Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Na eerst een wat harde landing en m'n landings onderstel was afgebroken:(, maar met wat seconde lijm was dat weer zo gefix.:cool:
En bij het beginnen van de tweede vlucht m'n tail servo het begaf (servo motor kortsluiting),:( maar snel een hitec55 eropgezet:cool: , was het toch een geslaagde zaterdag middag vliegen met z'n tweeen!:bday:

Nouja vliegen:oops:, proberen te vliegen;-):rolleyes: !!

Mietse, Ger... mooi man... dat heet Airborne.. klasse..

Frans...

Ziet er hardstikke netjet uit toch ?
Ik kan het niet veel beter, dusssssss ;)

Ik heb het helemaal gehad met die van mij. Tail rotor clamp is kapot, en ik heb er ook echt geen zin meer in. Hij zit in de doos en staat nu onder de trap. :sniper:

Heb me even lekker toelegd op de ouderlijke taken en ben naar de kinderboerderij geweest....lekker rustgevend :rainbow1:

Francis.. Dipje... shit happens..
Even tot tien tellen en de zaak gewoon weer rustig op pakken... Hulp nodig.. je weet me te vinden..

Sterkte..

Frans...

Kom niet verder dan 8 ;)

Moet toch wachten op onderdelen, dus tot die tijd ga ik lekker genieten van het mooie weer. De barbeque gaat weer aan en dan van de week weer met frisse moed met de heli verder.

Hahaha ziet er goed uit man. Ik heb die heli al 3 weken en nog geen meter gevlogen maar alleen zitten sleutelen. Weet wel precies hoe die in elkaar zit nu hahaha. Houd er de moed maar in moet je maar denken:pc:

Frans,
Ik zou niet teveel gaan lopen afstellen... dat de eco8 (bl) in de sim naar links trekt en jou heli schuift.. is heel snel en simpel te verklaren...
De eco8 in de sim vliegt Idle up, de motor draait een fixec toerental. De Esky moet je optoeren, en voor dat ze dan voldoende toeren heeft gaat ze schuiven..
Kijk eerst eens of de mid stick wel 0 graden pitch is!!! zo niet dan dat eerst in orde maken...

Frans..

PS.
Als je de eco onder controle hebt.. ga dan dan op 125% vliegen.

Frans in het filpje wat erop gezet is vandaag zie ik dat de pitch na het stilzetten heel anders is dan die van mij. Bij mij staat ie bij stil stand op o graden volgens mij. Morgen ga ik helemaal vanaf het begin beginnnen volgens jouw opgave van laatst. Ik zag ook dat er een servo verkeerd zit. Genoeg vergelijkings materiaal nu dus alles eerst maar eens goed in elkaar zetten(en vast). Maar niet meer in de huiskamer oefenen want mijn vrouw wordt niet zo blij van die rondvliegende stukken (gek he):confused:

gr
Frans

ik heb ook aerofly pro deluxe en ik had de instellingen hetzelfde gedaan en nog doet hij het niet. Kunnen jullie mij mischien vertellen waar dit aan licht of hoe het op te lossen is?

Dat was bij mij hetzelfde, ik heb toen in het vervolg scherm dezelfde instellingen er nog een keertje ingezet(weet even niet hoe dat scherm heet en ben aan het werk kan dus niet kijken).

gr,
Frans

Ik heb het nog 3 keer geprobeert maar het lukt maar niet. Ik wordt er helemaal gek van (Voor zover ik dat nog niet en dan he:p;)! Kom er gewoon niet uit.

als ik morgen thuis ben dan probeer ik even een screenshot te maken voor je. Wellicht kom je er dan beter uit. Hij werkt echt in combi met die Esky zender.

Frans in het filpje wat erop gezet is vandaag zie ik dat de pitch na het stilzetten heel anders is dan die van mij. Bij mij staat ie bij stil stand op o graden volgens mij. Morgen ga ik helemaal vanaf het begin beginnnen volgens jouw opgave van laatst. Ik zag ook dat er een servo verkeerd zit. Genoeg vergelijkings materiaal nu dus alles eerst maar eens goed in elkaar zetten(en vast). Maar niet meer in de huiskamer oefenen want mijn vrouw wordt niet zo blij van die rondvliegende stukken (gek he):confused:

gr
Frans

Frans, morgen ga ik even een pitch gauge bestellen dat helpt mij mischien wel een beetje.

Je kunt het op 0 stellen ook prima op het oog doen.
Kijk eens rond op het forum van Heliguy.com. Daar staan echt talloze stickies over het afstellen van de HBK2. Met foto's en duidelijke uitleg....in het engels dan wel, maar hopelijk is dat geen probleem

Ik hoop dat je die uitspraak nooit live doet tegen een helivlieger, want die neemt je dan gelijk niet meer serieus. Waarom ga je met een heli die compleet meer dan 150 euro kost besparen op noodzakelijk gereedschap van een tientje? Ik durf te wedden dat er gasten zat zijn die de hele heli al in alu hebben, maar een inclinometertje (=Pitch gauge of pitch meter) van een joet kan er niet af.... Zo leer je natuurlijk nooit een heli afstellen...

Maar goed, mijn 2 eurocent...

Ach ja, das dan jouw 2 cent.
Vele helivliegers die ik ken, inclusief de mensen die al jaren vliegen, stellen hun heli af zonder pitch meter, dus die uitspraak durf ik rustig te doen, zelfs onder helivliegers.
De mensen die daar over gaan lopen drammen zijn meestal ook die gasten die 3 uur gaan lopen knutselen om hun balsa blaadjes van 5 euro te balanceren, terwijl de rotorkop van hun heli een speling heeft waar je misselijk van wordt :rolleyes:

Hoe weet je dan dat de pitch range goed staat? Dat je curve vlak is?
Maar goed, stop dat 10tje lekker in alu. Het is ten slotte jouw tientje...

Ow, en bladen balanceren is 10 minuten werk ;)

Groetjes,

Ton.

Misschien eerst even goed lezen ?
Ik heb het alleen over het op 0 graden stellen bij midstick. Voor een beetje hover practice maakt het geen reet uit of je max pitch +10 is of +7
Als je lekker 3D wilt vliegen zul je mischien je pitchgauge gaan gebruiken.

En alu op je king ? Tsja, er zijn mensen die het doen, ik in ieder geval niet.

Groeten,

Francis

Ik hoop dat je die uitspraak nooit live doet tegen een helivlieger, want die neemt je dan gelijk niet meer serieus. Waarom ga je met een heli die compleet meer dan 150 euro kost besparen op noodzakelijk gereedschap van een tientje? Ik durf te wedden dat er gasten zat zijn die de hele heli al in alu hebben, maar een inclinometertje (=Pitch gauge of pitch meter) van een joet kan er niet af.... Zo leer je natuurlijk nooit een heli afstellen...

Maar goed, mijn 2 eurocent...
'met dat ding leer je ook niet heli's afstellen en op het oog is niks mis mee gaat prima werkt bij de king2 tot de 90size heli's
en bladen balanceren ????
van de fabiek uit zijn ze gepaart op gewicht en balsa reageert op luchtvochtigheid dus elke dag anders

Laatst bewerkt:
'met dat ding leer je ook niet heli's afstellen en op het oog is niks mis mee gaat prima werkt bij de king2 tot de 90size heli's
en bladen balanceren ????
van de fabiek uit zijn ze gepaart op gewicht en balsa reageert op luchtvochtigheid dus elke dag anders

Uhhhhh mannen dit gaat mijn pet te boven hoor. Maar ik lees{van de fabiek uit zijn ze gepaart op gewicht }. Ik heb er 4 liggen van zeer hard plastic(ik weet inmiddels dat mijn scheenbeen harder is):celebrate: maar hoe weet ik nou welke er bij elkaar horen dan?

gr,
Frans

ik heb ook aerofly pro deluxe en ik had de instellingen hetzelfde gedaan en nog doet hij het niet. Kunnen jullie mij mischien vertellen waar dit aan licht of hoe het op te lossen is?

Hallo reaction 10,

Open aerofly en ga naar controls: Selecteer hier je transmitter die je hebt aangemaakt volgens de opgave van de andere Frans(heet bij mij Esky transmitter als je hetzelfde gedaan hebt. Zet deze als "aircraft"' 1 aan(bolletje rechts) Ga vervolgens naar de properties van dei transmitter. Hier zie je 30 instellingen. De functie links moet overeen komen met de Channel rechts(volgens het plaatje van de andere Frans)
Rudder 1+2=ch 5
Elevator 1+2=ch2
collective pitch=3
cyclic pitch=2
roll=2
tail roto=5
engine=3
zo zou het moeten lukken want bij mij doet ie het ook.
veel crash plezier hahaha0X

gr,
Frans

de channel rechts kun je aanpassen door erop te klikken

afstellen Esky king 2

Goedemorgen Frans en anderen,

Het volgende probleem doet zich voor.
Ik heb de swashplate afgesteld en deze staat excact horizontal bij een 50% throttle stand. Nu wil ik de pitch van de bladen gaan afstellen.
Wanneer ik nu de throttle handle naar voren en achteren beweeg zie ik 1 blad de pitch veranderen. Tegelijkertijd gaan de paddles mee in deze beweging. Het andere blad blijft echter gewoon staan waar die staat.. Als ik de paddles nu vasthou dan gaat het 2e blad wel mee draaien. Volgens mij zit er iets iet goed in elkaar? Klopt mijn waarneming of praat ik onzin.

2e vraag is, is er een andere manier om mijn tandwiel te vervangen dan met de speciale trekker?
gr,
Frans

Klopt Frans,

als je alles gewoon loslaat zie je meestal maar 1 blad draaien.
Houd je de flybar level met je vingers dan zie je ze beiden draaien.

Er zijn wel wat "trucs" om het tandwiel te verwijderen, alleen zijn die erg slecht voor de lagers van je motor. Maak dus of zo'n tooltje zoals Frans uut W heeft gemaakt, of koop je toch een pinionpuller....das goedkoper dan je motor slopen.

Back