Dutch Tamiya Challenge 2012

Of in het kader van "niet reageren, dan wil je zeker ook geen wedstrijd"
oftewel geen intresse misschien? :rolleyes:

Maar dat denk ik niet, want wie wil er nou geen DTC, toch.........?;)

Rene

Even voor de duidelijkheid, deze opmerking was NIET negatief bedoelt,
maar als er meerdere mails verstuurt worden vanuit de DTC en er komt geen antwoord..........:( (einde discu-dinges, toch.......)

Heb zelf nog nooit bij de AMCA gereden, lijkt me wel interresant met een mini, succes Marten met de Mini-Z wedstrijd en we horen wel hoe het is afgelopen ;)

verder met het betere nieuws,
De figuurlijke kogel is door de spreekwoordelijke kerk ;) , we gaan dit jaar DTC rijden in de mini klasse (sorry Roy geen F1)

Heb alleen wat vraagjes:

Mag er met Li-Po gereden worden en mag je de uitsparing in het chassis voor de accu aanpassen zodat er ook 'rechthoekige' pakketen in passen?

En waar kan ik iets over de regelementen vinden ivm de aanschaf van de mini (weet alleen nog niet welke :confused:)

Rene

@Rene....Mocht je daar niet uitkomen en of niet voldoende info daar terug kunnen vinden, kan je mij altijd nog een mailtje sturen als je met de M03 gaat rijden;)
Kan je daarover nog wel wat tips geven.
Let wel goed op het regelement van afgelopen jaar.
Als je dat aanhoud zit je zeker goed.

mvg Roy

De M-06 is het enige M-chassis wat een “blokformaat” LiPo kan huisvesten, zonder modificaties aan het chassis. Het heeft ook geen enkel nut om te gaan zagen in het chassis, omreden die ‘Bart Banaan’ ook al aangaf, en veel reglementen laten dit ook niet toe.

Laatst bewerkt:
@René H. misschien is dit een leuke deal als je van plan bent om een M-series auto te gaan rijden. Ben zelf een beginner en dus opzoek naar een eerste auto (word een TT-01 of M-series, zie mijn topic "Beginner onroad electro tourengwagen...") en kwam deze deal tegen op eBay:
Tamiya - Mini Cooper XB M-03 Chassis RTR - 57742 | eBay

Of anders is een van deze misschien ook wel wat:
Fiat 500 XB (R2R,1:10) - On-road auto's - Conrad Electronic

of

Tamiya - 58368 1/10 Suzuki Super Swift 1600 FWD Kit - TAM58368 - Active Powersports

Ik dacht misschien ben je geinteresseert.
Ik hoop niet dat ik dit topic nu vervuil of kaap. Dat is namelijk niet mijn bedoeling... ;)

@René H. misschien is dit een leuke deal als je van plan bent om een M-series auto te gaan rijden. Ben zelf een beginner en dus opzoek naar een eerste auto (word een TT-01 of M-series, zie mijn topic "Beginner onroad electro tourengwagen...") en kwam deze deal tegen op eBay:
Tamiya - Mini Cooper XB M-03 Chassis RTR - 57742 | eBay

Of anders is een van deze misschien ook wel wat:
Fiat 500 XB (R2R,1:10) - On-road auto's - Conrad Electronic

of

Tamiya - 58368 1/10 Suzuki Super Swift 1600 FWD Kit - TAM58368 - Active Powersports

Ik dacht misschien ben je geinteresseert.
Ik hoop niet dat ik dit topic nu vervuil of kaap. Dat is namelijk niet mijn bedoeling... ;)

Dankje voor de info (altijd handig), het 'probleem' bij mij is alleen dat ik al 6 stuks hardcase Li-Po's heb voor mijn toerwagen.
Deze zijn echter van het rechthoekige model en passen dus niet zo in een M-03 enz. en van wat ik gelezen heb in de regelementen van vorig jaar, is dat je geen onderdelen mag aanpassen, dus ga ik er van uit dat ze ook de accubak bedoelen

Waar ze wel zo in passen is de M-06, dus nu zit ik dubio :(

Een M-06 aanschaffen en een regelaar, of 1 van de andere chassis en gelijk ook nieuwe accu's moeten aanschaffen

denk eerst maar even de nieuwe regelementen afwachten, heb nog even tot de eerste wedstrijd :cool:

toch bedankt,

Rene

@Rene....Je kunt zowiezo van mij 2 Team Orion stick pakketten lenen ivm de DTC als je met een M03 gaat rijden.
Accu's zijn 2 a 3 keer gebruikt.
Deze passen direct in de M03.

mvg Roy

Wordt dat spul ook naar NL verzonden? Las laatst, weet niet meer waar, dat ze niet naar het buitenland verzenden.

Dacht het wel, Gens Ace is sponsor van dit forum en de piloten hier vliegen vaak ook met Gens Ace. Als je besteld vanaf gensace.com dan komt het uit Duitsland.

Ok, da's mooi.

Ik heb net een mailtje van Hobbyking gehad dat de zippy 4000 mAh 2S hardcase de komende 3 maanden niet leverbaar is. Omdat ik al weken zit te wachten op nieuwe voorraad een mailtje gestuurd met bovenstaande als antwoord.

Laat ik er daar nou nog 2 van hebben liggen:cool:
Dus Rene, u kunt geholpen worden;)
Volgens mij passen de nieuwere en wat zwaardere Team Orion stick pakketten ook.

mvg Roy

Deze zijn gelijk aan de Zippy's, en passen NIET in een M03 of M05.
de enige "vierkante" lipo's die in een mini passen zijn zover ik weet de 2400's van Orion.

Deze zijn gelijk aan de Zippy's, en passen NIET in een M03 of M05.
de enige "vierkante" lipo's die in een mini passen zijn zover ik weet de 2400's van Orion.
Welnee joh, deze zijn toch duidelijk afgerond? En een zippy is echt niet gelijk aan een Nanotech. Maar goed, ik hoop ze smel binnen te krijgen, en dan zal ik het hier wel melden. Tegenhouden gaat me niet meer lukken

Dacht het wel, Gens Ace is sponsor van dit forum en de piloten hier vliegen vaak ook met Gens Ace. Als je besteld vanaf gensace.com dan komt het uit Duitsland.

Alleen, hoe gaat het met deze accu's in een rc-auto?
Heb even gekeken op de site (via de link, dank daarvoor..), kosten maar 25 Euro per stuk, is -denk ik- zonder verzendkosten ;)

En heb je aan 3 accu's genoeg?, dan wordt het interessant/makkelijker te beslissen wat te doen :D

@ Roy, we zijn van plan om ook onze clubwedstrijden te gaan rijden met de minï's, intresse? :mrgreen::mrgreen:
Als het goed gaat komen er nog een paar bij ;)

Rene

toch zullen ze niet passen.jammer genoeg. want het zijn keigoeie lipo's

Welnee joh, deze zijn toch duidelijk afgerond? En een zippy is echt niet gelijk aan een Nanotech. Maar goed, ik hoop ze smel binnen te krijgen, en dan zal ik het hier wel melden. Tegenhouden gaat me niet meer lukken

Back