Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Kun je een beetje redelijk engels ?
Zo ja, dan heb ik wel wat links voor je over het afstellen van je heli.

Belangrijk is het centre of gravity. Je heli moet dus goed in balans zijn.
Dit kun je checken door 2 draadjes om de flybar te knopen en de heli "op te hijsen". Als je van de zijkant kijkt kun je nu zien of hij voor of achterover hangt. Truuk is nu om de gewichtsbalans zo te krijgen dat hij mooi recht hangt.

Dit is stap 1 van het afstellen. Daarna servo-armpjes onder een hoek van 90 graden zetten. Pitch op 0 bij midstick en daarna bladspoor eruit zien te krijgen of in ieder geval te minimaliseren.

Gewoon een draadje door de hub center doen... als je de flybar gebruikt kan het nog zijn dat deze niet haaks op het frame staat.
Boven aan de hub zit iets van een punt waar een schroefje zit... dat schoefje en daarmee het hijs punt zit precies center....! Hierdoor maakt het niet uit ho de flybar staat... prima cog punt... ik had de heli hier aan de lamp boven de eet tafel hangen... :lol:

Frans

Ik ben bang dat als ik hem boven de tafel hang, dat mijn vrouw hem als piñata gaat gebruiken. En geloof me dat er dingen uit vallen als je er met een honkbalknuppel tegen aan mept ;)

Ik zit te denken aan deze canopy:

HAC010_B.jpg

Mischien stemt die haar iets milder ?!?!? :puppydogeyes:

Ik ben bang dat als ik hem boven de tafel hang, dat mijn vrouw hem als piñata gaat gebruiken. En geloof me dat er dingen uit vallen als je er met een honkbalknuppel tegen aan mept ;)

Ik zit te denken aan deze canopy:

Mischien stemt die haar iets milder ?!?!? :puppydogeyes:
.

Mooi ding... gaaf hoor... niet wat zwaar voor de HBK II...

Nee ik stop even geen geld meer in deze hobby... ik heb net de brandweerauto bij de garage staan... ik vrees dat ik twee Trex 600 kan bestellen voor het bedrag.... dus ik ben een beetje (veel) chagrijnig.

Frans

PS.
Waarom spuit je de orginele canopy niet zelf.... sticker er op klaar...

Laatst bewerkt:
Gewicht van die canopy valt wel mee denk ik. Veel mensen vliegen met een 450 canopy. Zal eens informeren bij die gasten wat zon ding weegt ten opzichte van de originele canopy.

En tsja, ik ken die ongein met onverwachte rekeningen....altijd balen. Dit jaar ook al voor 2 Trex 600's naar de garage moeten brengen.

Jongens wat gebeurt er veel op dit draadje..
Mensen geshokeerd, geholpen, getipt enz enz.
Ik zit ondertussen op de camping in odoorn (ja het VPK voor de insiders) en heb ook hier al een paar leuke vluchten gemaakt en ja ook weer wat crashes gemaakt. Ik heb nog steeds problemen met nose in en het concentreren als er mensen bij staan. Maar het voordeel van anderen in de buurt zijn prachtige plaatjes.
DSC06434-k.jpg

DSC06453-k.jpg

Ik heb wel telkens dat 6 cm asje tussen de main bladen krom als een hoepel bij elke crash. ben ondertussen aan de 4e as toe terwijl ik elke as al een paar keer recht gebogen heb. Een handigheidje hierbij is dat ik aan 1 kant de borg moet heb vervangen voor 2 kleine m3 moertjes die ik op elkaar borg.
Ik heb ook een 2400 mah mystery en die werkt prima maar als je 1300 mah maar 5 minuten geven zou ik toch wel effe de lader chekke...
Verder zou ik zeggen frans in h'lem keep on smiling your allmost there...

benno van het VPK terrein.

Ik zit ondertussen op de camping in odoorn (ja het VPK voor de insiders) en heb ook hier al een paar leuke vluchten gemaakt en ja ook weer wat crashes gemaakt. Ik heb nog steeds problemen met nose in en het concentreren als er mensen bij staan. Maar het voordeel van anderen in de buurt zijn prachtige plaatjes.
Ik heb wel telkens dat 6 cm asje tussen de main bladen krom als een hoepel bij elke crash. ben ondertussen aan de 4e as toe terwijl ik elke as al een paar keer recht gebogen heb. Een handigheidje hierbij is dat ik aan 1 kant de borg moet heb vervangen voor 2 kleine m3 moertjes die ik op elkaar borg.
Ik heb ook een 2400 mah mystery en die werkt prima maar als je 1300 mah maar 5 minuten geven zou ik toch wel effe de lader chekke...

VPK.... Veron Pinkster kamp ???!!!... jij ook al een draadloos mannetje??? :lol: Waar luister jij naar Benno....QRZ.

Mooie plaatjes.. zie de HBK II liever niet op z'n kop in het gras... Ja die asjes zijn redelijk recht te buigen... .. ik heb gewoon aan een zelfborgend moertje een drupje loctite gedaan..
Nose in... Benno... ik ben nu 3/4 jaar aan het freubelen maar echt nose in NEE dat lukt mij ook niet... ben nu aan het simmen op nose in.. vlieg life wel achtjes... is ook een vorm van nose in.
Zou eerst zorgen dat je het hoveren echt 200% onder de knie hebt. Mijn traject was:
- Hoveren alles op de staart.
- Naar voren en naar achteren, op de staart.
- Voorzichtig naar rechts vliegen, draaien dan naar links vliegen draaien.. dat is al bijna een achtje.
Van daaruit verder gaan...
Ach zo heeft een ieder zijn eigen tacktiek :lol:

Veel plezier daar op het VPK.. kijk uit met al dat HF... kan je nog wel eens een setje rotorbladen kosten, Die Eskt RX'n zijn naar mijn idee niet heel erg selectief.

Groeten..

Frans...

Hmmm...Odoorn ?!?!

Daar zit ook de vliegschool van Joyce, en in Borger zitten de jongens van E-heli :D

Dus info en onderdelen in de buurt !!....maar ja, je bent vast te druk met zenden :worship:

DSC06434-k.jpg

DSC06453-k.jpg

Benno, mijn lader is nieuw een balanceer lader van Esky dus dat zal het niet zijn denk ik. Ik heb de heli echter 2e hands gekocht en waarschijnlijk zijn de 2 batterijen dan ook gewoon op. Jammer maar het is niet anders. Na mijn vakantie zullen ze wel binnen zijn tot die tijd maar doorgaan met afstellen.

veel plezier op de camping!,

gr,
Frans

Update van vandaag.

Ik heb de swashplate vervangen door de alu versie. Volgens mij was de speling in het kopren ballager veel te groot. Swashplate staat kaarsrecht en de pitch is 0 gr bij midstck en stand op regelbare pitch knopjes ook op 0. hen nagenoeg geen bladspoor meer en de tail blijft staan. Heli is gebalanceerd en hangt recht. Toch gaat ie nog steeds alle kanten op en reageerd onvoldoende op de trim. Ik weet het echt niet meer, kan nu alleen nog aan mezelf liggen denk ik dan maar. Dus als de batterij zo weer opgeladen is maar weer proberen en hopen dat alles heel blijft.

gr,
Frans

Tsja,vliegen is en blijft erg moeilijk.
Ook ik heb vele malen de heli vervloekt terwijl het uiteindelijk gewoon aan mij lag.

Wat er ook gebeurt, altijd blijven vliegen ! :p

Batterij is weer leeg maar heli nog heel. Helaas blijft ie naar links glijden over de grond en behhorlijk snel als je niet oppast. Hij draait dus om zijn staart heen terwijl de staart op zijn plek blijft. Hoe kan dit nou toch???:sniper::sniper::sniper::sniper:

Update van vandaag.

Ik heb de swashplate vervangen door de alu versie. Volgens mij was de speling in het kopren ballager veel te groot. Swashplate staat kaarsrecht en de pitch is 0 gr bij midstck en stand op regelbare pitch knopjes ook op 0. hen nagenoeg geen bladspoor meer en de tail blijft staan. Heli is gebalanceerd en hangt recht. Toch gaat ie nog steeds alle kanten op en reageerd onvoldoende op de trim. Ik weet het echt niet meer, kan nu alleen nog aan mezelf liggen denk ik dan maar. Dus als de batterij zo weer opgeladen is maar weer proberen en hopen dat alles heel blijft.

gr,
Frans

Frans.... pak eens een paar uur simulator... doet echt wonderen...:lol:

Frans....W

Batterij is weer leeg maar heli nog heel. Helaas blijft ie naar links glijden over de grond en behhorlijk snel als je niet oppast. Hij draait dus om zijn staart heen terwijl de staart op zijn plek blijft. Hoe kan dit nou toch???:sniper::sniper::sniper::sniper:

zolang je niet +/- 20 tot 50 cm boven de grond hovert dan blijft dat zo dit is het grond effect een soort luchtbel die de heli zelf creeërt dat doet elke heli zelfs een echte
daarom kan je je afstellingen ook nooit op de grond controleren
Gr. Eddie

zolang je niet +/- 20 tot 50 cm boven de grond hovert dan blijft dat zo dit is het grond effect een soort luchtbel die de heli zelf creeërt dat doet elke heli zelfs een echte
daarom kan je je afstellingen ook nooit op de grond controleren
Gr. Eddie

En niet anders...:lol:

ja precies, je moet echt proberen om vlot naar minimaal 30cm hoogte te stijgen, pas dan is de heli redelijk bestuurbaar.
Maar ook dan kan je wel vergeten dat je hem d.m.v. de trim zo in kan stellen dat de heli dan stabiel op 1 plek blijft hangen. Je moet continu blijven corrigeren met je sticks.
Erg moeilijk dus, ik ben nu een paar maanden bezig en heb het ook nog steeds moeilijk :(
Een echte uitdaging dat helivliegen ;)

Laatst bewerkt:
Back