Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

kan ik niet over oordelen omdat ik nog nooit met een echt ander pakket gevlogen heb.
Voor mij voldoet AFPL uitstekend. Het heli vliegen vindt ik redelijk realistisch... je moet alleen geen grote heli kiezen. Maar dat is bij alle sims het geval hoe groter hoe makkelijker..!

Als heli vlieg ik een eco8 bl. en dan meestal op 125% dat is erg gevoelig!!!

Frans
Wat bedoel je met 125% gevoeligheid? Waar vind ik dat in options of zo.
Kan alleen de wind instellen enzovoorts?

ECO8 BL instellingen

Goedemorgen Frans,

Ik probeer met die ECO 8 te gaan simmen maar kom er niet uit.
De instellingen staan duidelijk niet goed en zijn te ingewikkeld voor mij als beginner. Zou je het erg vinden om de juiste instellingen hier op het forum te zetten. Ik zou je er erg dankbaar voor zijn.( dus welk channel er bij welke beweging hoort)

gr,
Frans K

Goedemorgen Frans,

Ik probeer met die ECO 8 te gaan simmen maar kom er niet uit.
De instellingen staan duidelijk niet goed en zijn te ingewikkeld voor mij als beginner. Zou je het erg vinden om de juiste instellingen hier op het forum te zetten. Ik zou je er erg dankbaar voor zijn.( dus welk channel er bij welke beweging hoort)

gr,
Frans K

Even een screen shot:

afdl.jpg

Ik hoop dat je het hier mee kunt redden..

Frans..

PS.
Jij woont toch in Lochem... nu Lochem Doetinchem is toch geen wereld afstand.

Zooooooo.....
even een middagje wezen knutselen bij 4RC. Ik had mazzel, Eddy was er, dus als er iets niet klopte kon ik even zijn hulp inroepen.

De heli heeft weer een nieuw mainframe en alles zit weer op z'n plekkie. Net even in de achtertuin gehovered en hij is weer heerlijk stabiel.

Even wachten tot vrouw en dochter weer terug zijn van het badmintonnen en dan lekker het parkje in om even de accus leeg te vliegen !!!!

Happy flying iedereen !!! :cool:

LOL...kan je niets beloven.
Het is windstil hier, dus tijd om side in en bochtjes te oefenen....en dat kan wel eens misgaan he :yes:

Kom ik gewoon weer lekker knutselen in Doetinchem.

LOL...kan je niets beloven.
Het is windstil hier, dus tijd om side in en bochtjes te oefenen....en dat kan wel eens misgaan he :yes:

Kom ik gewoon weer lekker knutselen in Doetinchem.

Windstilllllllllllllllll ik kom net weer van twee LIPO Corsair vliegen thuis... ben met de tweede accu na 6 minuten maar gaan landen kwam met gemak niet meer tegen de wind in..
Filmpje onder weg...

Mooi dat de heli weer vliegt... net wat Eddie schrijft nu maar heel houden...
Je zou kunnen overwegen om wat minder bochtjes te vliegen en je iets meer op het hoveren in de wind concentreren... waardoor je iet wat gehaaider word in het afvangen op het moment dat het dreigt mis te gaan... We zien je filmpjes wel weer komen..

Groeten....

Frans

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen overwegen om wat minder bochtjes te vliegen en je iets meer op het hoveren in de wind concentreren... waardoor je iet wat gehaaider word in het afvangen op het moment dat het dreigt mis te gaan... We zien je filmpjes wel weer komen..

Groeten....

Frans

HAHAHAHAHAHA.....je hebt wel gevoel voor humor :razz:
Je weet onderhand toch wel dat ik stronteigenwijs ben ???

Ben even wezen vliegen, maar de swash moest nog even gefinetuned worden na de herbouw. Hopelijk morgenvroeg meer succes. Hij ziet er weer een stuk meer level uit.

De klapper die ik maakt was trouwens tijdens het hoveren. Gewoon een kwestie van een king proberen te vliegen terwijl er windstoten zijn van 35 km/h. Daar kan ie niet zo goed tegen he !

Maar zoals altijd neem ik je advies ter harte. Zal me iets meer toeleggen op het hoveren. Werkte ook bij de side-in dus, why not ? :zon:

Vraag heb je nog wat met die tandwiel trekker kunnen doen???

Frans....

PS.
Propje al weer gerepareerd??
Ja heeft al dienst gedaan hij ligt bij remco in de winkel zodat we meer mensen kunnen helpen
prop is nog niet binnen de duitsers hadden weer eens vrij maar vanmiddag met de easystar een goedkoop 2.4Ghz setje voor de ff9 testen kijken of het goed werkt en veilig is

Frans, geweldig de sim doet het met de ECO 8. Viel een beetje tegen in het begin maar kan hem na een uurtje aarig onder controle houden. Tja ik merk duidelijk verschil met die Picolo dat was dus niks. Snap nu ook wat jullie bedoelen met het naar links trekken. Dat is alleen anders als bij mijn eigen heli. Die schuift al voordat je los van de grond bent. De afstelling ga ik morgen maar weer eens nakijken(en alles vastzetten hoef ik niet steeds naar al mijn inderdelen te gaan zoeken).

gr,
Frans K

LOL....alles goed vastzetten is wel een must.
Dat heb ik vanochtend ondervonden. Eerst een 2250 pack leeggehoverd. Alles prima in orde. Alleen de laatste landing was wat minder zacht als normaal.
Mogelijk dat het daar is misgegaan. Heb erna een 1500 pack eringezet en ben begonnen met side-in. Vrij snel vliegt hij opeens van me af. Gaf dus gas bij om iets hoogte krijgen en te corrigeren. Opeens begon hij te pirouetten als een nieuwe en CRASH !!!.

Lekker begin van de dag maar weer. 2 servos gestript, balllinks van de bellarm af en de tail is ook beschadigd.
Servo's kon ik de gears van draaien en die doen het weer, bell arm gerepareerd. Flybar is teruggebogen en rechtgezet, blades opnieuw gepitched en nu alleen de tail nog, mits ik daar nog onderdelen voor heb.
Dat de balllinks op de tail eraf lagen vond ik opvallend. Mogelijk verklaart dat het plotselinge pirouetten ?!?!?

Ach, lekker in het zonnetje knutselen aan de Copter is ook geen straf :cool:

ik heb ook aerofly pro deluxe en ik had de instellingen hetzelfde gedaan en nog doet hij het niet. Kunnen jullie mij mischien vertellen waar dit aan licht of hoe het op te lossen is?

Frans, geweldig de sim doet het met de ECO 8. Viel een beetje tegen in het begin maar kan hem na een uurtje aarig onder controle houden. Tja ik merk duidelijk verschil met die Picolo dat was dus niks. Snap nu ook wat jullie bedoelen met het naar links trekken. Dat is alleen anders als bij mijn eigen heli. Die schuift al voordat je los van de grond bent. De afstelling ga ik morgen maar weer eens nakijken(en alles vastzetten hoef ik niet steeds naar al mijn inderdelen te gaan zoeken).

gr,
Frans K

Frans,
Ik zou niet teveel gaan lopen afstellen... dat de eco8 (bl) in de sim naar links trekt en jou heli schuift.. is heel snel en simpel te verklaren...
De eco8 in de sim vliegt Idle up, de motor draait een fixec toerental. De Esky moet je optoeren, en voor dat ze dan voldoende toeren heeft gaat ze schuiven..
Kijk eerst eens of de mid stick wel 0 graden pitch is!!! zo niet dan dat eerst in orde maken...

Frans..

PS.
Als je de eco onder controle hebt.. ga dan dan op 125% vliegen.

Zaterdag middag vliegen in de tuin !!

Na eerst een wat harde landing en m'n landings onderstel was afgebroken:(, maar met wat seconde lijm was dat weer zo gefix.:cool:
En bij het beginnen van de tweede vlucht m'n tail servo het begaf (servo motor kortsluiting),:( maar snel een hitec55 eropgezet:cool: , was het toch een geslaagde zaterdag middag vliegen met z'n tweeen!:bday:

Ik:
http://nl.youtube.com/watch?v=UueZaagNnD0
Ger:
http://nl.youtube.com/watch?v=hOAmRkEKaOA

Nouja vliegen:oops:, proberen te vliegen;-):rolleyes: !!

Ziet er hardstikke netjet uit toch ?
Ik kan het niet veel beter, dusssssss ;)

Ik heb het helemaal gehad met die van mij. Tail rotor clamp is kapot, en ik heb er ook echt geen zin meer in. Hij zit in de doos en staat nu onder de trap. :sniper:

Heb me even lekker toelegd op de ouderlijke taken en ben naar de kinderboerderij geweest....lekker rustgevend :rainbow1:

Back