Klopt, met een kabeltje kan het prima, maar dan moet je wel het kristal eruithalen en de batterijen erin laten en die zijn met 2 uurtjes ook weer leeg. Ik heb zelf de ESky simpulator zender gekocht (23 euro ofzo) en heb dat gedoe met kabeltje, batterijen en het kristal eruithalen dus niet. Ik vlieg met Aerofly Professional. Goede sim, vliegt redelijk natuurgetrouw heb ik het idee, wel duur, maarja, ook verkrijgbaar als illegale software natuurlijk

. Heli-X en FMS zijn gratis.
Heli vliegen is een geweldige hobby, waar helaas wel veel geld in gaat zitten. Zelfs bij een goedkope heli als de King 2 moet je bedenken dat je gewoon altijd bezig blijft met tunen, vervangen van onderdelen ed. Motortjes gaan kapot (zeker de standaard borstel motor heeft een korte levensduur) en elke crash kost een tientje ofzo. Maar de kick die je ervan krijgt is geweldig.
De beschrijving van ESky is bagger inderdaad, maar er is genoeg over te vinden. Kijk die filmpjes op Youtube van Subzzzzzzero eens, dan ben je gelijk al een heeeeel stuk wijzer in het heli jargon (pitch, blade-tracking, etc etc).
Even in het kort over de zender: Knopje linksboven ALTIJD van je af laten staan, komt over een maand of 3 wel dat je die omzet.. 2 draaiknoppen op 0 werkt prima, merk je uiteindelijk vanzelf wel wat ze doen (namelijk meer/minder pitch (blad-hoek) bij gasgeven. geloofik en nog iets was t. Even vergeten.
Ik heb ook als eerste een King 2 gekocht voordat ik ook maar enige ervaring had en kan momenteel redelijk vliegen na een maandje of 3/4. Hooveren gaat prima, en da's het belangerijkste. Nu ben ik nog steeds bezig met side-in en nose-in hooveren onder de knie te krijgen, wat verdomd lastig is. Dus oefen ik heel veel op de sim.