De nieuwe honey Bee FP

Ik zal kijken of ik er aankomende week zin in heb HBFP NL, wel even kijken of ik ergens een stofkapje kan vinden want dat dremelwerk in CF is niet echt gezond geloof ik. Voor die van mij had ik maar gewoon even een doek voor m'n mond geknoopt.

Zoals je op de foto ziet is hij niet helemaal recht, maar aangezien hij midden op de rotorkop zit lijkt me dat qua balans niet zo erg. Vooral omdat CF zeer licht is.

Safety first!
Zolang de gaatjes op de goede plek zitten en het allemaal past lijkt het me helemaal geen probleem dat er iets niet helemaal recht is.

Helemaal top dat je ze voor me knutselen :cool:

Netjes gevlogen. Je vangt het opkomen van de neus bij het terug nemen van snelheid, wat zo typisch is voor een FP, goed op. Lekkere circuitjes, moet lekker vliegen zijn geweest. :D

Ik heb al even niet meer gevlogen met mijn FP.. De wind is er niet echt naar, maar vooral ook omdat ik moet achterhalen wat nu exact het probleem bij mijn honeybee is. Hij schudt flink (je ziet de rotorkop gewoon vibreren en je voelt het ook als je hem vasthoudt, en ik krijg hem niet lekker getrimd. De wind maakt het nog lastiger helaas.

Ik heb inmiddels de tweede staartbuis krom gevlogen, en heb vandaag een carbon staartbuis besteld. Ook heb ik bij een andere winkel superblades, superpaddles en een CF flybar besteld. Die gaan maandag weer open (vakantie) en hoop dat ze die zo snel mogelijk verzenden.

Geduld, geduld .. :(

Ik heb al even niet meer gevlogen met mijn FP.. De wind is er niet echt naar, maar vooral ook omdat ik moet achterhalen wat nu exact het probleem bij mijn honeybee is. Hij schudt flink (je ziet de rotorkop gewoon vibreren en je voelt het ook als je hem vasthoudt, en ik krijg hem niet lekker getrimd. De wind maakt het nog lastiger helaas.

Ik heb inmiddels de tweede staartbuis krom gevlogen, en heb vandaag een carbon staartbuis besteld. Ook heb ik bij een andere winkel superblades, superpaddles en een CF flybar besteld. Die gaan maandag weer open (vakantie) en hoop dat ze die zo snel mogelijk verzenden.

Geduld, geduld .. :(

Klinkt als een kromme hoofd as ;)

Ik heb er even snel een filmpje van gemaakt. Het vibreren zie je op de film niet echt, maar je hoort het wel en aan de heli zelf voel je het ook. De hoofdas heb ik nieuw uit de verpakking gehaald dus dat lijkt me stug? :x De flybar is (volgensmij) ook niet helemaal recht meer, daar zou het probleem toch ook kunnen zitten? Die gaat in elk geval vervangen worden door carbon fiber.
_nNDisRUJHU[/media] - Vibreren rotorkop

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er even snel een filmpje van gemaakt. Het vibreren zie je op de film niet echt, maar je hoort het wel en aan de heli zelf voel je het ook. De hoofdas heb ik nieuw uit de verpakking gehaald dus dat lijkt me stug? :x De flybar is (volgensmij) ook niet helemaal recht meer, daar zou het probleem toch ook kunnen zitten? Die gaat in elk geval vervangen worden door carbon fiber.
_nNDisRUJHU[/media] - Vibreren rotorkop

Als ik aan mijn hoofdas twijfel haal ik hem eruit en vervang ik hem.
Is het probleem opgelost dan is dat mooi.
Globaal kun je ook zien of hij krom is door hem bv op een glazen plaat of spiegel te laten rollen. Toch ook is deze manier niet waterdicht.

Martin heeft het goed gezien, je paddle staat wel een beetje bizar omhoog ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Oké de paddles heb ik weer recht en vast gezet. Geen resultaat. Wel heb ik nu de flybar los geschroefd, en deze is niet recht meer. Ik ga eerst de CF flybar, paddles, staartbuis en blades afwachten. Mocht de vibratie er dan nog zijn ga ik een nieuwe hoofdas bestellen. Deze is toch maar 2.99 ;)
Bedankt in elk geval.

Ik heb de hoofdas eruit gehaald en deze lijkt perfect recht te zijn. Ik wacht even alle spulletjes af (wordt begin volgende week, mits de winkel snel verzend) en dan laat ik 't weten.

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes over de Honey bee FP.

Ik ben opzoek naar een leuke FP heli om verder te oefenen na mijn lama v4.
Nu heb ik binnen niet veel ruimte, dus wil er graag 1 waarmee je ook goed buiten kan vliegen.
Heb bijv. wel de funcopter gezien, maar deze is wel heel duur, en dan zit er ook geen zender bij en zo. Deze kan wel goed buiten vliegen, en kan tegen een stootje.

Kan je met de HBFP2 ook goed buiten vliegen?
Ik snap wel dat er niet heel veel wind moet staan, maar met mijn lama moet het haast windstil zijn al ik een beetje buiten wil vliegen.

Hoelang kan je er ongeveer mee vliegen op 1 lipo?

Alvast bedankt voor de reacties!

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een HBFP v2 nu ongeveer 2 maanden. Eerst ook een coax het verschil vond ik zeer groot, maar het is wel te doen.
Met een windje is hij gewoon te vliegen alleen moet je wel rekening mee houden dat de wind hem wel is mee wilt nemen. Maar ik hoover ook gemakkelijk tegen de wind in. (Gaat gewoon hard) De vliegtijd is ongeveer 10minuten met de standaard lipo. Zelf heb ik er wel een liposafer onder gehangen zodat ik niet steeds de tijd in de gaten hoeft te houden, en de lipo`s in goede conditie blijven.
De laatste windsnelheid waar ik mee heb gevlogen was 2.

Nou, ik oefen nu regelmatig met de FMS simulator. Gaat redelijk, hoveren gaat me prima af (met de staart naar me toe), en ik probeer nu telkens een klein rondje te vliegen en vervolgens de heli weer onder controle te krijgen om te hoveren. Wel ben ik op zoek naar een betere sim maar jammergenoeg zijn dat allemaal opties die 100+ euro kosten, en waar je persé hun eigen adapter of zender voor moet hebben. Balen. Maargoed we doen het dan maar met wat we hebben.

Gisteren de carbon fiber tailbone op mijn HB gezet. Nog niet mee gevlogen omdat ik de CF flybar wil afwachten.

Nou, ik oefen nu regelmatig met de FMS simulator. Gaat redelijk, hoveren gaat me prima af (met de staart naar me toe), en ik probeer nu telkens een klein rondje te vliegen en vervolgens de heli weer onder controle te krijgen om te hoveren. Wel ben ik op zoek naar een betere sim maar jammergenoeg zijn dat allemaal opties die 100+ euro kosten, en waar je persé hun eigen adapter of zender voor moet hebben. Balen. Maargoed we doen het dan maar met wat we hebben.

Gisteren de carbon fiber tailbone op mijn HB gezet. Nog niet mee gevlogen omdat ik de CF flybar wil afwachten.

Mmm ik vlieg met de oude versie van Aerofly prof deluxe.
Heeft geen USB geval nodig.
Tevens zit hier een LMH corona 120 model in. Dat is ook een FP heli, en daarmee ben ik druk aan het oefenen.

Blijkbaar is er ook Aerofly 5 uit, maar ja, die kost volgens mij 200+ euro

Aerofly heb ik ook geïnstalleerd maar ik krijg de zender daar niet goed gecalibreerd. Hij blijft maar automatisch omhoog gaan en rondjes tollen. Veel geprobeerd maar niets hielp.
Ook geeft hij standaard, minimaal al 50% throttle wat ik niet weggewerkt krijg.
Jammer, want aerofly is zeker een mooier programma als FMS.

Aerofly heb ik ook geïnstalleerd maar ik krijg de zender daar niet goed gecalibreerd. Hij blijft maar automatisch omhoog gaan en rondjes tollen. Veel geprobeerd maar niets hielp.
Ook geeft hij standaard, minimaal al 50% throttle wat ik niet weggewerkt krijg.
Jammer, want aerofly is zeker een mooier programma als FMS.

Welke zender heb je dan? Ik heb een Esky zender van mijn lama V4.
misschien even goed calibreren en dan met je wel wat settingen wijzigen.

ja hij geeft 50% throttle bij alle CP modellen bij mij.
Dus als ik standaard gad naar beneden heb, geeft hij eigenlijk vol gas omlaag. Bij die LMH gaat het wel goed bij mij, en doet hij hetzelfde als bij mijn Lama.

Mocht je meer willen weten qua instellingen PB maar effe, dan stuur ik je mijn settings wel even.

Ik zit te denken om een HBFP2 te halen.

Nu zie ik hier wel een aardige aanbieding.
Dan heb ik gelijk wat onderdelen en een extra lipo.
(of weet iemand nog ergens anders een goede aanbieding?)

Alleen wat is handig om nog meer achter de hand te hebben? welke onderdelen gaan snel stuk bij een crash (neem aan dat dat wel gaat gebeuren )?
Kan iemand een lijstje geven met de must have spare parts?

Tevens las ik ook dat je bijv. een 1000 mAh lipo kan gebruiken. Kan je ook nog zwaarder of wordt dat afgeraden?

alvast bedankt voor jullie hulp.

Zou zeker niet zwarder gaan. Let even op de gewichten die verschillen nog al per merk. Bijvoorbeeld
E-Sky LiPo 3S 11.1V- 800mAh, 20C, 63 gram
E-Sky LiPo 3S 11.1V- 1000mAh, 20C, 95 gram
Hyperion LiPo G3 CX–3S 11.1V-1100mAh, 25C 88 gram

Kan volgens mij zeker goedkoper. Gewoon even google-en
Groeten
Martin

Hallo,

ik heb onlangs m`n eerste helicopter gekocht, een HB fp2,
normaal zou deze toch de lucht in moeten gaan naarmate ik meer gas geef,
de mijne echter trekt dan nog op de grond enorm naar links, wat kan ik hieraan doen?

gr.

Back