 2 accu's tegelijk kan laden, een praktische koffer waar alles netjes in past, en 2 reserve rotorbladen voor 2 tientjes meer. Dat kost die koffer los al bijna...

Door oplichting door aerotronic.nl (bestelling betaald maar nooit ontvangen, zelfs geen antwoord) geef ik er de brui aan en verkoop ik men HBFPV2. Deze heeft heel wat xtreme upgrades, dus ik denk dat ik best in losse onderdelen verkoop.

Iemand interessen i:
-2 lipo's 3s 800 mA esky
-lipo lader
-servo
-transmitter
-servo's
-... kortom behalve center hub set ontbreekt op dit moment

xtreme upgradse:
-composite blade grip
-metal paddle control frame
-metal swash plate

Indien interesse in onderdelen (of alles in 1 keer voor spare parts), PB me, verzend van uit belgië.

ps: ik weet dat er ook een verkoop topic is, maar relatief gezien zullen hier toch de meest geïnteresseerden komen lezen

Waarom bel je dat studentje gewoon niet even op. Wellicht krijg je z'n vader, kan je hem meteen even succes wensen ...........
Stoppen no way
Groet
Martin

Ik kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad met heli-vliegen door zo'n ervaring, maar uiteindelijk straf je jezelf door het slechte gedrag van een ander. Kunnen trouwens je mailtjes niet in de spam bak terecht zijn gekomen? Je kan ze ook bellen, zal misschien even wat kosten, maar als je daarmee alsnog je gelijk kan halen, levert het uiteindelijk een heleboel op, zeker als je daardoor dit af kan sluiten en het vliegen weer kan oppakken en er plezier aan beleven.

Precies. In België heb je bijvoorbeeld Rc-kix, waar ze altijd zeer snel en netjes reageren op vragen en problemen. En zo zijn er vast nog wel meer. Misschien een paar euro duurder, misschien dat niet eens, maar wel met de support die je in deze hobby soms nodig hebt.

Hoi allemaal,
Ik heb sinds vandaag mijn Honeybee FP v2. Leuk ding!
Ik lees overal op internet (en ook in dit topic) goede verhalen over de Superblades en superpaddles. Wat is het (merkbaar) verschil tussen deze en de fiber reinforced blades van xtreme ? Ik ben een beginner qua helicopters en ik heb er dus ook nog niet zo veel verstand van.

Wel schijnt je heli een heel stuk stabieler te zijn met de superblades. Vandaar mijn vraag.

Oh, en is er toevallig ook nog een adresje waar ze in nederland ergens te krijgen zijn? Op de site zie ik namelijk alleen hun verkoop punt maar, welke in amerika is. Of heeft iemand ze toevallig nog liggen? Het liefst de EZ variant, omdat ik een echte beginner ben. Of zijn de XP ook goed te doen?

En zijn er toevallig verder nog aan te bevelen upgrades?

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,
Ik heb sinds vandaag mijn Honeybee FP v2. Leuk ding!
Ik lees overal op internet (en ook in dit topic) goede verhalen over de Superblades en superpaddles. Wat is het (merkbaar) verschil tussen deze en de fiber reinforced blades van xtreme ? Ik ben een beginner qua helicopters en ik heb er dus ook nog niet zo veel verstand van.

Hoi,
De FP V2 is idd een erg leuk ding en naast de gebruikelijke frustratie zul je er ook heel veel plezier mee beleven.
Ik vind de superblades nog stabieler. De EZ zijn het stabielst en laten je rotor wat langzamer draaien. Iets minder schade bij je crashes. EZ gaan ook niet zo snel in voorwaardse vlucht over. Goede oefen hover bladen. Voor gewoon wat rond vliegen vind ik EZ niet geschikt. Oefen je buiten dan vallen EZ bladen ook af. Ze reageren echt heel erg op het kleinste zuchtje wind.

XP vind ik zelf het fijnste. Zeer stabiele hovers en vliegen als een ........

RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

En zijn er toevallig verder nog aan te bevelen upgrades?
Wanneer je tail motor op is een cp3 dd tail motor, propellor en koelrib.

Thanks voor de link :) Ik heb een CF Flybar, superpaddles en superblades xp besteld. Ben benieuwd hoor :)
Die DD motor, maakt dat veel verschil? De prijs valt behoorlijk mee.
Leuke site heb je trouwens, veel interessante dingen over de honeybee :p

Wat een gave site met veel leuke filmpjes en handige info.

Begin net met de HBFP v2 en bak er nog weinig van maar dat komt wel.

Ik heb wel geleerd dat de fuse mod eigenlijk een must is, heb al wat zekeringen zitten solderen.

Die tailmotor upgrade wil ik ook gaan doen wat heb ik dan nodig, ik kan nergens een tailmotor van een cp3 vinden maar misschien kijk ik niet goed genoeg.

Groeten.

Nou, zonet weer eventjes rustigaan buiten geprobeerd. Helaas na bijna een accu leeg gevlogen te hebben schade. Niet veel, enkel een Ring-like Push-rod. 0,75 euro dus. Op de site stond 'nog enkele in voorraad', en ik heb er 3 besteld. Nu maar hopen dat ze er nog 3 hebben ;)
Worden die trouwens per 2 geleverd? Op de foto zie je er namelijk 2 staan maar bij de beschrijving zie ik niets.

@Lochii: Dat had ik nou ook. Erg vervelend, maar de kracht moet ergens naar toe.
Wat je ook kan doen, en dat heb ik ook gedaan, is om bij de Gamma of iets dergelijks rubberen O-ringen te halen.
Werkt echt top, al een paar keer over de kop gegaan(2x achter elkaar) maar niks gebroken of gebogen.

Ik heb er reeds een rubberen ringetje omheen gedaan. Lijkt inderdaad prima te werken. Kan ik vanavond er nog een accu-tje doorheen jassen ;) Bedankt voor de tip.

Wat een gave site met veel leuke filmpjes en handige info.

Begin net met de HBFP v2 en bak er nog weinig van maar dat komt wel.

Ik heb wel geleerd dat de fuse mod eigenlijk een must is, heb al wat zekeringen zitten solderen.

Die tailmotor upgrade wil ik ook gaan doen wat heb ik dan nodig, ik kan nergens een tailmotor van een cp3 vinden maar misschien kijk ik niet goed genoeg.

Groeten.

Voor CP3 stuff kijk ik meestal op Honey Bee CP3

DD tail motor + prop + coolrib
De koelrib is anders dan die van de standaard V2 vandaar dat hij vermeld staat.

En bedankt voor de complimenten, ik vind hetzelf ook een leuke site :p

Je heb net een pakketje onderdelen van me gekocht.
Daar zitten ook wat o-ringetjes bij van een bruikbare maat.;)

Dat zag ik inderdaad op de foto ;)
Ik heb er nu nog even een elastiekje om zitten. Werkt ook wel redelijk alleen rekt het een beetje waardoor bij de wat hardere landingen de blade mount los schiet van de lagertjes.

Gisteren avond nog 2 accu's in de straat leeg gevlogen. Het was bijna windstil, en was echt goed te doen.
Ik heb hier helaas niet een super grote ruimte, dus als ik vond dat ik te dicht in de buurt van de struiken kwam dan gooide ik het gas dicht.
Toch wel regelmatig hovers van een seconde of 5-10 gehad.

Ik ben benieuwd wat die superblades en superpaddles gaan doen.:p

Toenstraks helaas mijn flybar stiffner in tweeën gevlogen. Laat ik nu toevallig nog een plaat 0.3mm carbon fiber in de schuur hebben liggen.
Creativiteit ten top: CF Flybar stiffner.

Gemaakt uit 2 lagen 0.3mm CF. Geloof me, dit is haast niet te buigen. Denk niet dat ik deze ooit stuk ga vliegen ;)

Ik durf het bijna niet te vragen:
Zou je voor mij ook 2 stiffeners kunnen maken?
GruSS aus Wijchen
Eric

Ennuh veel plezier deze week bij de zomerfeesten!

Ik zal kijken of ik er aankomende week zin in heb HBFP NL, wel even kijken of ik ergens een stofkapje kan vinden want dat dremelwerk in CF is niet echt gezond geloof ik. Voor die van mij had ik maar gewoon even een doek voor m'n mond geknoopt.

Zoals je op de foto ziet is hij niet helemaal recht, maar aangezien hij midden op de rotorkop zit lijkt me dat qua balans niet zo erg. Vooral omdat CF zeer licht is.

Back