Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Frans,

Ik heb een foto van het tooltje gevonden.
Heb morgen wat te doen blijkbaar(tooltje maken)
Morgen moet de Pitch gauge ook binnen zijn en kan ik hem perfect gaan afstellen.

gr,
Frans
 
[flamesuit] Dit is mijn bandbreedte niet waard, ga lekker verder klooien maar ik zou hier nooit vragen over bladspoor of onbalans plaatsen ;) . Overigens betekende
Skidz zei:
Maar goed, mijn 2 eurocent...
dat het een mening betreft. Ach ja, ik en die 95% helivliegers die wel balanceren en inclinatie meten zullen het wel fout doen ;)
[/flamesuit]
 
[flamesuit] Dit is mijn bandbreedte niet waard, ga lekker verder klooien maar ik zou hier nooit vragen over bladspoor of onbalans plaatsen ;) . Overigens betekende
dat het een mening betreft. Ach ja, ik en die 95% helivliegers die wel balanceren en inclinatie meten zullen het wel fout doen ;)
[/flamesuit]


Wat is hier gaande ... korte lontjes...
Ik respecteer altijd de mening van een ander... of ik er wat mee doe is een ander verhaal.. Wat betreft bladspoor.
De King II tenminste de mijne heeft een varieërende bladspoor, deze is afhankelijk van het toerental, gewicht van de accu. Bijna vergeten... iets te harde landing resulteert vaak ook in wat bladspoor...
Met mijn 1700mA Hi model accu heb ik geen waarneembare bladspoor.. met de 1800mA Zippy accu heb ik dat wel.
Alles binnen mijn marge van 5 mm.
Als het de spuigaten uitloopt stel ik de bladspoor wat bij.. ik heb daar al iets over geschreven.
De balsa rotor balden zijn in de regel goed gepaard... ik heb er eens een stel op hun cg gekontroleerd... kon niet echt wat vinden.
Het gebruik van een pitch gauge ik heb er zelf niet een... maar zal er zeker een aanschaffen als ik met rotoren van 1000 of meer mm ga vliegen, voor de HBK II iets te overdreven. mijn mening!

In de regel stel ik mid stick, servo armpjes horizontaal en dan +/- 0 graden pitch. Who care's + of - 1...2 graden om the hoveren is dat geen probleem.

Frans
 
Ik ben het helemaal met Frans eens, ook mijn HBKing2 heeft wel wat problemen met bladspoor.
Ik gebruik totnutoe de standaard houten bladen (al drie verschillende setjes) en ik krijg ze eigenlijk nooit 100% zonder bladspoor, ook als ik ze goed uitbalanceer en natuurlijk de linkjes goed instel.
Bij verschillende toeren van de hoofdrotor varieert het bladspoor een beetje, echter is er prima mee te vliegen.
Trouwens nog iets, volgens mij zijn de standaard Esky houten bladen helemaal niet van balsa gemaakt, ik heb een opgeblazen blad eens goed onderzocht, als dit balsa is dan ben ik een boon, het is volgens mij een veel hardere houtsoort :confused:

trouwens Frans, pa5ca, bedoel je daar net zoiets mee als pa0fbk? Dat ben ik nl. , grappig dan zitten we op dezelfde golflengte ;)
 
Laatst bewerkt:
[flamesuit] Dit is mijn bandbreedte niet waard, ga lekker verder klooien maar ik zou hier nooit vragen over bladspoor of onbalans plaatsen ;) . Overigens betekende
dat het een mening betreft. Ach ja, ik en die 95% helivliegers die wel balanceren en inclinatie meten zullen het wel fout doen ;)
[/flamesuit]

Hmmmm...het is de bandbreedte niet waard, maar toch even verder gaan.

Zoals je leest zullen de meeste HBK2 vliegers niet balanceren of een pitch meter gebruiken. Dat was ook de strekking van mijn verhaal.
Dat jij dan meent dat jij het fout doet....ach. Beetje meer zelfrespect mag wel ;)

En als ik een vraag stel over onbalans of bladspoor, krijg ik misschien geen antwoord van jou, maar das niet erg. Heb zowiezo nog weinig constructiefs gelezen van jou in dit topic
 
okay, dit gezegd zijnde ...;)

Laten we nu vooral gewoon verdergaan zoals we al 80 pagina's bezig zijn met het gezellig bejubelen van ons heerlijke micro-helietje, wat deze draad tot één van mijn favorieten op het forum maakt ... :olympic:
 
trouwens Frans, pa5ca, bedoel je daar net zoiets mee als pa0fbk? Dat ben ik nl. , grappig dan zitten we op dezelfde golflengte ;)

Lachen... Frank:lol: pa0 slap gel.l
Heb net nog even mijn log bekeken en je staat er nog niet in... zijn er toch 7000
Ja is ook nog een hobby van me... Ben een van de ops. bij HOME

73 Frans

Back to the HBK II topics.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Frans en anderen. Wat een geneuzel zeg over die pitch gauge. Ik zal nog eens wat vragen hahahaha. Ik heb hem in ieder geval binnen en een eerste keer is het wel handig vond ik. Want wat is nu 0 graden voor een leek. Nu weet ik het dus gaat het makkelijker op het oog. Even een update. Het afstellen gaat nu beter ook al blijft ie nig niet helemaal op zijn plek. Heb er weer balsa bladen in maar helaas kwawm er eentje met een scheur in het omhulsel uit de verpakking. Ik kom dus in de buurt met afstellen. Wat mij verder opvalt is dat die batterijen wel erg snel leeg zijn (volgens mij 1300ma of zoiets). Als ik daarmee wil vliegen mag ik hem wel heel snel de lucht in vliegen. Volgens mij red ik er geen 5 minuten mee!
Het zal dan ook wel ouwe zooi zijn denk ik. Wat zou voor mij een goeie aankoop zijn? Kan het wel opzoeken maar jullie hebben dat toch al uitgespit en er ervaring mee.

gr,
Frans
 
als je maar blijft lachen het is allemaal goed bedoelt en vraag maar raak daar is dit draatje voor francis, frank en ik willen echt zoveel mogelijk mensen helpen en vinden het jammer dat iemand afhaakt bij deze mooie hobbie
 
Nog even geprobeerd maar ik haal echt geen 5 minuten.dit schiet niet op zo. Nog even dit. Ik ben soms wat eiegenwijs(wie niet) dus toch nog vanmorgen maar even de kop uit elkaar gehaald. Nou dat was lachen hoor. De rodend die tussen de bladen zit was geen rodend maar een afgeknipte bout. Waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar geen gereedschap had want de originele rodend zat bij de reserve onderdelen. Verder zat er aan ik kan een half lager(bestaat uit 3 delen ipv 2. Ik miste aan de andere kant een rubbertje en aan beide kanten hoort een ringetje met een opstaand randje. ter voorkoming dat je het lager indrukt. ook deze zaten er niet in. Als ik nu de rechter handle heen en weer beweeg gaan ook beide bladen bewegen. Het kan dus wel als de boel maar goed in elkaar zit. Ik heb de hele heli nu zo'n beetje onder hande genomen op het tandwiel na dat wil ik morgen gaan doen want er zitten tien nieuw tandwielen bij. als ik de oude eraf heb moet ik de nieuwe er dan op lijmen?


gr,
Frans
 
Battery packs:

Ik heb begrepen avn Guy dat de mysteries van 2400 mAh toppie zijn.
Zorgen dat je centre of gravity gelijk goed ligt en je kunt er lekker lang mee vliegen (15-20 min).
Ze kosten niet al te veel op Ebay. Zoek maar eens op gebruiker Cyberport888.
 
hey francis,

kleine correctie :

de 1800 myst is idd toppie voor de Kingv2 .... balanceert heerlijk en ik haal makkelijk de 10-minuten-grens ...

de 2200 25 C heb ik net binnen en gaat in mijn funjet en sebart katana ...

later meer hierover ...

over de 2400 heb ik iemand anders lovend horen praten ..
 
Nou lekker dat Ebay, heb ik er 2 gekocht voor 9 euries. leuk prijsje zou je denken. komen er ineens nadat je ja gezegd heb 40 pleuuuuuuuro's transport kosten bij. Ik moet die vent z'n ezel ook betalen zeker.

Hoe lang duurd dat voor die dingen hier zijn eiegenlijk?
 
Dan heb je ook niet goed gekeken. Er staan altijd verzendkosten bij.
Enig idee wat die batterijen hier in de winkel kosten ?

Welke heb je trouwens gekocht ?
 
Ik heb geen flaauw idee wat die dingen hier kosten. Hij zijn die batterijen waar jij het hieronder over had. 2 stuks dus 24 minuten over de grond glijden.

Even over het afstellen nog.
De bladen staan volgens mij goed alleen als ik het knopje links voor gebruik(pitch) dan klopt er iets niet. Draai ik hem helemaal naar links dan komt ie niet van de grond. Naar recht gaat het prima maar er zit een stuk "döod"bereik in volgens mij. Verder als ik de trim rechts helemaal naar voren zet dan gaat ie nog steeds achteruit. Dat houd toch in dat er nog meer gewicht naar voren moet?En hij blijft links om glijden ook al staat de staart stil.

gr,
Frans
 
Kun je een beetje redelijk engels ?
Zo ja, dan heb ik wel wat links voor je over het afstellen van je heli.

Belangrijk is het centre of gravity. Je heli moet dus goed in balans zijn.
Dit kun je checken door 2 draadjes om de flybar te knopen en de heli "op te hijsen". Als je van de zijkant kijkt kun je nu zien of hij voor of achterover hangt. Truuk is nu om de gewichtsbalans zo te krijgen dat hij mooi recht hangt.

Dit is stap 1 van het afstellen. Daarna servo-armpjes onder een hoek van 90 graden zetten. Pitch op 0 bij midstick en daarna bladspoor eruit zien te krijgen of in ieder geval te minimaliseren.
 
De mysteries 2400 schijnen een goede COG te geven.
En een vliegtijd van 15-20 minuten per stuk.
 
Back
Top