Fluytschip (Kolderstok) door Jan

Denk dat ik nu eerst het hennegat er in probeer te maken en dan alles verder afwerken.
Nu alles weer opgeruimd en een van de komende weekends weer verder.

Het hennegat ruw op maat gemaakt.
Volgende keer nog wat schuren voor goede passing en iets meer draaien.

8c8fa654bd379d2ead65794efc63829c.jpg

Wil ook een fluit gaan maken, maar twijfel tussen een Mantua - Baleniera (Ollandese) en het model van Kolderstok. Wat zou de bestge keuze zijn.
Uiteraard kan ik je het model van Kolderstok aanbevelen en dit lees je ook terug in de verschillende verslagen door forumleden die van deze leverancier hebben gebouwd. Mantua ken ik niet maar ziet er ook prachtig uit.
Het model van Kolderstok is wel met een behoorlijke moeilijkheidsgraad.
Mocht je het model willen zien dan kan dit bij mij thuis eventueel en wil ik je gerust bijpraten. Ook staat mijn verslag online hier als naslagwerk.

Om dit verslag niet verder te vullen kan je me via de conversaties een bericht sturen.

Laatst bewerkt:
Ik mag mijn eigen producten uiteraard niet aanbevelen, maar je krijgt bij het Kolderstok model:
- een authentiek model, ontwikkeld naar inzichten en gegevens die op originele bronnen gebaseerd zijn,
- service en ondersteuning door ons - als gratis extra bij het pakket als iets niet duidelijk is of onverhoopt niet goed gaat.

Het Fluytschip is een zeer mooi schip, maar is moeilijk qua vorm (zoals Hans Groenenberg al zegt). Om de bouw toch wat te vergemakkelijken zijn alle huidgangen voorgesneden zodat je een goed passende rompbekleding kunt maken. Dit is van belang, zeker bij de bolle achterkant van het schip.

Hans
Kolderstok

Back