De nieuwe honey Bee FP

Afgelopen week had ik mijn landings gestel stuk gevlogen. Tevergeefs heb ik geprobeerd te lijmen en met ijzerdraad de boel weer goed te maken, maar dit mocht niet baten. Toen heb ik besloten om Superskids 400 te bestellen. Landing skids die op meerdere heli's passen.

Ze zijn wel een slagje groter dan de originele, maar dat maakt het landen alleen maar makkelijker, toch? ;) Ook zijn ze wellicht iets zwaarder dan normaal maar daar lig ik ook niet zo wakker van, geef me enkel meer stabiliteit buiten.

Helaas werkt het weer niet bepaald mee, dus vliegen met de honeybee komt er niet van. Gelukkig is de Blade mSR binnen, zoals je kan zien zijn de accu's weer aan het laden. Ik ga met elke accu vooruit :)

superskids400.jpg

Oh en let niet op de rommel :P

Mods die ik nu er op heb zitten:
Superblades XP
Superpaddles
CF Tailboom
Superskids 400
Metal paddle control frame

Ik heb nog meer onderdelen hier liggen die ik een tijdje terug overgekocht heb (metal swash etc) maar die bevestig ik binnenkort wel een keer.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een flink stukkie ruimte wat je daar hebt zeg!
Heb zonet ook maar de metalen swashplate er op gezet, en ik kon het niet laten om buiten even te testen. Mijn eerste keer zonder trainings kruis!

Het ging even met vallen en opstaan (trimmen), maar uiteindelijk heb ik een accutje zonder grote problemen kunnen vliegen. De landing skids voelen veel beter aan, en het landen gaat vele malen makkelijker. Als je beginner bent kan ik deze dus wel aanraden. Ook zijn ze wat soepeler en veerkrachtiger dan de standaard skids.

Ik heb een beetje tail-in gehovered in de straat en kreeg er al echt plezier in. Helaas trekt het nu dicht hier en ik verwacht dat het elk moment gigantisch gaat regenen. Geeft niet echt, want de accu's waren ook leeg ;)

Stukje bij beetje ga ik vooruit. Binnenkort denk ik wel een flybar van een Trex 450 bestellen. Deze is volgensmij dezelfde lengte als die op de Honeybee, maar veel sterker. Deze was namelijk lichtelijk gebogen, en heb ik op het oog weer recht gemaakt.

Het heeft een tijdje geduurd voor ik deze bee de lucht in kon sturen, maar nu begint de heli volgensmij wat steviger te worden en kan de fun beginnen.

Erik als je een keer binnen wilt hoveren, laat maar weten hoor.

Gr
Eric

Lijkt me leuk hoor :) Je kan er alleen maar wijzer van worden. Nijmegen is echter niet binnen handbereik, toch nog een eindje weg :p Ik ben op het moment even aan het kijken of ik de direct-drive tail op een andere wijze kan bevestigen. Ik kreeg bij mijn carbon tailboom een paar kunststof verloopjes mee waarmee het ging, alleen die zijn beiden al afgebroken. Toennet deed de staart namelijk nogal zenuwachtig, dat hij na het corrigeren terug ging sturen of zo. Het was niet de gyro gain, dat heb ik al geprobeerd. Ik denk dat het komt omdat de standaard staartrotor last had van de wind ofzo.

Edit:
2__18_ms1.rvf_18.jpg

Het middelste dingetje, die heb ik op wonderbaarlijke wijze al 2 gesloopt :( En het ging niet eens hard.
Oja dit is de Xtreme direct drive tail.

Edit 2:
Opgelost! :) Gewoon de standaard tail rotor mount gebruikt, en de gear weg gehaald. Alleen nog even solderen.
dd.jpg

Edit 3: Oh zo heb jij het ook gedaan zie ik net op je website :)

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,
Ik heb sinds kort ook een Honey Bee FP2
Nu wil ik de zekeringmod gaan doen aangezien ik ermee wil gaan vliegen.
Maar ik kwam onderstaande tegen
Klikkie
Dit is dus een normale auto zekering maar dan in de automaat vorm, dus knopje induwen en hij werkt weer.
Mijn vraag, zou ik deze kunnen pakken?

Je link doet het niet Peterke. Als je bij conrad een product bekijkt, staat er aan de rechterkant iets van 'Klik hier voor de directe productlink'. Die link hebben we nodig.

Hey Erik
Ziet er netjes uit die staart.

Heb je een voorkeur voor een avond?

Vandaag 2 accu's leeg geprobeerd te hoveren. Langste wat ik bleef hoveren was een seconde of 20... Helaas brak de skid af, met training gear en een val van 10 cm uit de lucht.. dus even vast getiewrapped en geplakt.
Paar landingen later krak andere kant eraf.. die dingen kunnen dus ook niks hebben, Nu maar superskids 400 besteld. Hoop dat die stukken steviger zijn.

Maar voor de eerste keer vliegen vond ik het wel goed gaan. En heb me vooral goed vermaakt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo vandaag weer 3 lipo's leeggevlogen.
Bij de laatste lipo heb ik 3/4 ervan gehoverd zonder te landen.
Tail in is een eitje nu, nose in is toch ff wennen aangezien de controls omgegooid worden. In totaal nu 9 lipo's leeggevlogen.
De skid heb ik gefixed met krimpkous. Volgens mij had ik dat ergens gelezen gepost door HBFP NL. Ook heb ik de buitenste bolletjes van de swashplate gebruikt, nu reageert hij tenminste lekker.

Wat ook grappig was er was constant een vleermuis rondjes aan het draaien boven mijn honey bee, dacht waarschijnlijk dat het een prooi was...

Btw Plaatje van mijn fusemod Met Automatische Zekering! Allen nog niet nodig gehad :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Ik heb een vraagje. Mijn Xtreme staartmotor heeft een tikje gehad, en dus liep de staartmotor op 1 punt wat stroever. Ik heb daarom dus een CP3 staartmotor besteld, gemonteerd en uiteindelijk geprobeerd af te stellen. Ik zit nu enkel met een probleempje, want hoe ver ik de proportional ook draai, ik heb zelfts de trim nog nodig (maximale uitslag), en ik moet met de rudder stick tegensturen wil ik de staart recht kunnen houden. Doe ik iets verkeerd? Ik gebruik er de staartrotor van Xtreme op.

Heren,

Ik heb een vraagje. Mijn Xtreme staartmotor heeft een tikje gehad, en dus liep de staartmotor op 1 punt wat stroever. Ik heb daarom dus een CP3 staartmotor besteld, gemonteerd en uiteindelijk geprobeerd af te stellen. Ik zit nu enkel met een probleempje, want hoe ver ik de proportional ook draai, ik heb zelfts de trim nog nodig (maximale uitslag), en ik moet met de rudder stick tegensturen wil ik de staart recht kunnen houden. Doe ik iets verkeerd? Ik gebruik er de staartrotor van Xtreme op.
Zet je de heli wel uit als je aan de proportional draait?
Als je de lipo er aan laat zitten hebben je veranderingen geen effect.

Ik bedenk me net dat de Xtreme prop gemaakt was voor met de klok mee draaien en de cp3 prop is gemaakt voor tegen de klok in draaien.

Geen idee of de huidige extreme staart bladen nog altijd voor met de klok mee draaien zijn ontworpen.

Anders kunnen we even mijn cp3 propje erop zetten, weet je gelijk het verschil :)

Dat zal het vast zijn HBFP NL. Ik wist niet dat je hem uit moest zetten. Naar mijn idee deed de proportional inderdaad vrijwel niets. Ik ga het zo even proberen.

Edit: Yes, dat was het probleem. Ik wist dit niet :-s Ik draaide het ding beiden kanten op maar het leek inderdaad weinig tot geen effect te hebben. Ik heb de motor hier in mn kamer rustig op toeren laten komen en de staart loopt nu niet weg. Super!

Laatst bewerkt:
Back