De snelle avonturen van WdeW

Hoe staat het hier eigenlijk met de avonturen?
De Massimo vliegt weer voor het eerst dit jaar.
Een Magic (opvolger van de Curare) ben ik, na overleg met Arnoud, aan het voorzien van een betere aandrijving. Dat wordt de alledaagse kist.
Daana wordt de WdeW 3.0 (vleugels van Look) afgebouwd.

De FR-Sky wordt binnenkort in gebruik genomen.

En er staan nog drie andere kisten op de nominatie om te bouwen danwel af te bouwen.
Vandaag op ProWing diverse onderdelen en KST-vleugelservo's gekocht.
HobbyWing regelaars besteld bij een of andere Ali.

Langzaam maar zeker komt er weer wat schot in een paar zaken.
Helaas is het tuinseizoen ook weer begonnen: verven, verticuteren, bemesten, hagen snoeien en nog meer. Helaas voor mij erg saai werk.

Inmiddels is het gelukt om de (voor mij) nieuwe FRSky aan de praat te krijgen. Zij praat zelfs terug tegen mij. Knap heh!?
Deze zender gaat in eerste instantie vliegen met een tweedehands Magic. De laatste wordt op dit moment grondig onder handen genomen.
Het plan is om op termijn de Multiplex zender weg te doen.

Verder heb ik bij Look een fraaie kit van zijn Coyote gekocht. Deze kun je zien als een speed-zwever. Hij kan zowel langzaam (altijd handig bij het landen) als behoorlijk snel vliegen. Voor mijn gevoel, hetzelfde idee als de kit van Haager.
20250514_083954.jpg
20250512_221118.jpg

Laatst bewerkt:
Ow kijk…. Je hebt al een Coyote :thumbsup:
Deze had 1400mm span toch ? Dit ziet er leuk uit en ook wat meer een hotliner dan een pylon racer
Zon eentje wil ik ook wel eens bouwen en vliegen… een passende motor is al besteld haha :p

Ow kijk…. Je hebt al een Coyote :thumbsup:
Deze had 1400mm span toch ? Dit ziet er leuk uit en ook wat meer een hotliner dan een pylon racer
Zon eentje wil ik ook wel eens bouwen en vliegen… een passende motor is al besteld haha :p
Klopt, hij is 140cm span. Een hotliner? Ja, geef het beestje maar een naam. Het hoeft niet allemaal keihard te gaan.
Ik ben ook geen twintig meer ;) (wel een jaar of vijtig ouder).
Ben ik harstikke gek? Misschien wel. Maar het zijn allemaal leuke bezigheden.

Ik ben de servo's voor de aileron's aan het aansluiten, bij de nieuwe WdeW.
Op de aileron zette ik meestal een door-en-door kunststof heveltje. Ik heb echter alleen nog maar grote lompe exemplaren liggen.
Wat is voor de Avionik heb zijn carbon hoorntjes, maar die hebben geen plaatje voor aan de onderkant van de aileron. Die grote kunststof hoorntjes hebben dat wel. Zouden die kleinere carbon dingen goed vast blijven zitten in een aileron van balsa+glasweefsel+schuim?
Of kan ik beter kleinere kunsstof hoorntjes bestellen met een onderplaatje?

Back