ik heb vandaag ook al weer 3 uurtjes simulator gepakt, dat gaat gewoon goed alleen in het echhhhhie nog niet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb trouwens vorige week het landingskruis vervangen door een enkele carbon 3mm staaf. Eerst een beetje eng omdat de heli nu voorover kan kantelen, maar uiteindelijk gaat het prima. Hij lijkt me ook wat stabieler in de lucht omdat die 4 ballen nu weg zijn![]()
Volgens mij moet je die heli in de auto mikken en eens onze kant op komen.
Knutselmiddagje bij 4RC in Doetinchem. Drankje erbij en knutselen maar.
Eddie staat vast al te springen![]()
Hoi, jongens waar moet ik beginnen..
Frans uit h'lem
Die oranje xtreme blades passen niet en die moet je aan de achterkant een stukje af dremelen of vijlen.. (wel een 0,5 mm) Verder zou ik morgen effe maar de bouwmarkt gaan en een beetje materiaal voor een heli standaard halen..
Scheelt een hoop ellende en geeft je veel feeling tijdens het afstellen...
Ik heb een paar pagina's terug een paar foto's er over op gezet voor een bouw idee.
Verder gebruik ik dat ding nog steeds dagelijks (zet hem op de standaard als ik gevlogen heb of tijdens de reparaties en bij het afstellen)
Frans uit nijmegen.
Verder heb ik pas ook gevlogen zonder trainings kruis en dat vliegt inderdaad veeeeeel beter. alleen heb ik hem er nu weer omgedaan omdat het hier bijna alleen gras is voor de start en landing en das toch wel wat stabieler.
Trouwens je moet de groeten hebben van martin uit wijchen dit zit hier tegenover mij.
Frans uit z'phen
Jammer dat ik niet wat meer voorwerk heb gedaan over deze omgeving.
Begrijp ondertussen dat er verschillende modelbouw hulp hier om de hoek zit.
Verder frans gefeliciteerd als initiator voor het succes van dit draadje..
Is wel een van de beste op het forum en ondertussen ook een van de langste.
Zo dat was het weer
succes Benno
Frans of was het nou Francis, ben jij daar dan ook? Werk jij daar. Kan ik daar zo naar toe of moet je daar een afspraak voor maken. Lijkt mij wel leuk om daar een dagje heen te gaan.
Ik denk dat het het handigs is om daar op een donderdag / avond even langs te gaan, bijna 100% kans dat Eddie er ook is. Ik meestal ook trouwens ;-)
Misschien dat Eddie er zaterdag ook is dat weet ik niet precies, niet dat Eddie de enigste is die de heli even kan afstellen ( sorry Eddie ;-) , niet zo bedoelt als het klinkt ) maar dan is er wat meer tijd om naar je heli te kijken , als Remco alleen in de winkel is dat wat lastiger als je alles in je eentje moet doen.
Gewoon even bellen of mailen , op de site van 4rc.nl staan de opening tijden.
Hoi Bert,
Jij ook weer eens hier... alles okay met het vlieg spul... Ik heb vanavond weer 20min met de Corsair gevlogen... prachtige avond... was ook zeer geschikt voor de HBK II vliegers...
Ik heb de HBK II op mijn werk staan... alleen de zender thuis plus lader ... achter af had ik ook de heli thuis moeten hebben..
Maarrrrrrrrrrrr de weersverwachtingen zijn en blijven wel okay..
Offffffffff topic:
Hoe is het met jou Easystar... al wat gevlogen... probeer vanavond nog een tweede film van de Corsair te posten.. ben hem nu aan het monteren...
Hier ook even wat udates van mij.
Martin uit Wijchen, ik denk PA0MJK? Leuk, heb hem al een tijdje niet gezien, misschien kom ik nog wel even kijken op het VPK, vroeger heb ik zelf ook wel meegedaan, mijn laatste keer was dacht ik bij Vierhouten in de buurt of was het bij Elburg in de polder?
Mijn tailfin is inderdaad nu iets langer, maar vooral omdat ik hem steviger wilde maken, ik had iedere keer het probleem dat de nogal slappe tailfin doorboog bij een harde landing (bijna alle landingen dus) en dat dan de staartbladen beschadigden omdat ze in de tailfin "hapten". Dat was ik dus goed zat en daarom heb ik de tailfin versterkt met een 1.5mm koolstof staafje, weegt nagenoeg niets. Sindsdien geen problemen meer daarmee.
Inderdaad heb ik de staartfin vrij ver naar achteren geschoven, dan vangt ie beter de klappen opHet koolstof staafje steekt ca. 1cm onder de tailfin uit, een plastik dopje vastgelijmd, staat de staart iets hoger, tailbladen iets beter beschermd....................
Zwaartepunt heb ik goed liggen, komt ook door de accu die ik gebruik, dat zijn zogenaamde Konion cellen, zijn Lithium Mangaan cellen, geen Lipo's dus. Ik heb erg slechte ervaringen met Lipo's, voor mij even geen Lipo's meer![]()
De Konions zijn geweldig :lol:, niet stuk te krijgen
Ze zijn iets zwaarder, maar valt best mee, ik gebruik 3s 1600mAh pakketten, gewicht is 140gram.
Daar kan ik ongeveer 10min. mee hoveren, lang genoeg voor mij.
Je ziet dat die cellen nogal lang zijn, ik moest dus voor de HBKII 2cellen naast elkaar plaatsen en de derde ervoor, daardoor steekt het pakket vrij ver naar voren, past precies onder de canopy en komt goed uit voor het zwaartepunt.
Hoi, jongens waar moet ik beginnen..
Frans uit h'lem
Die oranje xtreme blades passen niet en die moet je aan de achterkant een stukje af dremelen of vijlen.. (wel een 0,5 mm) Verder zou ik morgen effe maar de bouwmarkt gaan en een beetje materiaal voor een heli standaard halen..
Scheelt een hoop ellende en geeft je veel feeling tijdens het afstellen...
Ik heb een paar pagina's terug een paar foto's er over op gezet voor een bouw idee.
Verder gebruik ik dat ding nog steeds dagelijks (zet hem op de standaard als ik gevlogen heb of tijdens de reparaties en bij het afstellen)
Frans uit nijmegen.
Verder heb ik pas ook gevlogen zonder trainings kruis en dat vliegt inderdaad veeeeeel beter. alleen heb ik hem er nu weer omgedaan omdat het hier bijna alleen gras is voor de start en landing en das toch wel wat stabieler.
Trouwens je moet de groeten hebben van martin uit wijchen dit zit hier tegenover mij.
Frans uit z'phen
Jammer dat ik niet wat meer voorwerk heb gedaan over deze omgeving.
Begrijp ondertussen dat er verschillende modelbouw hulp hier om de hoek zit.
Verder frans gefeliciteerd als initiator voor het succes van dit draadje..
Is wel een van de beste op het forum en ondertussen ook een van de langste.
Zo dat was het weer
succes Benno