Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Ik heb trouwens vorige week het landingskruis vervangen door een enkele carbon 3mm staaf. Dat was eerst een beetje eng omdat de heli nu voorover kan kantelen, maar uiteindelijk gaat het prima. Hij lijkt me ook wat stabieler in de lucht omdat die 4 ballen nu weg zijn ;)
P5070970-800.jpg

Laatst bewerkt:
Nou ik heb het geprobeerd hoor, wel een meter boven de grond en toen #$$#$%%^&Û&^^**. Bladen naar de %$%^^^&^staart krom. Heli in de koffer en kappen nou even. Kan geen heli meer zien.
Bladen en batterijen zijn onderweg dus daar wachten we maar op.

Overigens had ik nog 4 bladen van plastic erbij zitten(oranje) maar die krengen passen helemaal niet. Je krijgt het boutje er niet in omdat de ronding te veel naar binnen steekt. Hebben jullie daar ervaring Mee.

gr,
Frans

Volgens mij moet je die heli in de auto mikken en eens onze kant op komen.
Knutselmiddagje bij 4RC in Doetinchem. Drankje erbij en knutselen maar.
Eddie staat vast al te springen ;)

Dat klinkt heel verleidelijk ook al is het ver. Ik bewaar je aanbod even tot na onze vakantie. Volgende week woensdag gaan we al dus dat is wat kort dag om nog even langs te komen. In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod.

Ik heb trouwens vorige week het landingskruis vervangen door een enkele carbon 3mm staaf. Eerst een beetje eng omdat de heli nu voorover kan kantelen, maar uiteindelijk gaat het prima. Hij lijkt me ook wat stabieler in de lucht omdat die 4 ballen nu weg zijn ;)

Frank...
Ik zie dat jij je tail fin iets hebt verlengd... heb je geen last van dat extra gewicht zo op het einde van de tail... Ook lijkt het of je de fin erg ver naar achteren hebt zitten..
Maar ga er vanuit dat de balance wel okay is... die HBK II is erg gevoelig voor de COG. Ik merk gelijk dat ik met een andere accu vlieg, en moet daar altijd even aan wennen.
Vandaag na bijna een week weer eens met de King binnen gevlogen... 22 minuten.. ging weer als een zonnetje. Zag dat ik weer iets van 10mm bladspoor had... ach ze vliegt er niet echt minder om... wel wat meer triling, te zien in de skids.. zal er morgen weer eens een slagje ballink aan wagen..
Ook eens mijn mid stick gecontroleerd.. Mmmmm heb bij mid stick ongeveer +5 graden pitch..
Ik denk dat dit foutje er in is geslopen toen ik mijn cyclische servo's heb vervangen.. ik ben er aan gewend dus lekker laten zitten...

Straks weer eens met de Corsair aan de gang... die kan wel vliegen bij wat meer wind...

Frans..

Beste Kingers....

Ik zie dat we wel zo beetje een altime reccord hebben met dit draadje, bijna 1300 postings en ruim 54500 keer bekeken...

Chappoooooooooo...
Keep up the KIng spirrit..

Frans..... W

Hoi, jongens waar moet ik beginnen..
Frans uit h'lem
Die oranje xtreme blades passen niet en die moet je aan de achterkant een stukje af dremelen of vijlen.. (wel een 0,5 mm) Verder zou ik morgen effe maar de bouwmarkt gaan en een beetje materiaal voor een heli standaard halen..
Scheelt een hoop ellende en geeft je veel feeling tijdens het afstellen...
Ik heb een paar pagina's terug een paar foto's er over op gezet voor een bouw idee.
Verder gebruik ik dat ding nog steeds dagelijks (zet hem op de standaard als ik gevlogen heb of tijdens de reparaties en bij het afstellen)
Frans uit nijmegen.
Verder heb ik pas ook gevlogen zonder trainings kruis en dat vliegt inderdaad veeeeeel beter. alleen heb ik hem er nu weer omgedaan omdat het hier bijna alleen gras is voor de start en landing en das toch wel wat stabieler.
Trouwens je moet de groeten hebben van martin uit wijchen dit zit hier tegenover mij.
Frans uit z'phen
Jammer dat ik niet wat meer voorwerk heb gedaan over deze omgeving.
Begrijp ondertussen dat er verschillende modelbouw hulp hier om de hoek zit.
Verder frans gefeliciteerd als initiator voor het succes van dit draadje..
Is wel een van de beste op het forum en ondertussen ook een van de langste.

Zo dat was het weer
succes Benno

Volgens mij moet je die heli in de auto mikken en eens onze kant op komen.
Knutselmiddagje bij 4RC in Doetinchem. Drankje erbij en knutselen maar.
Eddie staat vast al te springen ;)

Frans of was het nou Francis, ben jij daar dan ook? Werk jij daar. Kan ik daar zo naar toe of moet je daar een afspraak voor maken. Lijkt mij wel leuk om daar een dagje heen te gaan.

Frans uit h'lem
Die oranje xtreme blades passen niet en die moet je aan de achterkant een stukje af dremelen of vijlen.. (wel een 0,5 mm) Verder zou ik morgen effe maar de bouwmarkt gaan en een beetje materiaal voor een heli standaard halen..
Ik heb een paar pagina's terug een paar foto's er over op gezet voor een bouw idee.
Verder gebruik ik dat ding nog steeds dagelijks (zet hem op de standaard als ik gevlogen heb of tijdens de reparaties en bij het afstellen)
Frans uit nijmegen.
Verder heb ik pas ook gevlogen zonder trainings kruis en dat vliegt inderdaad veeeeeel beter. alleen heb ik hem er nu weer omgedaan omdat het hier bijna alleen gras is voor de start en landing en das toch wel wat stabieler.
Trouwens je moet de groeten hebben van martin uit wijchen dit zit hier tegenover mij.
Frans uit z'phen

Zo dat was het weer
succes Benno

Benno je pronkstuk ligt hier op een kleuren a4tje al uitgeprint. Daar wil ik ook nog wat mee doen maar alles na de vakantie(tis maar een weekje helaas).Al vraag ik me af of het de afstelling wel is.

Frans of was het nou Francis, ben jij daar dan ook? Werk jij daar. Kan ik daar zo naar toe of moet je daar een afspraak voor maken. Lijkt mij wel leuk om daar een dagje heen te gaan.

Ik denk dat het het handigs is om daar op een donderdag / avond even langs te gaan, bijna 100% kans dat Eddie er ook is. Ik meestal ook trouwens ;-)

Misschien dat Eddie er zaterdag ook is dat weet ik niet precies, niet dat Eddie de enigste is die de heli even kan afstellen ( sorry Eddie ;-) , niet zo bedoelt als het klinkt ) maar dan is er wat meer tijd om naar je heli te kijken , als Remco alleen in de winkel is dat wat lastiger als je alles in je eentje moet doen.

Gewoon even bellen of mailen , op de site van 4rc.nl staan de opening tijden.

Ik sluit me bij Dobje aan.
kijk eens op de site van 4rc. Dan zie je dat het een winkel is voor modelbouw (veel vliegtuig/heli) met een eigen vlieg en knutselhal.
Eddie is er veelvuldig te vinden en zo nog meer mensen die hier op het forum ronddwalen. Eigenaar Remco is hier ook wel eens te vinden.

Vooral op donderdag en zaterdagmiddag komen er veel mensen voor een babbel en een kop koffie en zijn dan altijd genegen om newbies als ons te helpen met afstellen van je heli. heeft me al heel wat kopzorgen bespaard. Eddie en Remco hebben me al meerdere malen uit de brand geholpen. Zonder mensen als hen (en natuurlijk Frans uut W) had ik deze hobby waarschijnlijk al lang opgegeven.

Frans uut W en ikzelf gaan er ook regelmatig heen voor wat onderdelen en een stukkie sociaal gebeuren. :bday:
Dus mocht je besluiten een keer die kant op te gaan, let us know en wie weet komen we dan ook wel ff aanwaaien.

Ik denk dat het het handigs is om daar op een donderdag / avond even langs te gaan, bijna 100% kans dat Eddie er ook is. Ik meestal ook trouwens ;-)

Misschien dat Eddie er zaterdag ook is dat weet ik niet precies, niet dat Eddie de enigste is die de heli even kan afstellen ( sorry Eddie ;-) , niet zo bedoelt als het klinkt ) maar dan is er wat meer tijd om naar je heli te kijken , als Remco alleen in de winkel is dat wat lastiger als je alles in je eentje moet doen.

Gewoon even bellen of mailen , op de site van 4rc.nl staan de opening tijden.

Hoi Bert,
Jij ook weer eens hier... alles okay met het vlieg spul... Ik heb vanavond weer 20min met de Corsair gevlogen... prachtige avond... was ook zeer geschikt voor de HBK II vliegers...
Ik heb de HBK II op mijn werk staan... alleen de zender thuis plus lader ... achter af had ik ook de heli thuis moeten hebben..
Maarrrrrrrrrrrr de weersverwachtingen zijn en blijven wel okay..

Offffffffff topic:
Hoe is het met jou Easystar... al wat gevlogen... probeer vanavond nog een tweede film van de Corsair te posten.. ben hem nu aan het monteren...

En ja heren... als je hulp nodig hebt... eerst even bellen... scheelt weer een teleurstelling. En ook hier geld "voor wat hoort wat" mag je zelf verder in vullen... :lol:

Frans ...W

PS.
Francis werkt niet bij 4RC... hij woont er bijna.. (meubelstuk... ha ha ha )
En ik .. nee hoor zou helemaal niet goed zijn voor mij... ik zou de beste klant van de zaak worden... Nee Eddie is er vaak.. zou haast zeggen rechter hand van Remco... maar misschien ben ik nu iets te voorbarig.. remedi gewoon bellen.. afspraak maken en zorgen voor voldoende compensatie...

Tsja, het weer is goed, maar de heli nog niet.
Vandaag de tailrotor clamps binnen gekregen, maar geen tijd gehad om te sleutelen. Kreeg vandaag 2 nieuwe fietsen en moest daar aan sleutelen (fietszitje, buggydrager).

Morgen maar eens kijken of ik het spul er op kan zetten en of dat kreng nu eens in de lucht wil blijven !! :zon:

Hoi Bert,
Jij ook weer eens hier... alles okay met het vlieg spul... Ik heb vanavond weer 20min met de Corsair gevlogen... prachtige avond... was ook zeer geschikt voor de HBK II vliegers...
Ik heb de HBK II op mijn werk staan... alleen de zender thuis plus lader ... achter af had ik ook de heli thuis moeten hebben..
Maarrrrrrrrrrrr de weersverwachtingen zijn en blijven wel okay..

Offffffffff topic:
Hoe is het met jou Easystar... al wat gevlogen... probeer vanavond nog een tweede film van de Corsair te posten.. ben hem nu aan het monteren...

Ik heb een Junior S, die is nog steeds heel omdat ik er nog niet mee gevlogen heb ;-)

Ik heb vanavond ( en vanmiddag) heerlijk met de 450 / 500 en 600 "gespeelt" en in de avond de 450 het grasveld even laten zien ging erg erg lekker en goed.

Goed ontopic maar weer :)

Hier de updates uit het momenteel warme Nijmegen.

Martin uit Wijchen, ik denk PA0MJK? Leuk, heb hem al een tijdje niet gezien, misschien kom ik nog wel even kijken op het VPK, vroeger heb ik zelf ook wel meegedaan, mijn laatste keer was dacht ik bij Vierhouten in de buurt of was het bij Elburg in de polder?

Mijn HBKII tailfin is inderdaad nu iets langer, maar vooral omdat ik hem steviger wilde maken, ik had iedere keer het probleem dat de nogal slappe tailfin doorboog bij een harde landing (bijna alle landingen dus:mad:) en dat dan de staartbladen beschadigden omdat ze in de tailfin "hapten". Dat was ik dus goed zat en daarom heb ik de tailfin versterkt met een 1.5mm koolstof staafje, weegt nagenoeg niets. Sindsdien geen problemen meer met doorbuigen.
Inderdaad heb ik de staartfin vrij ver naar achteren geschoven, dan vangt ie beter de klappen op ;) Het koolstof staafje steekt ca. 1cm onder de tailfin uit, een plastik dopje vastgelijmd, staat de staart iets hoger, tailbladen iets beter beschermd....................
P5070982-800.jpg

Zwaartepunt heb ik goed liggen, komt ook door de accu die ik gebruik, dat zijn zogenaamde Konion cellen, zijn Lithium Mangaan cellen, geen Lipo's dus. Ik heb erg slechte ervaringen met Lipo's, voor mij even geen Lipo's meer :( :( De Konions zijn geweldig, leveren dezelfde spanning als Lipo, maar zijn gewoon niet stuk te krijgen :D
Ze zijn iets zwaarder, maar valt best mee, ik gebruik 3s 1600mAh pakketten, gewicht is 140gram.
Daar kan ik ongeveer 10min. mee hoveren, lang genoeg voor mij.
Je ziet dat die cellen nogal lang zijn, ik moest dus voor de HBKII 2cellen naast elkaar plaatsen en de derde ervoor, daardoor steekt het pakket vrij ver naar voren, past echter precies onder de canopy en komt goed uit voor het zwaartepunt.
P5070991-800.jpg

Laatst bewerkt:
Hier ook even wat udates van mij.

Martin uit Wijchen, ik denk PA0MJK? Leuk, heb hem al een tijdje niet gezien, misschien kom ik nog wel even kijken op het VPK, vroeger heb ik zelf ook wel meegedaan, mijn laatste keer was dacht ik bij Vierhouten in de buurt of was het bij Elburg in de polder?

Mijn tailfin is inderdaad nu iets langer, maar vooral omdat ik hem steviger wilde maken, ik had iedere keer het probleem dat de nogal slappe tailfin doorboog bij een harde landing (bijna alle landingen dus:mad:) en dat dan de staartbladen beschadigden omdat ze in de tailfin "hapten". Dat was ik dus goed zat en daarom heb ik de tailfin versterkt met een 1.5mm koolstof staafje, weegt nagenoeg niets. Sindsdien geen problemen meer daarmee.
Inderdaad heb ik de staartfin vrij ver naar achteren geschoven, dan vangt ie beter de klappen op ;) Het koolstof staafje steekt ca. 1cm onder de tailfin uit, een plastik dopje vastgelijmd, staat de staart iets hoger, tailbladen iets beter beschermd....................

Zwaartepunt heb ik goed liggen, komt ook door de accu die ik gebruik, dat zijn zogenaamde Konion cellen, zijn Lithium Mangaan cellen, geen Lipo's dus. Ik heb erg slechte ervaringen met Lipo's, voor mij even geen Lipo's meer :( :( De Konions zijn geweldig :lol:, niet stuk te krijgen :D
Ze zijn iets zwaarder, maar valt best mee, ik gebruik 3s 1600mAh pakketten, gewicht is 140gram.
Daar kan ik ongeveer 10min. mee hoveren, lang genoeg voor mij.
Je ziet dat die cellen nogal lang zijn, ik moest dus voor de HBKII 2cellen naast elkaar plaatsen en de derde ervoor, daardoor steekt het pakket vrij ver naar voren, past precies onder de canopy en komt goed uit voor het zwaartepunt.

Mooi verslag Frank... duidelijke foto's klasse.
Small world....

bedankt Frans,

het valt niet mee, we willen denk ik allemaal hetzefde, zo'n vermaledijde modelheli goed kunnen besturen, valt goed tegen dus :confused:

Laatst bewerkt:
Frans uit h'lem
Frans uit nijmegen.
Frans uit z'phen

Zo dat was het weer
succes Benno

Benno waren de groeten van Martin voor mij bedoeld? Ik weet namelijk niet wie dat zou moeten zijn,

gr,
Frans

Back