ESC flashen Hobbyking F20A

Die heb ik ook besteld en ik hoop ze ook te gaan flashen.
Dat "fast / normal / soft" komt op hetzelfde neer, maar als je hem instelt op "fast" heb je nog steeds een vertraging. Met de SimonK firmware zet je hem als het ware op "none".

Bij de weg de rede dat we de plaatje niet te zien krijgen is omdat het geen plaatjes zijn maar php pages
Als je rechtermuis doet op zo'n niet zichtbaar plaatje en je zegt open in nieuwe Tab dan krijg je ze wel te zien.

[mod]
Je kan je bericht editten, met de wijzig knop. zo voorkom je dat je meerdere keren onder jezelf post. Dit staat wat netter dan dat je nu doet..[/mod] Emil, mod

ESC pinouts van de HK F-20 en F-30
a4636871-168-hobbyking_20A.jpg

Dat "fast / normal / soft" komt op hetzelfde neer,

dit klopt niet helemaal. het gaat om de update, niet de startup frequentie. startup is dat bij het opstarten hij langzaam toeren opbouwd, update frequentie is dat ie sneller reageerd op de input van de controller.

dit laatste heeft als gevolg de de controllor sneller en korter kan reageren, waardoor die dus stabieler en strakker in de lucht hangt.

Daarom zei ik ook: komt op hetzelfde neer" en niet: "dat is hetzelfde". Het effect is in ieder geval gelijk.

Ik heb de FF Free Flight besteld daar zit ook een programmer bij.
Ken het hier toevallig ook niet mee?

Ciao

Ik denk het niet.
Als ik het goed begrepen heb, zet die "programmer" alleen het usb signaal om in een serieel signaal (het is dus feitelijk gewoon een ftdi board) Om code op een ATMega chip te kunnen schrijven, moet er op die chip al een ander programma draaien (een zgn "bootloader")

Om een programma rechtstreeks op de chip te schrijven heb je een echte AVR programmer nodig, zoals die van Hobbyking of Sparkfun.

De SimonK firmware bestaat nog niet zo heel lang en ik geloof dat het flashen van ESC's pas sinds een paar maanden echt een vlucht heeft genomen. Daarvoor gebruikte iedereen "standaard" ESC's, dus het zou gewoon moeten werken. Wel zijn er ESC's die standaard al beter werken in een multicopter, maar vraag me niet welke dat precies zijn.

Overigens wil ik, als het me lukt is om mijn eigen ESC's te flashen, die van jou ook wel doen, maar ik woon wel een paar kilometer verderop.

De SimonK firmware bestaat nog niet zo heel lang en ik geloof dat het flashen van ESC's pas sinds een paar maanden echt een vlucht heeft genomen. Daarvoor gebruikte iedereen "standaard" ESC's, dus het zou gewoon moeten werken. Wel zijn er ESC's die standaard al beter werken in een multicopter, maar vraag me niet welke dat precies zijn.

Overigens wil ik, als het me lukt is om mijn eigen ESC's te flashen, die van jou ook wel doen, maar ik woon wel een paar kilometer verderop.

Dat is top :)

Wat is een paar kilometer :)

voor mn werk rij ik door een groot gedeelte van het land.
overigens vind ik wel dat ik het zelf ook moet kunnen
(eerst moeten ze nog ff binnen komen :) )

Prima, we deden dik 2 jaar lang niet anders!
Het is een evolutie, niets meer niets minder... Vroeger vlogen we met kkcopter, en was mwii er nog niet...

Dat is idd ook zo :)
thx
Thijs

Dik 100 kilometer (kop van Noord Holland)
Je kunt ook een programmer in Nederland kopen, ik heb deze. Heb je waarschijnlijk nog eerder dan de ESC's in huis.

Stukkie rijden :) geen klanten in de buurt waar ik binnenkort naar toe hoef ;)

maaruh ik ga hem eerst bouwen en vliegen en daarna eens die esc's flashen.
Als ik vertrouwd ben met quad's :)

Is er ook al bekend of de turnigy plush 40a ook te flashen is en zo ja welke firmware?

Het flashen van een arduino kan toch ook met een andere arduino? Wellicht dat het multiwii bordje als avr programmer kan worden ge(mis)bruikt.

Mvg
Daniel

Laatst bewerkt door een moderator:
Back